Ik werk zelf op een kdv, en mijn zoon gaat 2 dagen per week naar de bso. Het kan gewoon niet anders en af en toe is dat gewoon balen want of hij zit er om 7 uur of we komen rond half 7 thuis.
Het zijn lange dagen waar ik mij regelmatig schuldig over voel.
Hij heeft het naar zijn zin, vriendjes zitten er ook maarja dat ik 2 dagen per week maar bij school sta voelt wel eens vervelend. Of dat je geen vrij kan krijgen om hem op te halen van een schoolreisje, of hem ziek weg moet brengen naar opa/oma omdat de flexibiliteit op t werk dat niet toelaat.
Ik probeer elke vakantie wel iets vrij te nemen, dat heeft hij nodig. En ik ook want de vrije dagen die ik heb besteed graag aan hem...
We merken zeker wel de afgelopen jaren dat vakanties drukker zijn, ouders brengen meer hun kinderen als ze zelf vrij zijn.
Maar dat moet iedereen zelf weten! De een heeft meer behoefte aan me time dan de ander en dat is ieders goed recht.
En qua personeelscrisis, ik heb in 14 jaar dit nog nooit meegemaakt, heb de afgelopen maanden nog veel extra gewerkt,bijgesprongen en chaotische tijd meegemaakt.