Wat voor band heb jij met je manager, kan je met hem/haar lachen en je ei bij kwijt?
Sinds een paar maanden zit ik een overgangssituatie qua manager. Onze oude manager is na een conflict opgestapt. Nu heeft haar manager ons team overgenomen. Dit is dus een interimsituatie en gelukkig maar π
Met mijn oude manager had ik een zeer goede band. Ze was allesbehalve van het micromanagen en gaf heel veel positieve energie.
Nu is het anders. Haar manager heeft natuurlijk niet dezelfde skills en hij is echt geen people manager. Ik kan hem moeilijk peilen, waardoor ik mezelf minder openstel. Ik had de opmerking gekregen dat ik te verlegen ben, maar toen ik wat direct (lees: Nederlands) mijn mening gaf, deinsde hij terug. Tja, zo weet ik het ook niet.
Er wordt dus een nieuwe manager gezocht en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.
welke leiderschapsstijl hanteert hij/zij?
Mijn huidige manager is meer van 'zoek het maar uit en roep me als er een probleem is'. Hoewel ik dat prima vind, krijg ik daarnaast ook 'steekjes onder water' dat ik dingen anders moet doen en dat mijn oude managers visie op hoe het team moet zijn, niet gedeeld wordt. Dit geeft mij natuurlijk stress.
Ben jij zelfstandig in jou team of moet je alles overleggen met je manager?
Zelfstandig. Als er geld mee gemoeid is, overleggen we binnen het team en als er nog meer geld bij komt, wordt onze huidige manager erbij betrokken.
Moet jij jou manager meenemen in cc mail verkeer of kan je dat zelf invullen?
Doe ik puur op gevoel. Eerder niet dan wel.
Moet jij toestemming vragen aan je manager voordat je sommige mails intern verstuurt?
Nee.
Word jij vaak gewezen op typ fouten, verkeerde zinsopbouw of iemand vergeten in cc door je manager?
Nooit.
Wijst jou manager je regelmatig op je "taken"/"functie" to do of kan je je eigen agenda inplannen?
Ik kan alles zelf inplannen.
Hoevaak heb je een overleg met je manager over je projecten/status van het werk?
Als het aan mijn huidige manager ligt, nooit π maar ik probeer toch wel elke week of 2 weken een overlegmomentje in te plannen. Ik vind het belangrijk om zijn kritiek/feedback te horen. Ook al maakt me dat momenteel verward en gestresst, het moet.