Ysabella Oh ja maar s onze oudste is enorm van structuur! Net als ik. De dagen zijn juist heel planmatig en gaan elke dag hetzelfde. Alleen daarbinnen is dus veel ruimte voor het individuele kind. Er zijn echt kaders zeg maar. Daarom was ik niet enthousiast over Jenaplan of Montessori maar wel over Dalton.
S. is enorm van patronen en details haha. Ze werken met stickers bij de kapstokken, bakjes op vaste plekken, eigen plan schema waar je je weektaakjes plant, eigen vaste plek (vanaf de kleuters) elke dag met dag van vandaag beginnen. Pictogrammen met de dag structuur. kleuren welke dag het is en welke juf er is, klok met kleuren (rood is in stilte zelf werken (juf helpt dan andere kinderen 1 op 1 of groepjes) groen is gewoon praten en geel is zacht fluisteren met je buddy. (Je hebt bij de kleuters een week maatje)
Hij vindt het prettig dat hij daarbinnen ook zijn eigen structuur kan volgen. Ik merk ook dat ze hem echt zien. Ik vond na zo’n raar half jaar zoals nu dat het echt spot om was hoe ze hem beschrijven en zien wat hij nodig heeft en dat ook geven.