Vulpen nee ik kan ook helemaal niet tegen steken onder water. Gelukkig zijn er veel collega's die hetzelfde hebben ervaren en daar kan ik dan wel mijn hart luchten zeg maar.
Het lijkt nu trouwens iets minder te worden, ik denk dat hij een 'testperiode' doet ofzo bij iedereen die 'nieuw' onder hem valt. Daarvoor was het de beurt aan mijn collega.

Hij heeft trouwens wel humor maar ik denk dat het ook een cultuurverschil is ofzo. En de taal. Nederlandse (woord)grapjes snapt hij niet of vindt hij gewoon niet grappig. En mijn Frans is niet goed genoeg om de subtiliteit van humor te begrijpen. Dus dat speelt ook mee.

Dahlia juist omdat je zo hard hebt gewerkt verdien je iets beters.
Dat is geen opgeven, dat is staan voor jouw kwaliteit en werkgeluk!

• Dahlia hebben hierop gereageerd.

June ja daar heb je gelijk in. Ik ga het allemaal eens bespreken met mijn man wat te doen.

Dahlia ja klinkt echt als een verschrikkelijk situatie zeg. Ik zou hier doodongelukkig van worden.

Tijdens het begin van de lockdown zijn alle teams gehusseld en ben ik in een nieuw team gekomen met nieuwe manager. We hebben dus in begin vooral online contact gehad en ik merkte al meteen dat er weinig betrokkenheid bij elkaar was. Ik ben verschillende dingen gaan organiseren om het contact te verbeteren en hierdoor kreeg ik ook meer persoonlijk contact met haar. Ze belde ook regelmatig om gewoon te vragen hoe het ging, hoe het thuis ging of het allemaal lukte en gaf heel veel vrijheid.

Wat voor band heb jij met je manager, kan je met hem/haar lachen en je ei bij kwijt?

Ik heb hierdoor een goede band met haar gekregen. Ik kan met mijn problemen bij haar terecht en we kunnen ook lachen samen. Als ik op kantoor ben, komt ze ook gezellig bij mij zitten om te kletsen. En om de zoveel tijd belt ze om te vragen hoe het gaat.

welke leiderschapsstijl hanteert hij/zij?
      Ze is echt een peoplemanager. Ze vindt het erg belangrijk dat iedereen goed in zijn vel zit en plezier heeft in het werk. Ze laat iedereen vrij en vertrouwt erop dat je je werk gewoon goed doet. Of dat is zo bij mij.

Ben jij zelfstandig in jouw team of moet je alles overleggen met je manager?
      Zelfstandig

Moet jij jou manager meenemen in cc mail verkeer of kan je dat zelf invullen?

Nee nooit. Of er moet iets heel bijzonders zijn.

Moet jij toestemming vragen aan je manager voordat je sommige mails intern verstuurt?

Nee

Word jij vaak gewezen op typ fouten, verkeerde zinsopbouw of iemand vergeten in cc door je manager?
      Nee nooit.

Wijst jou manager je regelmatig op je "taken"/"functie" to do of kan je je eigen agenda inplannen?

Eigen agenda inplannen

Hoevaak heb je een overleg met je manager over je projecten/status van het werk?

Ik denk dat ze zo 1 keer in de 2 weken belt, maar nu ik vaker op kantoor ben, spreek ik haar meer. En dan is het ook meer hoe gaat het, wordt het werk niet teveel, waar kan ze mij bij helpen etc

Ik ben echt wel heel blij met haar en dat heb ik haar ook vaak laten weten. Vorig jaar zat ik in een project en heb ik echt keihard moeten werken. Ik heb hiervoor toen een bijzondere beloning gekregen en ook voor mijn betrokkenheid bij het team. Ik heb mij lang niet zo gewaardeerd gevoeld.

Totaal verkeerde topic voor mij (zie biechttopic), maar hierbij toch een reactie πŸ™ƒ

Dahlia Wat voor band heb jij met je manager, kan je met hem/haar lachen en je ei bij kwijt?

We kunnen (het iets te) goed met elkaar vinden, hebben dezelfde manier van denken en houden elkaar scherp. Ik ben vooral blij dat hij mij 100% steunt en uit de wind houdt wanneer nodig.

Dahlia welke leiderschapsstijl hanteert hij/zij?

Ik heb heel veel vrijheid. Ik krijg een opdracht en succes er mee. Als ik ergens over wil sparren kan dat altijd, maar eigenlijk klopt hij vaker bij mij aan als ik bij hem. Een project doen we samen en daarbij zijn we gewoon collega's

Dahlia Ben jij zelfstandig in jou team of moet je alles overleggen met je manager?

Moet jij jou manager meenemen in cc mail verkeer of kan je dat zelf invullen?

Moet jij toestemming vragen aan je manager voordat je sommige mails intern verstuurt?

Word jij vaak gewezen op typ fouten, verkeerde zinsopbouw of iemand vergeten in cc door je manager?

Wijst jou manager je regelmatig op je "taken"/"functie" to do of kan je je eigen agenda inplannen?

Allemaal nee

Dahlia Hoevaak heb je een overleg met je manager over je projecten/status van het werk?

Tweewekelijks half uurtje

Huggybird ligt helemaal dubbel🀣

Wel leuk dat jullie allemaal zo relaxed reageren trouwens 😊 Aan dit is onverstandig, onhandig, dom en kan echt niet heb ik namelijk helemaal niks. Snap ik zelf ook wel.

Deliana je zal niet de eerste zijn die met haar of zijn manager trouwt hoor πŸ˜‰. In onze vriendgroep van 6 stellen hadden er 2 een medewerker / manager relatie eerder en 1 stel 'gewoon' collega's πŸ˜‰.

Deliana als er iets moois is moet je ervan genieten, of het nou helemaal verstandig is of niet. Zolang je de wet niet overtreedt en er geen andere mensen mee kwetst, lekker voor gaanπŸ’ͺ

Gisteren was het nog het kopieerapparaat en nu gaat het al over trouwen 🀣.

Ik zou beginnen met een etentjes een borrel samen drinken Deliana Of is dat ook al not done? Of gewoon nog even genieten van de spanning en kijken hoe het verder loopt.