Meca
Nou, ze komen zondag naar ons.
Ik ga de koffers maar inpakken voor onze vakantie. We zijn allebei voorbereid op een confrontatie. Heel eerlijk? Als ik mensen uit zou nodigen met in mijn achterhoofd dat de boel zou kunnen escaleren, had ik het denk ik niet gedaan. De gedachtengang van mijn man kan ik even niet volgen en voor nu laat ik het maar even. Heb genoeg aan andere dingen aan mijn hoofd.

Mijn man steunt mij en begrijpt wat ik bedoel want ook tegen hem hebben ze een bijzondere houding maar hij is niet klaar om het contact helemaal te verbreken. Uiteraard is dat ook helemaal niet wat ik wil voor hem.

Jute je kan toch gewoon zeggen dat je je verjaardag niet viert😉

• Jute hebben hierop gereageerd.

Jute Er zit heel veel tussen verbreken en contact. Maar goed ik kan mij zo indenken dat je deze discussie al veel vaker hebt gevoerd. Hopelijk krijgen jullie respect in je eigen huis zondag.

• Jute hebben hierop gereageerd.

Dolfijn
        Het is ook niet mijn verjaardag, die vier ik voor se familie van mijn man al jaren niet meer :-)

Meca
        Ik hoop het ook en anders zullen we ze een hele lange tijd niet zien want dan wordt het contact wel verbroken.

We zijn bezig met verbouwplannen, van nieuwe zonnepanelen tot badkamer/keuken/vloeren/elektrische boiler echt eigenlijk alles, maar nu de vraag: zouden jullie een hardhouten vloer tweedehands kopen en zonnepanelen+omvormer en keuken ? En hoeveel zouden jullie daar dan voor betalen we hebben geen idee namelijk maar we vinden het vreselijk zonde om alles naar de stort te moeten brengen terwijl de vloer nog 30 jaar mee kan en de zonnepanelen ongeveer nog 17 jaar. Maar de capaciteit is gewoon net te weinig voor wat wij willen. (zijn 15 panelen) En mijn man wilt het geïntegreerd hebben in het dak. 🙄

Zonnebloem hardhouten vloer tweedehands kopen en zonnepanelen+omvormer en keuken

• Vloer: ja. De als ze wat ouder zijn, zijn ze vaak alleen maar mooier!
          • Zonnepanelen + omvormer: nee. Omvormer gaat ca. 10 jaar mee. Omvormer niet goed; brengen je panelen minder op. Daarnaast is de technologie op dit vlak enorm verbeterd afgelopen jaren.
          • Keuken: persoonlijk niet, maar ik heb mijn oude keuken en alle inbouwapparatuur ook op MP verkocht.

Toen ik in huidige woning ging klussen heb ik alles op MP gezet: deuren, laminaat, keuken, radiatoren, kranen, tuintegels, beplanting. Het was allemaal zo weg. Ik keek dan even wat een vergelijkbaar product op MP deed en vroeg er dan hetzelfde voor. Gewoon proberen dus!

Is er verschil tussen lingerie en ondergoed?

Had het daar met een vriendin over. Ik vind dat daar verschil in zit, zij niet. Voor mij is lingerie meer sexy (kant, body, mooi kleurtje) en ondergoed functioneel (de naadloze string onder mijn skinny). Betekent niet dat ik naar mijn werk geen lingerie draag trouwens. Voor mijn vriendin is alles hetzelfde en is er geen onderscheid tussen dagelijks ondergoed of iets wat 'leuk' is voor haar man ('het is toch zo uit').

Deliana

Ik vind het ook wel verschillend, lingerie zie ik mooie kanten setjes voor me.
            En ondergoed,gewoon basis setjes etc

Vulpen Ik zou denken: alle lingerie is ondergoed, maar niet al het ondergoed is lingerie.

Ja! Je verwoord goed wat ik bedoel! Zo zie ik het dus ook

Vulpen ik zie geen verschil tussen ondergoed en lingerie 🙈 alle ondergoed is lingerie en andersom.

Wat iemand mooi of sexy vind is zo smaak gebonden.

Vulpen inderdaad synoniemen. Voor mij geen verschil. Zelfde idee als avondeten = diner. Diner is gewoon een luxe woord voor avondeten. Lingerie idem voor vrouwenondergoed.

Trees Ja, dan is het toch niet hetzelfde? 🤷 De connotatie is dan toch anders?

• [verwijderd]

Deliana ik ben het ook met jou eens

Vulpen De connotatie is dan toch anders?

Ik probeerde juist aan te geven dat dit voor mij dus niet zo is. Ik heb echt geen ander gevoel bij deze twee woorden. Een onderbroek voor vrouwen is voor mij gewoon een onderbroek of je het nu ondergoed of lingerie noemt. Ik zie daar echt geen verschil tussen. Het is gewoon een lap stof om je billen (of tussen je billen voor de liefhebber).

Trees maar jarretels en kousen is dat dan ook gewoon ondergoed?

• Trees hebben hierop gereageerd.