[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ik denk dat er onderling ook nog aardig wat verschil tussen scholen zit, maar dit is hoe het bij ons gaat:
- kleuterschool vanaf 4 jaar
- continurooster, lunch van thuis. Bij behalen van een X-aantal punten voor goed gedrag mogen ze aan het eind van de week noodles eten. Werkt als een trein, noodles zijn het magische woord in de bovenbouw blijkbaar
- schooltijden zijn van 08:30 tot 14:30, met uitzondering van de woensdag, dan tot 12:15. 10 minuten voor de bel mag je naar binnen (pre-covid, nu is het verzamelen op een vaste plek en dan per bubbel)
Kleuters hebben eens in de 2 weken op vrijdag vrij, groep 3/4 eens in de 4 weken. - geen huiswerk, met uitzondering van topografie of Engelse toets in groep 7/8. Ongeveer eens per maand en dan afwisselend (dus ene maand topo, maand daarna Engels)
- 2 x per jaar rapport, rond maart en afsluitend van het schooljaar in juli. Wel een mailtje met voortgang net voor de kerstvakantie.
- hiervan verschillen wij van de meeste scholen, bij ons wordt er alleen maar in thema's en blokken gewerkt. Alle vakken komen hierin samen gedurende 6 weken. Wat dit betreft lijkt het bij ons denk ik meer vergelijkbaar met jullie dan de meeste Nederlandse scholen?
Onze groepen zijn ook allemaal gecombineerd (1/2, 3/4, 5/6, 7/8) zodat de thema's iedere 2 jaar terug kunnen komen. Alleen rekenen en spelling zijn op niveau, dus dan gaan (pre-covid) deel 7A en 7B samen en 8A en 8B ook.
Maar mijn kinderen (M groep 8, F groep 7) maken deze week dezelfde Engelse toets, die aansluit op het huidige thema. - geen levensbeschouwing, ondanks dat mijn kinderen op een RK-school zitten. Geloof is wel een van de blokthema's, en gedurende die 6 weken leren ze dan breed over verschillende geloven.