@Toch6 ik zit de afleveringen al vooruit te kijken van een huis vol maar laten jullie de kinderen ook over het schip lopen zoals de nieuwe familie? Ik vind het dood en dood eng.😱

Zonnebloem ligt denk ook net aan de kinderen. Bij dochter zou ik t ook wel durven die luisterde wel als je zegt niet te dicht bij de rand komen. Maar als ik zoon goed inschat zou ik t denk niet aandurven? Die is volgens mij meer van het wat het mag niet? Oke dan doen we het 🙃

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Zonnebloem welke aflevering was dat? Net aflevering 2 gekeken, dan zijn ze thuis, 3 ook als ik voorstukje zie.

Maar doe mij ook zo'n man die mij rust gunt als hij thuis is🤪

Zonnebloem ik denk dat je de aflevering van vandaag bedoelde. Maar welk stukje vond je eng? Ik zag niks engs, of althans: niks wat hier niet gebeurd/zou gebeuren (zo rond de stuurhut kan bij ons niet maar anders zou dat ook gebeuren)

Hoe het met mijn man gaat. Hij is samen met onze dochter naar mijn schoonfamilie. Ik ga niet mee. Een tijdje geleden kreeg ik op een verjaardag een schreeuwpartij over me heen nadat ik een opmerking maakte die hen schijnbaar erg raakte. Dit is niet de eerste keer dat ze tegen mij uitvaren en na bijna 20 jaar vond ik het wel genoeg om me zo te laten behandelen. Zomaar tegen mij uitvaren, altijd de discussie met mij aan willen gaan en het ergste van alles, totaal geen belangstelling voor onze dochter. Voor de kinderen van mijn schoonzus moeten we applaus geven voor iedere scheet die ze laten. Bij ons wordt alles afgedaan met “oh leuk”.

Vandaag vieren zij 2 verjaardagen. Man en dochter zijn daarheen en ik zit thuis.

Ik wilde voor deze verjaardag nog naar ze toe om te zeggen waarom ze mij (voorlopig) niet meer zien maar dat hoefde niet van mijn man. Vind het vervelend voor hem dat hij nu moet uitleggen waarom ik er niet ben.

Jute goed dat je een grens heb aangegeven maar wel spannend hoe dat opgepakt wordt! Hoe is het bij je man gegaan?

Jute wat een rot situatie…. Je hebt groot gelijk dat jij je niet laat uitkafferen door wie dan ook! Jij bent meer waard dan dat💪
        Hoe is het met jouw man en dochter gegaan?

Ze zijn net thuis. In totaal is er 3x aan hen gevraagd waar ik was. Hij heeft 3x gezegd dat ik thuis was. Verder hebben ze niets gevraagd en hij heeft niets gezegd. Volgende keer ben ik er weer niet bij.

Lastig is alleen dat mijn man binnenkort jarig is. Mijn eigen huis ga ik niet uit voor ze.

• Meca hebben hierop gereageerd.

Of ik kan vragen of de buurkinderen wat rustiger kunnen doen...

De directe buren hebben 2 kinderen van een jaar of 8 en 10. De kinderen zijn altijd ontzettend druk en schreeuwen vreselijk. Ze weten niet beter, de moeder komt uit den Haag, compleet met bijbehorend accent, zware rokerstem. Voor haar is hard praten/schreeuwen het normale volume. We krijgen letterlijk alles mee, van ruzies tot normale gesprekken.
          Ze zijn verder heel lief en aardig, maar heb niet echt contact met ze behalve groeten op straat.

Nu het vakantie is, zijn de kinderen altijd thuis en het geschreeuw/huilen/zingen is op standje oorverdovend. Met alle ramen en deuren dicht hoor ik het nog steeds.
          Soms wind ik me zo op dat ik het liefst over de schutting zou terug blèren dat ze hun bek moeten houden😳

Maar nu twijfel ik dus of ik ze er op aan kan spreken. Ik ben daar eigenlijk echt geen fan van, want je woont immers in een drukke, kinderrijke wijk en geluiden zijn er altijd. Bovendien vraag ik me af of het enig nut heeft, want de moeder schreeuwt net zo hard mee en ze weten gewoon niet beter...

