[verwijderd] gezichtsverlies of bang voor veroordeling, bang voor de evt consequenties?
Dat mensen zich misschien afvragen dat als je je kinderen geen schoenen kan geven, of het thuis wel goed verzorgd wordt?
Of als je een paar schoenen uitkiest voor je kind maar zelf wel je eigen schoenen koopt? Die zet zichzelf boven haar kind!
‘Ik zag haar gisteren schoenen uitkiezen maar ze hebben helemaal geen problemen!’ Want aan de buitenkant lijkt alles goed te zijn.
Kan me voorstellen dat er wel een stuk gezichtsverlies/trots bij zit (hebben we allemaal, dat is niet gek) maar ik denk ook bang voor veroordeling, juist omdat het om je kinderen gaat.
Ben blij dat onze school daar iets op heeft verzonnen. Ik denk inderdaad dat een anonieme ‘je bent een nummertje geen mens met naam en foto’ veel beter werkt dan een boterhammenkar in een openbare ruimte.
Ik zou als school ook bijv niet extra fruit neerleggen enkel voor kinderen die geen fruit hebben, maar voor fruit zorgen voor de hele school. Alles gelijk trekken.