[verwijderd]
Vulpen Dus ik weet niet, nieuwe munitie klinkt alsof dat eigenlijk niet zo is, maar met zo'n test kun je toch juist kijken óf het terecht is, dat vrouwen klagen?
Deze test vraagt toch juist niet naar geslacht of werkpercentage en levert daarom toch weinig op?
En dan is het terecht (wat niet bepaald nieuwe of verrassende informatie zal zijn), wat ga je er als vrouw zelf dan aan doen als je ontevreden bent? Welke nieuwe informatie levert je dit op en hoe verandert dit de situatie van een ontevreden vrouw? Ik irriteer mij soms aan het geklaag - geen actie van sommigen. Enerzijds mijn man doet niks en anderzijds als de man wel wat doet is het weer niet goed volgens de vrouw. Lekker lachen met vriendinnen over hoe slecht je man de badkamer schoonmaakt of de kleren van de kinderen uitzoekt - heel motiverend. Sommige mannen klagen overigens net zo hard en verstoppen zich liever in hun werk, want boehoe ze krijgen geen ruimte thuis.
Jarenlang hetzelfde verhaal en geklaag. Je mag best klagen, want dat doen we allemaal en is soms best even fijn, maar na een bepaalde tijd moet je misschien weleens in actie komen. Heel zwart - wit gezegd: doe er echt wat aan, kijk ook kritisch naar jezelf en leer die controle los te laten. Met alleen klagen en een halfslachtige poging tot een oplossing los je het niet op. Het zal best dat vrouwen het zwaarder hebben, maar dat betekent niet dat je slachtoffer bent en zelf geen invloed hebt.