- Bijgewerkt
Dahlia
Ik heb sinds bijna een jaar een nieuwe. Moet nog steeds wennen
Dahlia Wat voor band heb jij met je manager, kan je met hem/haar lachen en je ei bij kwijt?
Opzich prima, kan wel met hem lachen maar het is niet iemand waar ik veel over privΓ© mee deel. M'n ei kwijt, mwhoa. niet echt. Dat leg ik eerst bij andere collega's of managers van andere afdelingen.
welke leiderschapsstijl hanteert hij/zij?
Een beetje; je zoekt het maar uit, behalve als het om grote dingen gaat waar veel management bij betrokken is. (Of geld).
Ben jij zelfstandig in jou team of moet je alles overleggen met je manager?
Ik ben vrij zelfstandig. Plan zelf m'n vrije dagen in overleg met collega's en binnen mijn functie heb ik vrije hand. Ik die vrij veel taken buiten mijn functie, dat is nu zoekend. Vroeger deed ik alles volledig zelf en nu even zoeken hoe en wat.
Moet jij jou manager meenemen in cc mail verkeer of kan je dat zelf invullen?
Dat vul ik zelf in.
Moet jij toestemming vragen aan je manager voordat je sommige mails intern verstuurt?
Ja.
Word jij vaak gewezen op typ fouten, verkeerde zinsopbouw of iemand vergeten in cc door je manager?
Nee.
Wijst jou manager je regelmatig op je "taken"/"functie" to do of kan je je eigen agenda inplannen?
Een beetje van beidde.
Hoevaak heb je een overleg met je manager over je projecten/status van het werk?
Officieel 1x per maand. In de praktijk nooit.
Als hij bij mij op locatie is, bemoeid hij zich wel met alles. Enerzijds terecht omdat ik zijn werkwijze van servicedesk echt super onvriendelijk vind dus ik doe het anders. (Ik zit nagenoeg altijd alleen op mijn locatie, dus tsja). Maar anderzijds begrijpt hij mijn punten moeilijk. Als hij er is wel, maar dan komt hij weer wekenlang niet en zakt dat begrip weer weg.
Hij is ook mega slecht te bereiken dus soms maak ik toch maar gewoon een beslissing.
Ik werd wel bij het grootste project op mijn afdeling aan de kant geschoven , door iemand anders van zijn team, daar heb ik toen wel wat van gezegd (en mijn hele locatie) dat is nu terug gedraaid gelukkig.
Hij vind mij trouwens ook lastig. Hij kan me financieel niet paaien en moet het dus met werkomstandigheden doen. Dat is ook voor hen zoekend. En verder vaar ik mijn eigen weg tussen alle protocollen door en probeer ik mijn gebruikers zo goed als het kan te ondersteunen in hun werk!
Het klinkt trouwens negatiever dan bedoeld, maar ik hou over het algemeen gewoon niet van managers. Met mijn vorige had ik het Ideaal. Tot x bedrag en binnen bepaalde ruime kaders, had ik volledig vrije hand, ook voor taken officieel buiten mijn functie. Nu is dat wat minder vanzelf sprekend, ben ik meer.gebonxdn aan regels en dat is even zoeken. Niet perse slechter, gewoon anders.