Vulpen Ik snap deze redenatie wel maar zie dit juist als argument dat het niet hetzelfde is. Want het is een chiquer woord, en dus is de gevoelswaarde van het woord anders.

Welk ander gevoel geeft het dan? Het zijn voor mij gewoon synoniemen. Toilet is hetzelfde als een wc, maar een toilet is een ‘deftiger’ woord. Is nog steeds exact hetzelfde apparaat en hetzelfde gevoel voor mij. Idem voor mij voor lingerie/ondergoed en diner/ avondeten.

Er werd eerder als voorbeeld genoemd dat lingerie meer sexy is en met kant, terwijl ondergoed meer functioneel is. Ik vind ondergoed zonder enige vorm van tierelantijntjes sexy, maar dat is ook gewoon functioneel. Is dit dan lingerie of ondergoed? Voor mij is het gewoon beiden. Onderbroek met kant is toch ook gewoon functioneel en in mijn optiek helemaal niet sexy, maar is dan weer geen ondergoed, maar lingerie begrijp ik? Ik raak hiervan helemaal in de war 🙈.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Trees Welk ander gevoel geeft het dan?

Nou, chiquer. En toilet en diner een deftiger gevoel dan wc en avondeten, enzovoorts.
    Jij lijkt veel eerder naar de betekenis van de woorden te gaan, het gaat mij om de woorden zelf geloof ik. Grappig hoe anders iemand dat ervaart.

Vulpen je bedoelt het woord zelf is een ander gevoel, los van de betekenis? Ik ga daar even over nadenken of ik dat ook heb. Misschien wel, maar ben er direct niet zo bewust van 🤔

Ik vind lingerie een vreselijk woord 😬 doet mij teveel aan 'slipje' denken. Ik gebruik het dus nooit, maar ik zie wel meteen van die clichés voor me a la 50 shades (totaal niet sexy voor mij).

Het woord ondergoed is voor mij neutraal maar daar versta ik ook mijn kanten onderbroeken en strings onder, mijn 'chiquere' ondergoed zeg maar.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Trees Ik heb daar geen andere ideeën of emoties bij.

Haha leuk die verschillende interpretaties! Even voor de beeldvorming, heb je hier dan ook geen ander gevoel bij?

Google lijkt ook verschil de maken. Wanneer je 'ondergoed set' typt zie je afbeeldingen zoals links, wanneer je 'lingerie set' schrijft het rechter resultaat (wel veel jarretels).

Deliana voor mij is het allebei ondergoed 😁 het ene functioneel en comfortabel, het andere chiquer en minder comfortabel.

Deliana Hoewel ik beide ondergoed noem zal ik op Google lingerie intypen als ik iets zoek met kant en gedoe zoals rechts

• [verwijderd]

Lingerie is voor mij:

• fijnere stoffen van betere kwaliteit, niet per se met kant want Marlies Dekkers vind ik bijvoorbeeld ook lingerie maar ze heeft ook stoere setjes
            • beter afgewerkt
            • de pasvorm is veel doordachter

Ondergoed is voor mij:

• vaak gewoon katoen of katoen met elasthan
            • heel simpel
            • hele simpele patronen waarbij meer de aandacht wordt besteed aan het maximale aantal ondergoed stuks ipv betere pasvorm
            • geen of weinig details

Nescio Ik vind lingerie een vreselijk woord 😬

Ik ook 🤣

Trees Ik legde het niet goed uit... En ik ga nog een poging wagen.

Het gaat mij om de algemene betekenis/gevoelswaarde die een taalgemeenschap aan een woord geeft. Daar geeft Deliana een goed voorbeeld van. En jij schreef ergens ook al dat lingerie vrouwenondergoed is. Dus dan is er toch al betekenisverschil met ondergoed, want ondergoed kan ook voor mannen of kinderen zijn. Kinderen dragen geen lingerie, ben je het daarmee eens?

Jij gaat nog een stap verder en bedenkt vervolgens wat dan onder lingerie en wat onder 'gewoon' ondergoed valt, en wat onder functioneel en wat onder sexy valt. En vervolgens of dat met elkaar matcht, en dan constateer je dat het wat jou betreft niet matcht en dat het sowieso allemaal ondergoed is om het uiteindelijk toch gewoon stof voor om je billen of borsten is. Maar dan heb je het eigenlijk kapot geanalyseerd.

• [verwijderd]

Uilenmama als het goed is de eerste week van september toch? Nu heb ik er ook zin in!!

Deliana Even voor de beeldvorming, heb je hier dan ook geen ander gevoel bij?

Links vind ik mooi en rechts vind ik lelijk en lijkt mij nogal oncomfortabel. Qua uiterlijk heb ik daar dus zeker een ander gevoel bij. Dat is volgens mij gewoon smaak.

Vulpen laat ik het dan zo zeggen. Lingerie is voor mij hetzelfde als vrouwenondergoed. Ik begrijp dat ik ondergoed met allerlei tierelantijntjes lingerie moet noemen en de rest ondergoed. Ik vind het prima om het zo te noemen als mensen daar blij van worden, maar voor mij is het een pot nat en is er geen verschil.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Welke sport doen jullie kinderen? Onze oudste heeft autisme + adhd en heeft gezeten op judo, ski, zwemmen, voetbal en golf. Voetbal en golf vond hij super leuk maar is dit jaar niet te doen qua timing. Hij heeft super weinig zelfvertrouwen dus ik dacht misschien aan iets van aikido of taekwondo zodat hij ook makkelijker nee kan zeggen tegen de anderen. Alle tips zijn welkom! Hij zelf vindt alles leuk. Skilessen zal hij sowieso weer krijgen deze winter.

[verwijderd] Taekwondo is dan een goede. Daar leert hij bepaalde manieren van trappen en stoten. Ze moeten die dan ook echt op een bepaalde manier doen (taihoeks heet dat). Daar kan je examens in doen.
                    En daarnaast heb je het sparren en vechten met elkaar. Dat kan je met toernooien en tijdens trainingen doen.
                    Die combi lijkt mij wel passend voor hem. Het is ook iets minder dicht bij elkaar als bijv judo. Er zit eigenlijk altijd wel een halve armlengte tussen jou en je tegenstander.
                    Het vraagt discipline en concentratie. Maar ook weer niet te. En het wordt met kleine stapjes geleerd. Wat weer heel goed is voor het zelfvertrouwen.

Turnen is ook een goede sport denk ik. Je kunt er lichamelijk veel energie in kwijt maar moet je toch focussen en oefeningen op een bepaalde manier doen.
                    Maar dat moet hem ook wel liggen qua fysiek zeg maar. Het is geen makkelijke sport en je moet toch wel soepel en sterk zijn. Voor je iets kunt moet je wel flink oefenen en doorzetten.

• [verwijderd]

Bloem helaas heeft hij nogal de neiging om iets snel op te geven zodra het niet gelijk lukt na 1x proberen. En dan denkt ie gelijk dat hij niks meer waard is. 🙁