Wat vraag jij je af? 🔒
Ik heb dus vaak geen zin om 'helemaal' de tablet/laptop te pakken (hoezo lui)
TV kijken we eigenlijk altijd samen. We volgen heel wat series samen of zetten een film op.
Op mijn telefoon kijk ik vooral als ik op de hometrainer zit (dan ligt ie voor me) en als ik in bad ga. Als ik gewoon boven of aan tafel zit, is het eigenlijk niet te doen.
Mijn man kijkt vaak op zijn desktop en ik vaak op de tv boven (chromecast) maar eigenlijk kijk ik meestal beneden terwijl mijn man met zijn oortjes in op z’n laptop dingen kijkt.
Wij kijken eigenlijk altijd samen tv. Een paar dingen kijk ik alleen en die kijk ik als man niet thuis is.
Man kijkt in het weekend wel eens dingen op zijn telefoon met oortjes in.
Uilenmama daar heb ik met 30 graden toch nog niet echt zin in....
Uilenmama Jaaaaaa lekkerrrr!
- Bijgewerkt
Ik vraag me af hoeveel van jullie nog een “normale” fiets hebben…
Ik fiets nu dagelijks naar mijn werk en word dagelijks uit mijn pedalen gefietst door elektrische fietsen. Ik heb zelf een normale Transporter fiets met wel 3 versnellingen.
Alsof ik een uitstervend ras ben.
Ansji ik heb een normale fiets voor normaal gebruik. Boodschappen, kinderen wegbrengen, naar het centrum, met het gezin gebruik ik altijd mij gewone fiets. Ik gebruik mijn e-bike voor woon-werkverkeer (20km enkele reis) en als ik heuvelop moet, hetgeen hier in de buurt wel eens is. Zoon gebruikt hem ook wel eens om die reden.
Ik heb ook een gewone fiets hoor, we fietsen dagelijks naar school (kinderen en ik) en ik ga dan door naar m'n werk) voor de kinderen is het 4km enkele reis, k moet dan nog ongeveer een km verder.
In de vakantie fietsen we ook langere afstanden.
Ansji
Ik heb een gewone fiets en een elektrische bakfiets. De laatste gebruik ik wel veel meer.
Mijn fiets is over een poosje wel aan vervanging toe, maar dan koop ik weer een gewone.
Ik zie de elektrische fietsen hier ook steeds vaker. Ook bij jongeren.
Nescio dat is dus wel echt de moeite waard. Ik fiets zonder moeite nu dagelijks 25 km enkele reis naar de Hogeschool/stage. Dat is zonder ondersteuning niet vol te houden…
Ansji Ik vraag me af hoeveel van jullie nog een “normale” fiets hebben…
Ik!
En ik erger me totaal kapot aan alle elektrische fietsen. Gisteren ging ik met oudste naar de stad en het is gewoon niet te doen zo. Plus ze kosten elektriciteit en al die accu's, bah, zo niet duurzaam allemaal. Ik snap best dat het voor veel mensen een alternatief voor de auto kan zijn maar dat is in een stad ook meestal niet het geval. Maar ik heb eigenlijk een hekel aan fietsen in het algemeen hoor
Hooyo-shimbir Dat is ook zo, als je meer dan 20km moet fietsen of inderdaad heuvels over moet, snap ik dat trapondersteuning fijn is. Ik fiets 12 km enkele reis naar mijn werk. Dat is voor een normale fiets een prima afstand.
Maar ik zie ook dat 80% van mijn collega’s die fietsen, op een elektrische fiets komen. Het gros daarvan woont in een straal van 5km.
Is het ook niet zo dat we in een “haast” cultuur leven? Alles moet snel, meteen, dus van A naar B moet ook zo snel mogelijk?
Ik ervaar ook dagelijkse tijdsdruk, waar ik trouwens maar slecht tegen kan, maar neem dan wel weer juist de tijd voor mijn fietsritje. Scheelt dat ik een stuk door het bos moet, mooie omgeving, dat vind ik fijn.