[verwijderd]
Elsie89 goede vraag! Ik zou het denk ik vooral gewoon persoonlijk houden en niet te veel ophef over maken. Gewoon tussen neus en lippen door aangeven dat je wil helpen als het nodig is en dat die persoon bij je terecht kan. Ik denk dat in de meeste sociale situaties op dit moment het vanzelf wel ter sprake komt, iedereen heeft er mee te maken. Ik ben deze week in de supermarkt al 2 keer aangesproken door wildvreemden over hoe duur alles is Maar er tegelijkertijd ook geen heel groot iets van maken, het aanbod ligt er, en de rest is aan die persoon zelf.
Ik vind het overigens wel een lastige vraag hoor, want ik heb dus vooral veel ervaringen met hoe het niet moet.
Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn beste vriendin, bij haar voel ik me veilig genoeg om aan te kloppen als het nodig is. Die biedt het gewoon aan wanneer er iets is (ze heeft een keer een dierenarts rekening voorgeschoten bijvoorbeeld), ik weet dat er een onuitgesproken aanbod ligt dat als het nodig is ik haar mag bellen, maar vervolgens gaan we gewoon weer verder met een ander onderwerp.