Wat vinden jullie van de regel in andere landen dat de laatste dagen voor een verkiezing geen peilingen meer mogen worden gepubliceerd?
Zouden we dat hier ook moeten doen? Het lijkt mij wel een goed idee, ik begreep dat het veel invloed heeft op strategisch stemmen.
Ik weet ook niet hoe realistisch de leerlingen nu zijn

Pimpelmeesje Dan ben ik voorstander van helemaal geen peilingen. Ik vind dat strategisch gestem elkaar enorm versterken, soort paniek voetbal. Zonder peilingen gaan mensen meer met hun hart en op inhoud stemmen denk ik.
    Ik vind de media ook een te grote rol hebben. De kleine partijen komen niet in de debatten. Ik vind dat echt oneerlijk.

Vulpen geprobeerd om vanuit idealen te stemmen

Super!! Ongeacht op welke partij je stemt lijkt me dit toch echt de bedoeling van stemmen.

Jules mee eens, ik lees zelf bewust niet over de verkiezingen in deze tijd omdat ik inderdaad niet beïnvloed wil worden.

Ik wilde jullie deze analyse van de stemwijzer niet onthouden:
      Hij is erg uitgebreid, ze behandelen álle vragen 🙈

Nou stemmen zit erop. De oudste 2 waren mee en vonden het super interessant allemaal. Ze legde ook alles uit op het stembureau wat ze deden, zo leuk!

Honkeytonk Ja ik heb ook al gestemd, met de kinderen! Tsjonge wat is dat stembiljet groot hè. Ik kreeg 'm niet meer fatsoenlijk in elkaar gevouwen en toen paste 'ie nauwelijks in de stembus 🤣

Hier ook mijn plicht weer gedaan.

Vulpen
          Ik heb hem niet eens helemaal uitgevouwen 😂

Mamabeertje ik ook niet lijst 3 was 1 kant uitvouwen.

Moest wel in het stemhokje nog even kiezen op welke vrouw ik zou stemmen.

Ik twijfel nog steeds, maar denk toch dat ik doe waar ik het meeste achter sta en niet wat strategisch het beste is.
            Heb nog nooit zo getwijfeld maar ook nooit gehad dat ik de uitslag zo spannend vond.

Mamabeertje Ik ging ervan uit dat de PvdD redelijk rechts op het formulier zou staan dus was fanatiek begonnen met uitvouwen maar dat bleek toen niet nodig. Maar dat is de truc inderdaad 🙂

Vullen jullie deze poll ook nog even in? 🙂 Als je wilt natuurlijk. En bij 'Anders' ben ik superbenieuwd wát dan.

Vulpen

Hahah echt he en dan de hoeveelheid in partijen.

Ik ben bang dat het nacht werk vanavond wordt helemaal met de vraagt tel methode die onze gemeente sinds vorig jaar heeft.

Die koste vorig jaar al meer tijd en dat was een “kleine” verkiezing

Vulpen goed dat het zegt, want ik had de poll gemist.

Alleen ik weet het nog steeds niet 🤯. Ik heb tot vanavond, want dan gaan we samen stemmen.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Ik stond vanochtend om 7:30 uur al bij het stembureau. 💪
                Gestemd op mijn eigen voorkeur en niet strategisch.
                Het zijn idd spannende verkiezingen dit jaar.

Ze mogen van mij ook stoppen met al die peilingen. Het geeft bepaalde politici de mogelijkheid om een rookgordijn op te trekken en om te doen alsof ze niks te maken hebben gehad met bepaalde zaken die toch behoorlijk verkeerd zijn gelopen de afgelopen jaren.

Ik zou het echt raar vinden mocht VVD nu wéér de grootste worden.
                Dan is de angst voor een sociaal-democratische premier wel heel diep.

Trees ik heb een keuze gemaakt. Ik heb mijzelf afgevraagd wat ik nu het belangrijkste vind en dat is dat de PVV niet aan de macht komt (en liever ook geen VVD). Ik ga dus toch strategisch stemmen en kies voor GL-PvdA. Ik kan mij zeker ook vinden in hun standpunten, maar ik wil vooral PVV niet.

Ik heb het programma van de PVV net gelezen, maar ik werd daar echt kotsmisselijk van. Ik vind ze echt doodeng met hun vreemdelingenhaat, afschaffen van tbs, weer echt letterlijk levenslange gevangenisstraffen met brood en water, hun help het milieu nog verder naar de klote maatregelen, zwarte piet weer invoeren, terugtrekken excuses slavernij, termen zoals genderwaanzin en haat tegen alles wat niet hetero is. Alles wat ik las stuit mij zo ongelooflijk tegen de borst. Zoveel haat en met hun vingers wijzen naar anderen. Gatverdamme! Zo begon het ook in 1933. Leren we dan werkelijk niks van onze geschiedenis?!? Hoe kunnen zoveel mensen hier toch achter staan. Ik vind het hele programma gewoon walgelijk.