Ben benieuwd hoe het bij jou gaat op het werk.

Wat voor band heb jij met je manager, kan je met hem/haar lachen en je ei bij kwijt?

welke leiderschapsstijl hanteert hij/zij?

Ben jij zelfstandig in jou team of moet je alles overleggen met je manager?

Moet jij jou manager meenemen in cc mail verkeer of kan je dat zelf invullen?

Moet jij toestemming vragen aan je manager voordat je sommige mails intern verstuurt?

Word jij vaak gewezen op typ fouten, verkeerde zinsopbouw of iemand vergeten in cc door je manager?

Wijst jou manager je regelmatig op je "taken"/"functie" to do of kan je je eigen agenda inplannen?

Hoevaak heb je een overleg met je manager over je projecten/status van het werk?

Kan er nog meer bedenken vul maar in als je het kwijt wilt.

Dahlia Ben benieuwd hoe het bij jou gaat op het werk.

Wat voor band heb jij met je manager, kan je met hem/haar lachen en je ei bij kwijt?

Ik werk er nog maar 3 maanden, maar we kunnen goed met elkaar overweg.

People manager which I LOVE!

Zelfstandig alleen voor aankopen akkoord vragen

Alleen als het relevant voor hem is.

Moet jij toestemming vragen aan je manager voordat je sommige mails intern verstuurt?

Zeker niet.

Word jij vaak gewezen op typ fouten, verkeerde zinsopbouw of iemand vergeten in cc door je manager?

Tot nu toe niet.

Wijst jou manager je regelmatig op je "taken"/"functie" to do of kan je je eigen agenda inplannen?

Helemaal zelf.

Hoevaak heb je een overleg met je manager over je projecten/status van het werk?

1 keer in de 2 weken.

Kan er nog meer bedenken vul maar in als je het kwijt wilt.

Als korte samenvatting. Ik hou van zijn leiderschapsstijl. Open en eerlijk. Mijn gevoel gaat voor werk. Ik was zelf ook zo een manager alleen in een nare organisatie.

Ik zou niet met andere stijlen kunnen werken.

Dahlia
    Ik heb sinds bijna een jaar een nieuwe. Moet nog steeds wennen 😂

Dahlia Wat voor band heb jij met je manager, kan je met hem/haar lachen en je ei bij kwijt?

Opzich prima, kan wel met hem lachen maar het is niet iemand waar ik veel over privé mee deel. M'n ei kwijt, mwhoa. niet echt. Dat leg ik eerst bij andere collega's of managers van andere afdelingen.

Een beetje; je zoekt het maar uit, behalve als het om grote dingen gaat waar veel management bij betrokken is. (Of geld).

Ik ben vrij zelfstandig. Plan zelf m'n vrije dagen in overleg met collega's en binnen mijn functie heb ik vrije hand. Ik die vrij veel taken buiten mijn functie, dat is nu zoekend. Vroeger deed ik alles volledig zelf en nu even zoeken hoe en wat.

Dat vul ik zelf in.

Ja.

Nee.

Een beetje van beidde.

Officieel 1x per maand. In de praktijk nooit.

Als hij bij mij op locatie is, bemoeid hij zich wel met alles. Enerzijds terecht omdat ik zijn werkwijze van servicedesk echt super onvriendelijk vind dus ik doe het anders. (Ik zit nagenoeg altijd alleen op mijn locatie, dus tsja). Maar anderzijds begrijpt hij mijn punten moeilijk. Als hij er is wel, maar dan komt hij weer wekenlang niet en zakt dat begrip weer weg.

Hij is ook mega slecht te bereiken dus soms maak ik toch maar gewoon een beslissing.

Ik werd wel bij het grootste project op mijn afdeling aan de kant geschoven , door iemand anders van zijn team, daar heb ik toen wel wat van gezegd (en mijn hele locatie) dat is nu terug gedraaid gelukkig.

Hij vind mij trouwens ook lastig. Hij kan me financieel niet paaien en moet het dus met werkomstandigheden doen. Dat is ook voor hen zoekend. En verder vaar ik mijn eigen weg tussen alle protocollen door en probeer ik mijn gebruikers zo goed als het kan te ondersteunen in hun werk!