Blue Pfoe dat is wel een lastige... Want veel kinderen zijn nu eenmaal luidruchtig en lastig stil te krijgen. Ik denk dat ik het alleen zou benoemen als je er bepaalde tijdstippen aan kunt koppelen (vanaf 20.00 's avonds graag rustig, of voor 9 uur 's ochtends, of graag tussen 10.00 en 12.00 omdat je dan vaak overleggen hebt, ik noem maar wat). Maar hoor je ze vooral als ze buiten zijn, of zowel binnen als buiten?

Al mijn buren zijn op vakantie, het is hier juist bizar stil de hele tijd. Ik mis het continue geschreeuw van de buurvrouw en het gejank van alle buurkinderen haha.

Blue aangezien de moeder net zo hard schreeuwt denk ik dat zo'n verzoek in dovemansoren zal vallen... maar niet geschoten is altijd mis. Ik zou het dus vriendelijk vragen en zoals Vulpen zegt er tijdstip aan koppelen. Vragen of het even rustiger kan 's avonds of vroeg in de ochtend is echt niet gek.

Hoe lang mag je last blijven houden van een verzwikte enkel? Het is wel minder pijnlijk dan vorige week maar te pijnlijk voor langere wandeling. Nog net zo dik en niet verkleurd.
              Pijn zit onder en voor die knobbel aan de buitenkant

• Trees hebben hierop gereageerd.

Toch6 gescheurde enkelbanden duurde hier ongeveer 9 maanden (dat was de laatste maanden nog naar heel weinig en af en toe last). Via werk had ik vorig jaar iemand met verzwikte enkelbanden en dat duurde 2 maanden.

Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar vorig jaar elleboogbanden verrekt (plus een mini botbreukje). Breukje was zo klaar, maar de banden duurde 3 maanden voordat het echt weg was. De fysio zei dan bandenletsel echt heel lang kan duren. Je kan het soms beter breken 😬.

Er is een app (de enkel app) met oefeningen. Bij mijn gescheurde enkelbanden werd deze vanuit het ziekenhuis aangeraden. Ik mocht deze oefeningen starten bij nog hele lichte pijn tijdens het oefenen.

En een enkelbrace is echt aan te raden! Niet zo slap sokgeval, maar echt eentje met van die harde stukken ter ondersteuning. Scheelt echt enorm qua pijn en daarmee kan je echt veel meer lopen.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Trees daar gaat dan ons vakantieplan van veel lopen 😬

Zodra we dicht bij de bewoonde wereld zijn maar iets van een apotheek opzoeken. Man heeft er vanmiddag tig gezien maar niet aan gedacht om wat te halen 😭 had vanmorgen zo'n sokgeval-plaatje gestiurd naar hem maar de supermarkt had niks.
                  C in de draagzak bij mij gaat hem voorlopig ook niet worden, is toch 11kilo extra gewicht

• Trees hebben hierop gereageerd.

Toch6

https://www.all4fysio.nl/thuasne-sport-stabiliserende-enkelbrace-boa.html?dfw_tracker=38075-6265&gclid=EAIaIQobChMIjoKwz_Oo-QIVIu7mCh27agbCEAQYBSABEgKM-PD_BwE

Ik had zo iets vanuit het ziekenhuis. De zijkanten zijn verstevigd met baleinen, elastieken kruislings erover en een soort vetersysteem om het strak aan te trekken. Hiermee kon ik best goed lopen, maar natuurlijk niet lange afstanden met gewicht op de rug. Door het scheuren zijn mijn enkelbanden heel zwak, waardoor ik ze snel weer verzwik, maar dan gebruik ik direct deze brace.

Zo sok geeft wel wat ondersteuning, maar minimaal. Deze draag ik standaard bij het sporten ter preventie, maar als het flink verzwikt is geeft het nauwelijks ondersteuning.

Blue herkenbaar hoor! Ik zou er niet zo snel iets van zeggen...maar ik ga confrontaties altijd uit de weg.

Jute Lastig is alleen dat mijn man binnenkort jarig is. Mijn eigen huis ga ik niet uit voor ze.

En wat zegt je man hierover? Want als ze geen respect hebben voor jou, zou ik ze niet in huis willen hebben. Gezien je man achter je staat hij dus ook niet, lijkt mij? Dus of niet uitnodigen of hij gaat daar maar heen op een andere dag.
                    Ik zou mijn huis niet meer openstellen voor ze, als hij ze wil zien kan dat bij hun of buiten.

• Jute hebben hierop gereageerd.