Tijdens het begin van de lockdown zijn alle teams gehusseld en ben ik in een nieuw team gekomen met nieuwe manager. We hebben dus in begin vooral online contact gehad en ik merkte al meteen dat er weinig betrokkenheid bij elkaar was. Ik ben verschillende dingen gaan organiseren om het contact te verbeteren en hierdoor kreeg ik ook meer persoonlijk contact met haar. Ze belde ook regelmatig om gewoon te vragen hoe het ging, hoe het thuis ging of het allemaal lukte en gaf heel veel vrijheid.
Wat voor band heb jij met je manager, kan je met hem/haar lachen en je ei bij kwijt?
Ik heb hierdoor een goede band met haar gekregen. Ik kan met mijn problemen bij haar terecht en we kunnen ook lachen samen. Als ik op kantoor ben, komt ze ook gezellig bij mij zitten om te kletsen. En om de zoveel tijd belt ze om te vragen hoe het gaat.
welke leiderschapsstijl hanteert hij/zij?
Ze is echt een peoplemanager. Ze vindt het erg belangrijk dat iedereen goed in zijn vel zit en plezier heeft in het werk. Ze laat iedereen vrij en vertrouwt erop dat je je werk gewoon goed doet. Of dat is zo bij mij.
Ben jij zelfstandig in jouw team of moet je alles overleggen met je manager?
Zelfstandig
Moet jij jou manager meenemen in cc mail verkeer of kan je dat zelf invullen?
Nee nooit. Of er moet iets heel bijzonders zijn.
Moet jij toestemming vragen aan je manager voordat je sommige mails intern verstuurt?
Nee
Word jij vaak gewezen op typ fouten, verkeerde zinsopbouw of iemand vergeten in cc door je manager?
Nee nooit.
Wijst jou manager je regelmatig op je "taken"/"functie" to do of kan je je eigen agenda inplannen?
Eigen agenda inplannen
Hoevaak heb je een overleg met je manager over je projecten/status van het werk?
Ik denk dat ze zo 1 keer in de 2 weken belt, maar nu ik vaker op kantoor ben, spreek ik haar meer. En dan is het ook meer hoe gaat het, wordt het werk niet teveel, waar kan ze mij bij helpen etc
Ik ben echt wel heel blij met haar en dat heb ik haar ook vaak laten weten. Vorig jaar zat ik in een project en heb ik echt keihard moeten werken. Ik heb hiervoor toen een bijzondere beloning gekregen en ook voor mijn betrokkenheid bij het team. Ik heb mij lang niet zo gewaardeerd gevoeld.