Verschillen onderwijs Vlaanderen en Nederland
Is 11 minuten fietsen ver met 2 kinderen?
- Bijgewerkt
Ysabella Ja ik zou er vooral ook echt een keer heen gaan (als dat nog of weer mag) Wij waren niet echt bekend met Dalton maar waren daarna echt heel enthousiast. Ik vond sfeer en gevoel wel erg belangrijk. Wij hadden er 3 in de buurt. Deze sprong er echt uit door hoe ze onderwijs vorm geven.
Hier is het een enorm populaire school (is er maar 1 en is groot terwijl er 8 scholen zijn) Gelukkig zijn juist door de grootte de klassen juist “klein” (groep 3 22 kinderen)
Ysabella valt mee hoor, wij moeten 4km, met twee kinderen (als ze zelf fietsen) doe je er wel even over maar ik vind t goed te doen.
Ysabella Nee hoor. Is het ook te lopen? Ik doe nu ook wel dat ik loop en zij stept
Hopsatee Hier geen Dalton-school maar wel ook overal bakjes en stickers en pictogrammen en alles hoor! Een en al structuur, hebben die kleuters ook wel nodig Zeker als er binnen die structuur ook veel zelfstandig gewerkt moet worden.
- Bijgewerkt
Vulpen Ja klopt, is ook niet voorbehouden aan Dalton dat bedoelde ik ook niet. Maar omdat mensen soms het idee hebben dat Dalton heel vrij en zonder structuur is. Dat is niet zo.
Overigens zie je op regulier onderwijs ook al jaren veel invloeden vanuit Dalton (zoals die kleuren klok en weekschema)
Vulpen het zou 38 minuten lopen zijn. Op zich is voor ons 38 minuten lopen niet ver ( wij lopen zo 2 uur buiten) maar voor naar school toe gaan wel. Als we toch voor dalton onderwijs gaan kiezen zou ik wel een elektrische bakfiets willen, maar laat ik dat nog maar niet tegen mijn man zeggen.
- Bijgewerkt
Hopsatee dus afval krijg je mee terug als je pakjes drinken mee geeft
Hier mogen pakjes gewoon niet... en eigenlijk is het ook een kwestie van een beker kopen en gaan. Veel goedkoper ook.
1986Lynn daarnaast beweegonderwijs, dus bijvoorbeeld met sommetjes doen ze dat in de gymzaal en moeten ze op het juiste cijfer springen oid
Is dat nog bijzonder? Ik heb eigenlijk wel het idee dat dat de nieuwe standaard is. Zeker in groep 1-2-3 komt er heel vaak een foto voorbij in de app, maar ook zoon in groep 4-5-6 doet heel vaak levend memory en andere korte beweegspelletjes.
@Ysabella Hier ook heel tevreden over onze Daltonschool! Is meteen ook de enige van Arnhem. Duidelijke structuur, maar daarbinnen ook veel mogelijkheden om hier zelf vorm aan te geven. Op onze school wordt ook echt goed gekeken naar wat bij het niveau van het kind past. Toen Sara een week op die school zat (ging er vanaf groep 3 heen ivm verhuizing), hoorde ik dat ze al met de intern begeleider had gelezen om haar AVI te checken omdat ze meteen merkten dat ze goed was in lezen. Ben iig erg blij met onze keuze! En 11 min fietsen valt zeker mee hoor, mits het (veelal) vlak is
Ysabella wij geen Dalton school maar wel bewegingsonderwijs! Dus als je dat bij N. Vind passen zou je evt nog breder kunnen kijken.
- Bijgewerkt
Vulpen Hopsatee hier ook veel Dalton-invloeden als ik het zo bekijk. Pictogrammen, de dagen van de week in een andere kleur, hoekenwerk waarbij een kind zijn symbool pakt en bij de juiste aanduiding moet zetten, kimspel, muzische vorming.. en in het lager onderwijs gaat zelf plannen door.
Ons schooldomein is ook heel groen en groot dus er wordt van alles buiten gedaan. Nu is er de heraanplanting van bomen, dan mogen de kinderen helpen, etc.