De biechtstoel 🔒
- Bijgewerkt
Ik vind echt dat ik de aller lekkerste tomaten soep maak, ergens anders eet ik het niet als ik wat anders kan kiezen. In restaurants sla ik standaard de tomatensoep over maar als ik het zelf maak zou ik wel de hele pan leeg kunnen eten.
- Bijgewerkt
Zonnebloem onmogelijk, want ik maak al de allerlekkerste tomatensoep .
Ergens anders krijg je altijd tomatensoep uit pakjes, potjes en blikjes . Ik vind alleen zelfgemaakte verse tomatensoep lekker met geraspte pecorino erover heen en chilivlokken. Ook lekker om een paprika te roosteren en deze met de tomaten te pureren. Het lekkerste wordt het met zelfgekweekte tomaten. Zit veel meer smaak aan dan die waterige gevallen uit de supermarkt. Ik ben dus ook dol op tomatensoep!
- Bijgewerkt
Trees nee hoor, ik.
Nou precies haha, al die pakjes en potjes… Ik doe er inderdaad geroosterde paprika doorheen, knoflook, banaansjalotjes en dan vooral op het laatst de staafmixer erdoorheen halen.
En de nagemaakte Chinese tomatensoep van de Chinees vind ik al helemaal een verschrikking.
Zonnebloem ik maak het hetzelfde!
Trees dan is de jouwe ook het lekkerste.
Nu wil ik bij jullie soep eten. Ik hou van tomatensoep maar kan het niet zo lekker maken…
Rosemary je bent altijd welkom.
Trees Zonnebloem
Oké, dan wil ik heel graag het recept, want hoewel ik vind dat ik hele lekkere tomaten soep maak, lijkt het erop dat het nóg lekkerder kan.
Ik gruwel van soep uit blik
Kom maar door met het recept!
Mijn tomatensoep is het lekkerste zeggen ze hier. Overigens wel afhankelijk van welke variant, Mexicaans is minder gewild dan chinees en soms willen ze gewoon met ballen en vermicelli
[verwijderd]
Ik realiseer me net dat nu mijn vader op vakantie is en de kinderen vrijwel geen contact meer hebben met hun vader, ik dit jaar met kerst zelf moet gaan koken
Er bestaan niet genoeg scheldwoorden op deze planeet om uit te drukken hoe ik me hierbij voel..
- Bijgewerkt
[verwijderd] Anders ga je met de kinderen samen koken? Eerst een menu samenstellen, kies gewoon wat jullie lekker vinden en leuk om te maken. En dan alles lekker laten bezorgen zodat je niet hoeft te zeulen met boodschappen. Of je doet iets van fondue of gourmetten?
[verwijderd] Zet je H aan het werk.
Lumihiutale Precies! Je hebt toch een kokend kind @[verwijderd]?
En gewoon simpel houden joh. Zo moeilijk zijn een pasteitje met ragout en aardappelkroketjes niet
[verwijderd] Gourmetten..?
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Soturi
Vulpen 3 dagen noodle-experimenten, ik pas
Lumihiutale
iMoeder ze kwamen zelf inderdaad ook al aan met gourmetten, en ik denk wel dat we dat een avond gaan doen. Maar voor mezelf wordt dat lastig want ik heb heel veel intoleranties, en kan eigenlijk alleen tegen onbewerkt vlees van de slager. Wordt een duur grapje dus als ik verschillende soorten moet kopen..
Ik heb gelukkig nog een paar weken om een plan te bedenken!
[verwijderd]
Het hoeft ook niet super ingewikkeld hè. Het is maar net hoe hoog je zelf de lat legt.
Wij hebben ook wel eens spaghetti gegeten met kerst(De middelste is dan jarig, dus hij mocht kiezen wat hij wou).
Je kan het ook wat specialer maken met een leuke aankleding, voorafje wat je anders nooit eet of een bijzonder toetje.
[verwijderd] Ik wilde je al hier uitnodigen met de kinderen. Tot ik bedacht dat ik dan moest koken.
Veel intoleranties maken het nog lastiger.
Je zou nog steeds welkom zijn, maar daar is je probleem niet mee opgelost.