Manque Vrijwel alle atleten hebben genetische voordelen ten opzichte van anderen, daarom komen ze zo ver in de sportwereld.

Dat denk ik ook.
Ik ben er sowieso vrij makkelijk in denk ik. Is je 'voordeel' iets waar je mee bent geboren en geen controle over hebt (lengte, lichaamsbouw, chromosomen) mag je van mij lekker mee doen.
Aangeboren kenmerken kunnen ook een nadeel zijn, waardoor een sporter harder moet werken om dit te compenseren. Dat is ook niet eerlijk ten opzichte van de concurrentie die dat nadeel niet heeft, dus waar leg je dan de grens?
Is het iets waar je wél controle over hebt (doping, training, dieet) dan pas je dat maar aan.

Om topsporter te worden heb je gewoon ijzersterke discipline nodig, het is een enorme investering vanuit de hele omgeving, het vraagt veel opofferingen, en vanuit dat opzicht mogen ze van mij allemaal een medaille krijgen. Ik doe het ze niet na.

Maar ik heb heel makkelijk praten, als ze vandaag alle topsport zouden afschaffen zou het totaal geen effect hebben op mijn leven.
Sterker nog, ik zou het waarschijnlijk niet eens weten, omdat ik het nieuwsartikel nog niet eens open omdat ik het niet interessant genoeg vind omdat het over sport gaat 😅
Dus of mijn mening nou echt relevant is, ik betwijfel het..

CrazyCatLady Is je 'voordeel' iets waar je mee bent geboren en geen controle over hebt (lengte, lichaamsbouw, chromosomen) mag je van mij lekker mee doen.
    Aangeboren kenmerken kunnen ook een nadeel zijn, waardoor een sporter harder moet werken om dit te compenseren. Dat is ook niet eerlijk ten opzichte van de concurrentie die dat nadeel niet heeft, dus waar leg je dan de grens?
    Is het iets waar je wél controle over hebt (doping, training, dieet) dan pas je dat maar aan.

Zo denk ik er ook over. Vandaar de like en niet omdat je je eigen mening niet relevant vindt 😉

Heel ingewikkeld, maar ik vind dit verhaal toch anders dan bij een transvrouw/man in de topsport.

Ik zie nu al die vreselijke reacties van oa JD Vance, JK Rowling en Musk. Schandalig gewoon, zo fake news verspreiden.
    Die Italiaanse was gewoon niet goed genoeg, klaar. Haar dekking was volledig weg bij her winnende punt. Om achteraf te komen klagen dat ze nog nooit zo hard is geslagen voor een professionele topbokser... tja.

Nescio Ik zie nu al die vreselijke reacties van oa JD Vance, JK Rowling en Musk. Schandalig gewoon, zo fake news verspreiden.

Die 3 nemen het vervangen van een wc rol nog aan als excuus om hun transgender-haat te verspreiden, dat verbaasd me helemaal niks 🙈

Het om te janken, de manier waarop dit geframed wordt online. Mensen zitten elkaar enorm op te stoken over iets dat niet eens klopt... Arme Imane. Keihard gewerkt om zo ver te komen en dan dit hatelijke circus.

Carini heeft haar excuses aangeboden: https://edition.cnn.com/2024/08/02/sport/who-is-imane-khelif-olympic-boxer-intl/index.html

Men wil zó graag haten op transmensen, dat ze op misinformatie duiken en het gebruiken om hun in- en in hatelijke retoriek verder te verspreiden. Rage bait. Het zegt alles over de conservatieve rechtse stroming die problemen creëert die er niet zijn en iedereen die niet in hun straatje past, dehumaniseert. Ze noemen haar ook helemaal niet bij haar naam.

Ze krijgt doodsbedreigingen.

Manque fijn dat ze haar excuses heeft gemaakt, wel zo netjes.

Tegelijkertijd doet er een verkrachter mee aan het volleybal en daar kraait geen haan naar 🙄 wat een prioriteiten. Fake news en haat verspreiden zijn belangrijker.

Nescio Tegelijkertijd doet er een verkrachter mee aan het volleybal en daar kraait geen haan naar

Dat is niet waar. Daar is veel ophef over geweest en nog. In de media en ook daar.

Nescio oh daar zag ik gisteren nog shorts over met veel boze reacties. Maarja die man heeft zijn straf uitgezeten, en de kans dat hij het nog een keer doet is niet aanwezig las ik. Ik vind ook dat mensen hun leven weer op moeten kunnen pakken nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Je kunt ze niet eeuwig blijven straffen.

Ik vind het ook erg dat er veel misinformatie verspreid wordt over Imane. Het werd geframed als een enorm oneerlijk gevecht, maar inmiddels heb ik ook gelezen dat zij al eerder meedeed en ook regelmatig verliest. Vind het echt erg.

Sevenof9 Maarja die man heeft zijn straf uitgezeten, en de kans dat hij het nog een keer doet is niet aanwezig las ik. Ik vind ook dat mensen hun leven weer op moeten kunnen pakken nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Je kunt ze niet eeuwig blijven straffen.

Dat vind ik ook. Zeker als iemand zijn leven op de rit heeft en er geen recidive gevaar is. Hoe lang blijft het stigma dan hè.

Bloem als je het vergelijkt met de wereldwijde ophef nu om Imane, is dat niks.

Nou sorry, Angelina Carini krijgt van de IBA 50 duizend dollar prijzengeld. Het moet toch niet gekker worden.

😫

Bloem ik vind het dus lastig omdat zijn eigen verhaal heel erg focust op hoe zwaar hij het had en dat het daarom gebeurde. Als hij in de interviews die hij er over had gegeven zou hebben gezegd: ik was fout, het had nooit mogen gebeuren ipv ik had het moeilijk en ik was jong, dan zou ik er minder moeite mee hebben.

Ik heb geen feiten check gedaan, maar wat ik er over lees lijkt allemaal wel heel erg onrechtvaardig te zijn richting Imane.

Nescio Tegelijkertijd doet er een verkrachter mee aan het volleybal en daar kraait geen haan naar 🙄

Dat is echt niet waar, bij elke service wordt hij uitgejouwd, schandalig vind ik dat. Juist ook een voorbeeld van hoe veel mensen focussen op haat en ophef in plaats van medemenselijkheid en sportiviteit.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Vulpen zie ook het bericht van @Femkes, hoe hij er zelf over gepraat heeft was ook niet handig. Ik snap wel dat mensen denken waar is je schuldbesef.
                    Voor mij ging het er vooral om dat mensen met een heel groot internetpodium dit gebruiken om fake news te verspreiden om een topsportster gewoon kapot te maken. En over die volleyballspeler wordt gezwegen. Ook door JK Rowling die zich 'feminist' noemt.

Sevenof9 Ik vind ook dat mensen hun leven weer op moeten kunnen pakken nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Je kunt ze niet eeuwig blijven straffen.

Ik merk dat dit wel echt blijft hangen bij me.
                    Vd Velde heeft een voorbeeldfunctie, hij representeert wel een land..
                    Andere daders van zedendelinquenten zitten ook hun straf uit, maar daarnaast zijn er ook gewoon consequenties die niet zo makkelijk verjaren, zoals het niet kunnen krijgen van een VOG. En dan heb je vd Velde, die een paar jaar later als nationaal symbool wordt aangemoedigd door het koningspaar? Is dat niet het compleet andere uiterste?