Trees Ik twijfel ook nog even verder. Ik vind de ideeën mbt de zorg van sp heel positief. Splinter en pvdd spreken mij ook aan. Gl-pvda vind ik strategisch een goede keuze. Ik heb het nog nooit zo lastig gevonden.
Vulpen Oké, na lang peinzen en researchen heb ik besloten om toch op precies dezelfde kandidaat als de vorige keer te stemmen 🤣 Ines Kostić van de PvdD. Omdat dat strategisch toch beter is dan D66 en ik PvdA/GL uiteindelijk toch niet zo zag zitten (hoewel Geert Gabriëls me wel nog steeds top lijkt). Ik heb toch maar geprobeerd om vanuit idealen te stemmen en ga er dan vanuit dat in de praktijk de wat extremere kanten van de PvdD wel eruit gefilterd zullen worden.
Jules Vulpen geprobeerd om vanuit idealen te stemmen Super!! Ongeacht op welke partij je stemt lijkt me dit toch echt de bedoeling van stemmen.
Pimpelmeesje Wat vinden jullie van de regel in andere landen dat de laatste dagen voor een verkiezing geen peilingen meer mogen worden gepubliceerd? Zouden we dat hier ook moeten doen? Het lijkt mij wel een goed idee, ik begreep dat het veel invloed heeft op strategisch stemmen. Ik weet ook niet hoe realistisch de leerlingen nu zijn
Jules Pimpelmeesje Dan ben ik voorstander van helemaal geen peilingen. Ik vind dat strategisch gestem elkaar enorm versterken, soort paniek voetbal. Zonder peilingen gaan mensen meer met hun hart en op inhoud stemmen denk ik. Ik vind de media ook een te grote rol hebben. De kleine partijen komen niet in de debatten. Ik vind dat echt oneerlijk.
Lovely83 Jules mee eens, ik lees zelf bewust niet over de verkiezingen in deze tijd omdat ik inderdaad niet beïnvloed wil worden.
Manque Ik wilde jullie deze analyse van de stemwijzer niet onthouden: Hij is erg uitgebreid, ze behandelen álle vragen 🙈
Honkeytonk Nou stemmen zit erop. De oudste 2 waren mee en vonden het super interessant allemaal. Ze legde ook alles uit op het stembureau wat ze deden, zo leuk!
Vulpen Honkeytonk Ja ik heb ook al gestemd, met de kinderen! Tsjonge wat is dat stembiljet groot hè. Ik kreeg 'm niet meer fatsoenlijk in elkaar gevouwen en toen paste 'ie nauwelijks in de stembus 🤣
Huggybird Honkeytonk dat is leuk! Op mijn werk is ook een stembureau en onze directeur gaat altijd in groep 7-8 het gesprek met ze aan over hoe het werkt. Daarna gaat ze stemmen zodat ze kunnen zien hoe dat gaat. De mensen van het stembureau gingen ook allemaal vragen beantwoorden. 😊
Snoeki Vulpen Hahah echt he en dan de hoeveelheid in partijen. Ik ben bang dat het nacht werk vanavond wordt helemaal met de vraagt tel methode die onze gemeente sinds vorig jaar heeft. Die koste vorig jaar al meer tijd en dat was een “kleine” verkiezing
June Mamabeertje ik ook niet lijst 3 was 1 kant uitvouwen. Moest wel in het stemhokje nog even kiezen op welke vrouw ik zou stemmen.
Vulpen Mamabeertje Ik ging ervan uit dat de PvdD redelijk rechts op het formulier zou staan dus was fanatiek begonnen met uitvouwen maar dat bleek toen niet nodig. Maar dat is de truc inderdaad 🙂
Sneeuwvlok Ik twijfel nog steeds, maar denk toch dat ik doe waar ik het meeste achter sta en niet wat strategisch het beste is. Heb nog nooit zo getwijfeld maar ook nooit gehad dat ik de uitslag zo spannend vond.
Vulpen Vullen jullie deze poll ook nog even in? 🙂 Als je wilt natuurlijk. En bij 'Anders' ben ik superbenieuwd wát dan.
Trees Vulpen goed dat het zegt, want ik had de poll gemist. Alleen ik weet het nog steeds niet 🤯. Ik heb tot vanavond, want dan gaan we samen stemmen.