[verwijderd]
Ik heb altijd het idee dat krant-inzendingen vooral nog gedaan worden door de oudere generatie, onze generatie plaatst hun mening op een forum toch?
Ik ken dit soort opmerkingen vooral vanuit de generatie van mijn (groot)ouders, en ik ga er dus in dit geval ook vanuit dat het niet is geschreven door een millenial die een stuk meer druk ervaart van de maatschappij dan vroeger. Vanuit dat perspectief kan ik de inzending nog wel begrijpen, andere tijden, ouderwets denkbeeld etc, maar dat maakt de mening niet automatisch ook zinvol. Vind het vooral makkelijk oordelen, zo'n ingezonden brief geeft ook geen ruimte voor een dialoog.
Maar los daarvan vind ik dat mevrouw lutgerink vooral haar mond mag houden. Dat oordelen over wat moeders moeten doen en laten moet in mijn ogen vooral afgelopen zijn. Ik vind het hopeloos ouderwets om te verwachten dat een moeder geen leven mag hebben naast haar kinderen, of ze nou fulltime werkt omdat het noodzakelijk is om te kunnen rondkomen, of gewoon een spa-dagje wil met vriendinnen. Er is niks mis met buitenschoolse opvang.
toen mijn kinderen nog op het kdv zaten ging ik op mijn vrije dagen wel eens naar de Efteling, zodat ik ook een keer in de python kon ipv eindeloos in het sprookjesbos te moeten dwalen. Puh.