- Bijgewerkt
Of ik kan vragen of de buurkinderen wat rustiger kunnen doen...
De directe buren hebben 2 kinderen van een jaar of 8 en 10. De kinderen zijn altijd ontzettend druk en schreeuwen vreselijk. Ze weten niet beter, de moeder komt uit den Haag, compleet met bijbehorend accent, zware rokerstem. Voor haar is hard praten/schreeuwen het normale volume. We krijgen letterlijk alles mee, van ruzies tot normale gesprekken.
Ze zijn verder heel lief en aardig, maar heb niet echt contact met ze behalve groeten op straat.
Nu het vakantie is, zijn de kinderen altijd thuis en het geschreeuw/huilen/zingen is op standje oorverdovend. Met alle ramen en deuren dicht hoor ik het nog steeds.
Soms wind ik me zo op dat ik het liefst over de schutting zou terug blèren dat ze hun bek moeten houden
Maar nu twijfel ik dus of ik ze er op aan kan spreken. Ik ben daar eigenlijk echt geen fan van, want je woont immers in een drukke, kinderrijke wijk en geluiden zijn er altijd. Bovendien vraag ik me af of het enig nut heeft, want de moeder schreeuwt net zo hard mee en ze weten gewoon niet beter...