Zonnebloem Ik zie dat iets anders, tegenwoordig is alles duurder.
Je trekt mijn antwoord nu uit zijn verband. Je had het over een rijbewijs en daar reageerde ik specifiek op. Jij haalt er nu allerlei andere zaken bij, waar ik helemaal niks over heb gezegd.
Noordeling Er zijn ook echt nog genoeg jongeren die dat wel voor elkaar krijgen. We moeten ook niet doen alsof iedereen tot 30+ thuis moet wonen nu.
Precies. Ik ken nu ook starters onder de 30, die het wel lukken en zonder hulp van ouders. Ik ken twee meiden, die beiden afgelopen jaar hun eerste appartementje alleen hebben gekocht. Van beiden weet ik 100% zeker dat ouders niet hebben meebetaald, maar die appartementjes staan natuurlijk ook niet in Amsterdam.
Ik zeg niet dat het nu niet moeilijker is, maar het is heus niet onmogelijk. Ik ken er meerderen die na hun afstuderen nog een poos op hun goedkope studentenkamer blijven wonen om te sparen. Was in mijn tijd trouwens ook gebruikelijk. Ik was onder mijn vrienden (degenen die gestudeerd hadden dan, want anders was het wel normaler) een uitzondering dat ik op mijn 25e al een eigen huis kocht.