Het klinkt trouwens negatiever dan bedoeld, maar ik hou over het algemeen gewoon niet van managers. Met mijn vorige had ik het Ideaal. Tot x bedrag en binnen bepaalde ruime kaders, had ik volledig vrije hand, ook voor taken officieel buiten mijn functie. Nu is dat wat minder vanzelf sprekend, ben ik meer.gebonxdn aan regels en dat is even zoeken. Niet perse slechter, gewoon anders.

Dahlia heb momenteel geen echte manager (oude is opgestapt, nog geen nieuwe dus interim rapporteer ik nu aan aan manager +1) maar ik zou echt gillend gek worden als ik mijn manager in cc zou moeten zetten en zelf geen verantwoordelijkheid had/ kon nemen. En dat is dus ook hoe ik met mensen die aan mij rapporteren om ga. Prima als je soms wilt sparren en/of mij in cc wilt meenemen voor wat ruggesteun of ter info, maar je bent een weldenkend mens dat mij echt niet voor iedere scheet nodig heeft. Project inhoudelijk afhankelijk van heleboel factoren, maar op hoe mensen in hun vel en in hun werk zitten iedere maand een 1 op 1 gesprek.

Dahlia ik ben wel benieuwd of dit dan representatief is voor je eigen baan?

• Dahlia hebben hierop gereageerd.

Sinds een paar maanden zit ik een overgangssituatie qua manager. Onze oude manager is na een conflict opgestapt. Nu heeft haar manager ons team overgenomen. Dit is dus een interimsituatie en gelukkig maar 😉
      Met mijn oude manager had ik een zeer goede band. Ze was allesbehalve van het micromanagen en gaf heel veel positieve energie.

Nu is het anders. Haar manager heeft natuurlijk niet dezelfde skills en hij is echt geen people manager. Ik kan hem moeilijk peilen, waardoor ik mezelf minder openstel. Ik had de opmerking gekregen dat ik te verlegen ben, maar toen ik wat direct (lees: Nederlands) mijn mening gaf, deinsde hij terug. Tja, zo weet ik het ook niet.

Er wordt dus een nieuwe manager gezocht en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

Mijn huidige manager is meer van 'zoek het maar uit en roep me als er een probleem is'. Hoewel ik dat prima vind, krijg ik daarnaast ook 'steekjes onder water' dat ik dingen anders moet doen en dat mijn oude managers visie op hoe het team moet zijn, niet gedeeld wordt. Dit geeft mij natuurlijk stress.

Zelfstandig. Als er geld mee gemoeid is, overleggen we binnen het team en als er nog meer geld bij komt, wordt onze huidige manager erbij betrokken.

Doe ik puur op gevoel. Eerder niet dan wel.

Nee.

Nooit.

Ik kan alles zelf inplannen.

Als het aan mijn huidige manager ligt, nooit 😛 maar ik probeer toch wel elke week of 2 weken een overlegmomentje in te plannen. Ik vind het belangrijk om zijn kritiek/feedback te horen. Ook al maakt me dat momenteel verward en gestresst, het moet.

Hopsatee

Ik werk er nu 1 jaar en 9 mnd en heb de eerste 4 mnd alleen gezeten en gerapporteerd aan GM.
        In 2021 aan manager 1 die was heel fijn
        In 2022 aan manager 2 gaan de vragen over
        En vanaf dinsdag aan manager 3, die moet weer rapporteren aan 2, dus dat weet ik nog niet hoe hij is

Band is schijnheilig, ik vind 'm verschrikkelijk.

Micro management, vind ik verschrikkelijk

90 procent overleggen 10 procent zelfstandig

90 procent cc
        10 procent approval vragen
        Commentaar 90 procent
        Compliment met commentaar 5 procent
        Alleen compliment 5 procent

100 procent in cc, als ik iets vergeet of eerst naar hem moet sturen krijg ik commentaar

Ja, altijd

Hij zit constant achter de planner aan en wijst je overal op

Elke dag evaluatie van de dag ervoor
        1x in 2 weken 1 op 1 gesprek
        1x per maand afdelings meeting

Alles bij elkaar hoop ik dus dat manager 3 heel veel gaat indimmen en ons echt gaat steunen want dit trek ik echt niet meer. Heb hem er al rustig en met een flinke discussie op gewezen maar die man luistert en begrijpt het niet. Als het maar gaat zoals hij het wilt en wij het perfecte team lijken.

