Gister rapportgesprek gehad, gelijk de ib'er erbij want die was toch even beschikbaar.
Ze zien hetzelfde als thuis, en lopen ook tegen dezelfde dingen aan; hij heeft een enorme discrepantie tussen cognitief vermogen en executieve functies. Dat is wel heel wisselend, soms kan hij heel goed bij een activiteit blijven, meegaan in de groep, (eventueel na uitleg waarom het noodzakelijk is) dingetjes zelfstandig doen, maar andere momenten besluit hij dat hij binnen blijft terwijl de klas buiten is, kan hij niet starten etc.
Ook sociaal is het heel wisselend.
De juffen hebben geprobeerd te achterhalen wat maakt dat het soms veel minder goed gaat, maar kunnen hier niet de vinger op leggen. Thuis hetzelfde; soms herken ik het omdat hij bijvoorbeeld last heeft van spanning thuis, maar vaak is er geen pijl op te trekken.
Allen zien we ook dat het de laatste 2 weken ineens beter gaat, dus we wachten het nu even af maar ib'er heeft aangegeven dat we kunnen kijken naar dingen zoals sensorische integratie therapie. En we houden de lijntjes nog wat korter.