Ik ben begonnen met This is us terugkijken. Ik heb alweer wat tranen gelaten zeg.

Pimpelmeesje ik vind het wel duur. Tussen de 100-150 euro voor een behandeling in de kliniek. Ik zie nergens staan dat het ook preventief werkt. Dat is hier het grootste probleem. Goede shampoo werkt hier wel, maar ze worden weer zo snel herbesmet.

De luizenkam die ze verkopen, is trouwens briljant. Deze hebben wij al, maar kan ik iedereen aanraden. Werkt veel beter dan een gewone luizenkam.

Mamabeertje hartverzakking 😤gelukkig goed gekomen maar je zou hem wat hè… pfff

Trees ja dat is inderdaad alleen interessant als het dan weg blijft..

Heb het ook doorgestuurd naar m'n zus, haar dochter heeft kroesachtig haar, die heeft het er denk ik wel voor over om het niet zelf te hoeven doen, gewoon haar wassen kost al een uur 😱

• Trees hebben hierop gereageerd.

Pimpelmeesje voor kroeshaar was het nog duurder. Met kammen 270 euro 😳. Zonder kammen 130, maar dan zitten de dode neten en luizen er nog in.

Trees ik denk dat zij het er wel voor over heeft. Hoop dat het hun bespaard blijft, zulk haar is prachtig maar zo onhandig 🫨

Manque ik vind het ook prachtig, maar je wilt dan inderdaad geen 4x per jaar luis. Ik heb weleens gelezen dat Europese hoofdluizen niet van krullen en kroeshaar houden, maar de voorkeur geven aan glad blond haar.

Trees hoe maf is dat, de link waar jouw reactie naartoe gaat is een bericht van Manque van 2019
          Spooky internet 👀
          Ontopic; laten we hopen dat t klopt dat luizen niet houden van krulletjes

• Trees hebben hierop gereageerd.

Pimpelmeesje Uh of ik heb gewoon iets raars aangeklikt 😅.

Het schijnt dat hoofdluis zich heeft aangepast aan waar deze voorkomt. In Afrika hebben hoofdluizen pootjes (of zo iets), waardoor ze zich beter kunnen hechten aan kroeshaar. In Europa kunnen hoofdluizen zich beter hechten aan gladde blonde kopjes. Het is niet dat het niet mogelijk is, maar mensen met krullen /kroeshaar hebben in Europa minder kans om hoofdluis te krijgen. Ik vond het wel een leuk feitje en heb daarom ooit overwogen om het haar van mijn kinderen te permanenten 😉.

6 uur s ochtends: 'MAMA! IK HEB EEN BLOEDNEUS! en mijn hele bed is vies 😭'

Ik moet zeggen, je bent zo wel meteen wakker 👍

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Trees Ik heb weleens gelezen dat Europese hoofdluizen niet van krullen en kroeshaar houden, maar de voorkeur geven aan glad blond haar.

Ik denk dat dat wel eens kan kloppen. Ik heb zelf nog nooit luizen gehad, ook als kind niet. En mijn kinderen hebben ook nooit luizen gehad. Alleen mijn dochter 1 keer na een kinderfeestje.

Toen heb ik overigens ook niet gekamd hoor. Dat is met zulk haar echt werkelijk niet te doen. Toen heb ik twee keer met flinke hoeveelheid Prioderm Dimeticon gedaan. Volgens mij met 10 dagen er tussen of zoiets? Verder niet gekamd en is wel weg gebleven.

iMoeder dat kammen na een behandeling is ook enkel bedoeld om de dode luizen en neten weg te halen. In principe doodt Prioderm alles. Bij mijn kinderen is het kammen wel te doen, maar als ze krullen hadden gehad, dan had ik het ook laten zitten. Was je er vanzelf wel weer uit.

Ik had het nog even opgezocht, maar het schijnt dat de haarluizen in Afrika pootjes hebben, zodat ze zich beter kunnen hechten aan kroeshaar. Mooi voorbeeld van evolutie.

iMoeder ik heb nog nooit luizen gehad en mijn kinderen tot op heden ook niet. En onze haren zijn mega blond en glad 🤭 Misschien kunnen de Europese luizen onze hoofden ook niet vinden.

Al verwacht ik nu ik een dochter heb over een paar jaar ook wel wat luizen.

Hopsatee met lang haar is de kans veel groter dat je kind in contact komt met het haar van een ander kind. Het is nooit bewezen dat je besmet kan raken via jassen of andere spullen. Bij jongetjes zie je het daarom veel minder vanwege het korte haar. Ik heb ooit gelezen dat luizen voorkeur hebben voor bepaald bloed?!? (Iets met een klok en een klepel) en ze geven de voorkeur aan schoon haar. Ik vond het zelf wat te ver gaan om mijn kinderen dan maar niet meer te douchen 😝.

Ik heb het zelf nooit gehad als kind. Mijn eerste keer was toen mijn oudste mij besmet had toen ze een jaar of 3 was. Het duurde echt weken voordat we het door hadden. Het zat niet in mijn systeem om aan luizen te denken, terwijl wij beiden al weken liepen te krabben 🫣.

Hopsatee Al verwacht ik nu ik een dochter heb over een paar jaar ook wel wat luizen.

Hoeft niet hoor. Hier ook geen luizen. Zelf ook nooit gehad trouwens.

Trees Ja daarom! Al had ik zelf ook altijd lang haar en toch nooit gehad. Maar ik zie het bij vriendinnen met dochters: constant luizen van die knuffelende meiden 😂😂

Haha ik ben er erg scherp op. Lijkt me namelijk vreselijk want ik heb mega dik haar. En heel veel haar. Mijn dochter ook al. Ik zie mijn man echt niet mij kammen elke dag 🙄 En bij mezelf lijkt me dat erg lastig.

Vriendin van mij was trouwens op vakantie in Thailand toen ze luizen ontdekte bij haar dochter die echt over haar hoofd rende. Meegenomen uit Nederland zo bleek. Ze heeft hemel en aarde moeten bewegen om een luizenkam te vinden. Sindsdien verplicht ze haar vriendinnen met kinderen om een luizenkam mee te nemen op vakantie 😂

Hopsatee Ik zie mijn man echt niet mij kammen elke dag 🙄 En bij mezelf lijkt me dat erg lastig.

Sinds ik een Assy luizenkam heb doe ik dat niet meer. Behandelen, kammen en klaar. Met de assy luizenkam haal je ook de neten eruit. Officieel moet je na een week weer behandelen, maar heb toen enkel gekamd en er zat niks meer. Ik kam gewoon mijzelf. Is wel te doen, maar ze vinden mij sowieso minder lekker. Misschien omdat ik donker haar heb?

Hopsatee hier 3 meiden met lang dik haar en we hebben het maar 1 keer gehad, allemaal tegelijk. Ik heb Licener shampoo gehaald, daarmee behandeld en na die behandeling uitgekamd met een luizenkam. Daarna heb ik niet meer gekamd en ook de behandeling 1x doen was genoeg.
                      Als kind heb ik het ook niet gehad.