Dahlia tijd voor een andere baan. Of confronteer heb met zijn micromanagement. Autonomie is voor je werkgeluk zo belangrijk. Werkt manger1 er nog? Dan zou ik eens met hem? gaan praten.
          Je hebt zo hard geknokt en gewerkt voor deze functie!

Dahlia Pfoe dat lijkt me echt niet te doen!

Nescio Mijn huidige manager is meer van 'zoek het maar uit en roep me als er een probleem is'. Hoewel ik dat prima vind, krijg ik daarnaast ook 'steekjes onder water' dat ik dingen anders moet doen en dat mijn oude managers visie op hoe het team moet zijn, niet gedeeld wordt. Dit geeft mij natuurlijk stress.

Dit ook niet trouwens. Ik zou dan volledig dichtklappen. Ik gedij bij een duidelijke visie & complimenten in plaats van steekjes onder water, daar kan ik echt niet tegen.

Ik heb een leidinggevende waar ik nauwelijks contact mee heb, hij keurt m'n verlof goed en komt in de lucht als hij signalen opvangt dat dingen vreselijk mis zijn, verder hoor ik nooit wat van hem. Hij is heel flexibel als het gaat om werktijden en werkuren en zo dus niets te klagen verder.

En dan heb ik een teamleider, met haar heb ik een goede band. We vullen elkaar mooi aan want zij kan erg direct zijn en ik ben altijd heel mild. In de cc hoef ik haar niet per se te zetten, ze kan bij de verzonden berichten wel alles teruglezen mocht ze dat willen want ze zit ook in onze groepsmail. Maar vaak vind ik het wel handig als ze op de hoogte is als we samen aan een implementatie werken dus dan zet ik haar wel in de cc. Ik overleg eigenlijk wel alles maar dat komt ook omdat ik in een team werk, je moet elkaar gewoon goed op de hoogte houden zodat je ook issues van elkaars processen kan oplossen en zo. Prioriteiten bepalen we met z'n allen maar als ik zeg: 'ik wil dit doen' is het eigenlijk altijd prima. En ze probeert ook altijd mij werk te geven dat ik leuk vind (alleen is dat er momenteel niet zo veel).

Mijn teamleider laat mij juist belangrijke mails checken op spelfouten. Haar spelling is echt vreselijk 😅

Al met al heb ik het behoorlijk getroffen 🤔

June ik heb al met hem gepraat en bij hr geweest. Hij doet zn best maar het zit zo erg in zijn karakter dat het niet opschiet.
              Omdat ik juist zo hard heb geknokt om een nieuwe stap te zetten/baan te krijgen wil ik niet te snel opgeven en mijzelf weg laten jagen door hem.
              Manager 1 is mede door manager 2 opgestapt. Ik ga dinsdag wel direct aan manager 3 vragen wat zijn leidingstactiek is en wat hij van mij gaat verwachten. Ik wil het wel voor zijn en anders heb ik op LinkedIn genoeg mensen die mij berichten sturen voor een nieuwe uitdaging.

Vulpen nee ik kan ook helemaal niet tegen steken onder water. Gelukkig zijn er veel collega's die hetzelfde hebben ervaren en daar kan ik dan wel mijn hart luchten zeg maar.
                Het lijkt nu trouwens iets minder te worden, ik denk dat hij een 'testperiode' doet ofzo bij iedereen die 'nieuw' onder hem valt. Daarvoor was het de beurt aan mijn collega.

Hij heeft trouwens wel humor maar ik denk dat het ook een cultuurverschil is ofzo. En de taal. Nederlandse (woord)grapjes snapt hij niet of vindt hij gewoon niet grappig. En mijn Frans is niet goed genoeg om de subtiliteit van humor te begrijpen. Dus dat speelt ook mee.

