Ik vind het dubbel. Misschien teveel vanaf mezelf gezien. Wanneer heb ik (en andere tbm) "zonderkindvakantie"? En ja, eigen keus hier maar dat betekent niet dat ik nooit eens van 8 tot 5 alleen wil zijn 😉 ik denk dat iedereen dat weleens wil, alleen met andere frequenties.
Dat kind naar de opvang moet in een vakantie is bijna niet te voorkomen als je beide werkt gezien het verschil in vakantiedagen. Met 2 ouders red je dat nog niet (gerekend van 2x 25 dagen) dus moet je buitenshuis wat hebben. Daarbij wil je ook weken wel samen hebben.
En wat is de context. Heeft de moeder in de brief een zorgintensiever kind? Heeft ze een partner? Nog meer kinderen? Hoe vind het kind de bso? Hoe gaat het andere vakanties?
Hoe het wordt gezegt heeft ook invloed op wat ik denk. Pietje moet naar de bso, we hebben niet genoeg vakantiedagen om alle schoolvakanties op te vangen/Pietje moet naar de bso want ik heb geen vakantie met hem thuis/Pietje gaat zijn 3 vaste dagen, de andere 2 dagen pakken we beide 1 vakantiedag