Hopsatee maar je kan toch niet besluiten dat iets wat altijd wel gevierd is vervolgens niet meer mag, en dat dan pas 2 weken van te voren -via de leerlingen nota bene!- doorgeven? En dat sommige klassen wel verkleed mogen komen?
Ik snap best dat er delen van het land zijn dat het helemaal niet gevierd wordt, en het dan een grensgeval is, maar deze gang van zaken is wel zo onprofessioneel..
Koffiepraat! ☕️ Deel 2
Hopsatee Hangt van het weer af... Als ze bij de kleuters geen carnaval vieren, dan denk ik van wel, dan kan jongste dan nog verkleed.
CrazyCatLady Het is voor mij vooral de combinatie met de kerstviering waarbij ouders ineens niet meer welkom waren wat ook in een bijzin aangekondigd werd. Maar goed, ik wacht even af want in de praktijk gaat het vast meevallen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat groep 4/5/6 verkleed mag komen en groep 1/2/3 niet, er zijn meerdere mensen met kinderen in beide klassen.
Vulpen Het is voor mij vooral de combinatie met de kerstviering waarbij ouders ineens niet meer welkom waren wat ook in een bijzin aangekondigd werd.
Dat is echt niet oké..
Nieuwe directie, nieuwe regels, prima. Maar doe dat dan aan het begin van het schooljaar in een duidelijke brief/mail naar de ouders toe.
Dat je oudste er mee thuis komt en er dus geen directe communicatie is geweest tussen de school en de ouders is niet oké. Zo kort dag, niet oké.
Daar zou ik vooral pissig om zijn. Want ik mag dan Brabants zijn, mijn kinderen haten carnaval en zouden dolgelukkig zijn geweest als het was afgeschaft . Maar de manier van belangrijke wijzigingen communiceren is gewoon onacceptabel en ik zou dus echt wel op mijn strepen gaan staan.. ook als mijn kinderen dan nog een jaar extra moesten carnavallen om een punt duidelijk te maken
Hier was het dus met kerst precies omgekeerd door de nieuwe directrice. Hier wordt er gelukkig (hehe) helemaal geen carnaval gevierd. Ik had er als kind echt een hekel aan, moest ik me weer verkleden...
Marshmallow ik ook. Vond ik echt heel erg. En mijn kinderen willen ook nooit verkleed naar school (of gesminckt worden) mijn jongens dan, wellicht L straks wel
CrazyCatLady Nee precies dat zei ik ook in mijn post dat ineens afschaffen wel vreemd is om te doen.
Vulpen et is voor mij vooral de combinatie met de kerstviering waarbij ouders ineens niet meer welkom waren wat ook in een bijzin aangekondigd werd. Maar goed, ik wacht even af want in de praktijk gaat het vast meevallen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat groep 4/5/6 verkleed mag komen en groep 1/2/3 niet, er zijn meerdere mensen met kinderen in beide klassen.
oh hij heeft wel de smaak te pakken de directeur haha. Bijzondere gang van zaken. Hier overigens nooit ouders bij kerstviering (ja een borrel tijdens het kerstdiner van de kinderen, dat wel) Wij hadden dat vroeger inderdaad wel met een hele avond show!
We gaan een nieuwe website bouwen voor mijn werkgever. En ik ga het project leiden. Ik vind het heel leuk, en ook spannend, maar ik heb er zo zin in!
Rietjesbeker Tof!
Bloem ja! Bij deze wil ik de webshop beter integreren in de website, ipv dat de shop de site overneemt zoals nu. Gelukkig heb ik goed vertrouwen in het bureau waar we mee gaan samenwerken, maar die heb ik dan ook zelf mogen uitzoeken
Rietjesbeker superleuk! Als je tips nodig hebt: ik heb er 10 gebouwd in de afgelopen 5 jaar (en dit jaar weer 2)
Hopsatee ik heb het wel vaker gedaan gelukkig, maar ik hou je in mijn achterhoofd!
Ben blij dat ik voor mezelf weer een 1e klas kaartje heb gekocht naar Utrecht. Het is maar een heel klein stukje maar geeft me zoveel rust.
Als ik andere kinderen meeneem in de auto hoor ik regelmatig "Zitten jullie nog in een stoeltje? Ik hoef dat al niet meer."
Vandaag kwam de anwb op school langs en heeft het oa over stoelverhoger en gordel gehad. Dochter (groep 5) is dus de enige van de klas die nog op een stoelverhoger zit. Een paar kinderen hadden er ook om gelachen.
Mamabeertje ik verbaasd me hier ook altijd over. Oudste dochter (groep 6) zit sinds kort in mijn auto niet meer op verhoger. In mn mans auto zit de stoel nog wel in. We gaan over twee weken weer op vakantie, in buitenland moet ze overal nog verplicht in stoel of op verhoger. k hoor haar er ook niet over dat ze die eruit wil. Zolang k niks hoor, blijft ie er nog mooi in.
Mamabeertje ligt ook maar aan de lengte toch? Er zullen er genoeg zijn in groep 5 die minstens 1.35 zijn, en dan is het niet meer verplicht. Dafne is ongeveer 1.36, maar zit wel op een verhoger, want dat zit qua gordel nog lekkerder.
Mamabeertje gaat toch ook om de lengte niet om de leeftijd. Ik denk dat mijn beide kinderen in groep 6 ook nog op een verhoger zitten, want je moet volgens mij 1.35 zijn voordat je zonder verhoger mag. Oudste is nu 1.27 dus heeft nog wel wat cm's te gaan.
Liekje81 maar er zullen in groep 5 nog best kinderen onder de 1.35 zijn.
Mamabeertje hier ook vaak zo ja maar wat ik regelmatig bij school zie... politie zou moeten controleren.
E zit nu in groep 6 en nog steeds op een verhoger. Ze is geen 1m35 dus ze moet gewoon van mij. Vindt ze zelf geen probleem meestal. J heeft nog met rugleuning, hij is net 7 geworden. C nog in de groep 1 stoel, past nog prima.