Dahlia juist omdat je zo hard hebt gewerkt verdien je iets beters.
                Dat is geen opgeven, dat is staan voor jouw kwaliteit en werkgeluk!

• Dahlia hebben hierop gereageerd.

June ja daar heb je gelijk in. Ik ga het allemaal eens bespreken met mijn man wat te doen.

Dahlia ja klinkt echt als een verschrikkelijk situatie zeg. Ik zou hier doodongelukkig van worden.

Tijdens het begin van de lockdown zijn alle teams gehusseld en ben ik in een nieuw team gekomen met nieuwe manager. We hebben dus in begin vooral online contact gehad en ik merkte al meteen dat er weinig betrokkenheid bij elkaar was. Ik ben verschillende dingen gaan organiseren om het contact te verbeteren en hierdoor kreeg ik ook meer persoonlijk contact met haar. Ze belde ook regelmatig om gewoon te vragen hoe het ging, hoe het thuis ging of het allemaal lukte en gaf heel veel vrijheid.

Ik heb hierdoor een goede band met haar gekregen. Ik kan met mijn problemen bij haar terecht en we kunnen ook lachen samen. Als ik op kantoor ben, komt ze ook gezellig bij mij zitten om te kletsen. En om de zoveel tijd belt ze om te vragen hoe het gaat.

Ze is echt een peoplemanager. Ze vindt het erg belangrijk dat iedereen goed in zijn vel zit en plezier heeft in het werk. Ze laat iedereen vrij en vertrouwt erop dat je je werk gewoon goed doet. Of dat is zo bij mij.

Ben jij zelfstandig in jouw team of moet je alles overleggen met je manager?
                    Zelfstandig

Nee nooit. Of er moet iets heel bijzonders zijn.

Nee

Nee nooit.

Eigen agenda inplannen

Ik denk dat ze zo 1 keer in de 2 weken belt, maar nu ik vaker op kantoor ben, spreek ik haar meer. En dan is het ook meer hoe gaat het, wordt het werk niet teveel, waar kan ze mij bij helpen etc

Ik ben echt wel heel blij met haar en dat heb ik haar ook vaak laten weten. Vorig jaar zat ik in een project en heb ik echt keihard moeten werken. Ik heb hiervoor toen een bijzondere beloning gekregen en ook voor mijn betrokkenheid bij het team. Ik heb mij lang niet zo gewaardeerd gevoeld.

Totaal verkeerde topic voor mij (zie biechttopic), maar hierbij toch een reactie 🙃

Dahlia Wat voor band heb jij met je manager, kan je met hem/haar lachen en je ei bij kwijt?

We kunnen (het iets te) goed met elkaar vinden, hebben dezelfde manier van denken en houden elkaar scherp. Ik ben vooral blij dat hij mij 100% steunt en uit de wind houdt wanneer nodig.

Dahlia welke leiderschapsstijl hanteert hij/zij?

Ik heb heel veel vrijheid. Ik krijg een opdracht en succes er mee. Als ik ergens over wil sparren kan dat altijd, maar eigenlijk klopt hij vaker bij mij aan als ik bij hem. Een project doen we samen en daarbij zijn we gewoon collega's

Dahlia Ben jij zelfstandig in jou team of moet je alles overleggen met je manager?

Allemaal nee

Dahlia Hoevaak heb je een overleg met je manager over je projecten/status van het werk?

Tweewekelijks half uurtje

Huggybird ligt helemaal dubbel🤣

Wel leuk dat jullie allemaal zo relaxed reageren trouwens 😊 Aan dit is onverstandig, onhandig, dom en kan echt niet heb ik namelijk helemaal niks. Snap ik zelf ook wel.

Deliana je zal niet de eerste zijn die met haar of zijn manager trouwt hoor 😉. In onze vriendgroep van 6 stellen hadden er 2 een medewerker / manager relatie eerder en 1 stel 'gewoon' collega's 😉.

Deliana als er iets moois is moet je ervan genieten, of het nou helemaal verstandig is of niet. Zolang je de wet niet overtreedt en er geen andere mensen mee kwetst, lekker voor gaan💪