Koffiepraat! ☕️ Deel 2
Huissleutel kwijt. Overal gezocht, bijna ruzie met man, had ik m in de zwemtas van dochter gestopt.
Goed begin van een weekend
Heb er gisteren weer wat grijze haren bij gekregen. H. en N.(4) waren alvast naar buiten gegaan met de slee en ik zou er zo aankomen, maar moest even wat afmaken. Komt H. aan de deur dat N. helemaal naar het einde van de straat is gelopen. Ik zeg nog tegen hem "Bijf maar hier, ik kom er zo aan. N. loopt niet in zeven sloten tegelijk."
Maar toen ik buitenkwam was hij weg. H. had toch nog een rondje gelopen, maar hij had hem ook niet gezien. Samen gekeken, maar nergens hè. Dus ik heb de fiets gepakt en ben gaan rondfietsen. Nergens te vinden. Ik dacht ik ga maar naar huis en extra hulp inschakelen. Zag ik hem ineens toch met een mevrouw lopen. Zij had hem gevonden bij de 60km weg vlakbij ons huis en dacht dat klopt niet.
Thuis met hem besproken dat hij nooit meer zomaar alleen een rondje moet gaan lopen. Volgens mij drong ik nog niet echt door. Maar toen ik zei dat mama wel heel bang was geweest, kwamen er toch een paar traantjes en zei hij heel beteuterd dat hij even de weg niet meer had geweten.
Ik hoorde net van iemand dat je kinderen met luis kan laten behandelen bij een kliniek en ze zei dat het heel goed werkte.
Ik dacht mss iets voor jou @Trees ? Jouw dochter was t toch die steeds de pineut was?
https://www.luizenkliniek.nl/
Volgens mij is t alleen niet bij jou in de buurt
Mamabeertje oh vreselijk dat soort momenten. Ik denk dat laten zien dat jij echt bang was een prima oplossing is. Dat komt vaak meer binnen dan boosheid of uitleggen.
Mamabeertje oh ja vreselijk echt van die momenten dat je een paar jaar ouder wordt. Heel goed opgelost.
Ik ben begonnen met This is us terugkijken. Ik heb alweer wat tranen gelaten zeg.
Pimpelmeesje ik vind het wel duur. Tussen de 100-150 euro voor een behandeling in de kliniek. Ik zie nergens staan dat het ook preventief werkt. Dat is hier het grootste probleem. Goede shampoo werkt hier wel, maar ze worden weer zo snel herbesmet.
De luizenkam die ze verkopen, is trouwens briljant. Deze hebben wij al, maar kan ik iedereen aanraden. Werkt veel beter dan een gewone luizenkam.
Mamabeertje hartverzakking gelukkig goed gekomen maar je zou hem wat hè… pfff
Mamabeertje oh vreselijk, dan ben je in een paar minuten een paar jaar ouder
Trees ja dat is inderdaad alleen interessant als het dan weg blijft..
Heb het ook doorgestuurd naar m'n zus, haar dochter heeft kroesachtig haar, die heeft het er denk ik wel voor over om het niet zelf te hoeven doen, gewoon haar wassen kost al een uur
Pimpelmeesje voor kroeshaar was het nog duurder. Met kammen 270 euro . Zonder kammen 130, maar dan zitten de dode neten en luizen er nog in.
Trees ik denk dat zij het er wel voor over heeft. Hoop dat het hun bespaard blijft, zulk haar is prachtig maar zo onhandig 🫨
Trees hoe maf is dat, de link waar jouw reactie naartoe gaat is een bericht van Manque van 2019
Spooky internet
Ontopic; laten we hopen dat t klopt dat luizen niet houden van krulletjes
Pimpelmeesje Uh of ik heb gewoon iets raars aangeklikt .
Het schijnt dat hoofdluis zich heeft aangepast aan waar deze voorkomt. In Afrika hebben hoofdluizen pootjes (of zo iets), waardoor ze zich beter kunnen hechten aan kroeshaar. In Europa kunnen hoofdluizen zich beter hechten aan gladde blonde kopjes. Het is niet dat het niet mogelijk is, maar mensen met krullen /kroeshaar hebben in Europa minder kans om hoofdluis te krijgen. Ik vond het wel een leuk feitje en heb daarom ooit overwogen om het haar van mijn kinderen te permanenten .
6 uur s ochtends: 'MAMA! IK HEB EEN BLOEDNEUS! en mijn hele bed is vies '
Ik moet zeggen, je bent zo wel meteen wakker
Rietjesbeker Ah nee. Dat soort dingen zijn altijd zo rot.
- Bijgewerkt
Trees Ik heb weleens gelezen dat Europese hoofdluizen niet van krullen en kroeshaar houden, maar de voorkeur geven aan glad blond haar.
Ik denk dat dat wel eens kan kloppen. Ik heb zelf nog nooit luizen gehad, ook als kind niet. En mijn kinderen hebben ook nooit luizen gehad. Alleen mijn dochter 1 keer na een kinderfeestje.
Toen heb ik overigens ook niet gekamd hoor. Dat is met zulk haar echt werkelijk niet te doen. Toen heb ik twee keer met flinke hoeveelheid Prioderm Dimeticon gedaan. Volgens mij met 10 dagen er tussen of zoiets? Verder niet gekamd en is wel weg gebleven.
iMoeder dat kammen na een behandeling is ook enkel bedoeld om de dode luizen en neten weg te halen. In principe doodt Prioderm alles. Bij mijn kinderen is het kammen wel te doen, maar als ze krullen hadden gehad, dan had ik het ook laten zitten. Was je er vanzelf wel weer uit.
Ik had het nog even opgezocht, maar het schijnt dat de haarluizen in Afrika pootjes hebben, zodat ze zich beter kunnen hechten aan kroeshaar. Mooi voorbeeld van evolutie.