Honkeytonk Ja ik heb ook al gestemd, met de kinderen! Tsjonge wat is dat stembiljet groot hè. Ik kreeg 'm niet meer fatsoenlijk in elkaar gevouwen en toen paste 'ie nauwelijks in de stembus
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Hier ook mijn plicht weer gedaan.
Vulpen
Ik heb hem niet eens helemaal uitgevouwen
Mamabeertje ik ook niet lijst 3 was 1 kant uitvouwen.
Moest wel in het stemhokje nog even kiezen op welke vrouw ik zou stemmen.
Ik twijfel nog steeds, maar denk toch dat ik doe waar ik het meeste achter sta en niet wat strategisch het beste is.
Heb nog nooit zo getwijfeld maar ook nooit gehad dat ik de uitslag zo spannend vond.
Mamabeertje Ik ging ervan uit dat de PvdD redelijk rechts op het formulier zou staan dus was fanatiek begonnen met uitvouwen maar dat bleek toen niet nodig. Maar dat is de truc inderdaad
- Bijgewerkt
Vullen jullie deze poll ook nog even in? Als je wilt natuurlijk. En bij 'Anders' ben ik superbenieuwd wát dan.
Vulpen welke poll?
Honkeytonk Die van dit topic, hier bovenaan.
Vulpen totaal gemist haha. Maar nu gezien!
Ik stond vanochtend om 7:30 uur al bij het stembureau.
Gestemd op mijn eigen voorkeur en niet strategisch.
Het zijn idd spannende verkiezingen dit jaar.
Ze mogen van mij ook stoppen met al die peilingen. Het geeft bepaalde politici de mogelijkheid om een rookgordijn op te trekken en om te doen alsof ze niks te maken hebben gehad met bepaalde zaken die toch behoorlijk verkeerd zijn gelopen de afgelopen jaren.
Ik zou het echt raar vinden mocht VVD nu wéér de grootste worden.
Dan is de angst voor een sociaal-democratische premier wel heel diep.
- Bijgewerkt
Trees ik heb een keuze gemaakt. Ik heb mijzelf afgevraagd wat ik nu het belangrijkste vind en dat is dat de PVV niet aan de macht komt (en liever ook geen VVD). Ik ga dus toch strategisch stemmen en kies voor GL-PvdA. Ik kan mij zeker ook vinden in hun standpunten, maar ik wil vooral PVV niet.
Ik heb het programma van de PVV net gelezen, maar ik werd daar echt kotsmisselijk van. Ik vind ze echt doodeng met hun vreemdelingenhaat, afschaffen van tbs, weer echt letterlijk levenslange gevangenisstraffen met brood en water, hun help het milieu nog verder naar de klote maatregelen, zwarte piet weer invoeren, terugtrekken excuses slavernij, termen zoals genderwaanzin en haat tegen alles wat niet hetero is. Alles wat ik las stuit mij zo ongelooflijk tegen de borst. Zoveel haat en met hun vingers wijzen naar anderen. Gatverdamme! Zo begon het ook in 1933. Leren we dan werkelijk niks van onze geschiedenis?!? Hoe kunnen zoveel mensen hier toch achter staan. Ik vind het hele programma gewoon walgelijk.
- Bijgewerkt
June Ik wens ook voor hun een leven waar ze zichzelf mogen zijn.
Dit zou gewoon vanzelfsprekend moeten zijn. Het is een basisrecht. Bizar dat sommigen dat niet vinden.
June Ik stem voor de mensen die het minst hebben,
Dat is ook mij drijfveer. Ik snap nog steeds niet waarom het een verdienste is om als witte heteroseksueel in Nederland geboren te worden, waardoor je meer rechten zou hebben dan een ander?!?
Het is inderdaad ikke, ikke en de rest kan stikken mentaliteit.
June Dat is volgens mij ook het grote verschil tussen links en rechts. Ik stem voor de mensen die het minst hebben, de meeste bescherming nodig hebben. Rechts kiest voor zichzelf.
Ja dat denk ik ook. En in het geval van VVD-stemmers snap ik dat vaak ook wel. Het is op z'n minst begrijpelijk als mensen hun eigen belangen ook mee laten wegen, dat doe ik zelf ook door altijd op een lhbt-kandidaat te stemmen. Maar er zit voor mij toch nog wel een verschil in je eigen financiële belang laten meewegen versus andere mensen expliciet extra willen benadelen, echt jezelf béter vinden dan andere mensen.
Trees haat tegen alles wat niet hetero is.
Ik wist dit niet en ben onaangenaam verrast. Voor mij was de PVV juist wel een lhb-vriendelijke partij, maar dat beeld is dus achterhaald? Ik dacht dat het hele punt was dat de islam gevaarlijk is omdat het een religie is die intolerant is naar anderen en dat soort dingen, beetje het Pim Fortuyn-gedachtegoed zeg maar, maar dat is dus volstrekt achterhaald? Blugh.
Vulpen ik heb als ik moet kiezen liever de VVD weer als winnaar dan de PVV. Want wat @Trees allemaal zegt waar zij voor staan vind ik echt heel erg naar
Ik ga ook voor een strategische stem met dezelfde reden als @Trees . Ook al lees ik overal dat het niet handig is enz ga ik het toch doen. Misschien sla ik mezelf wel voor mijn kop, maar ja dat is dan maar zo.
Ik ben voor gl/PvdA gegaan , mijn man zei vanochtend dat als pvv aan de macht komt we direct gaan emigreren