Ik denk dat zo'n test wel het begin kan zijn van begrip, want veel partners hebben geen idee hoeveel werk sommige dingen zijn. Moeten beide partners wel zin hebben natuurlijk..
Ik ben het wel met je eens dat veel vrouwen ook zelf deze situatie creëren. Mijn moeder moppert al mijn hele leven op mijn vader, maar neemt hem wel alles uit handen, en áls ze iets vraagt dan moet het wel gelijk en op haar manier anders doet ze het alsnog.
Toevallig sprak ik van de week een vriend die recent gescheiden is. Hij stond perplex van hoeveel werk het huishouden is nu hij het alleen doet. Mijn ex 10 jaar geleden ook toen ik weg ging.
Een ander verhaal dat ik hier weleens vaker verteld heb; vriendin ging scheiden maar heeft nog een paar jaar in hetzelfde huis gewoond. Ze hadden gedeelde voogdij en besloten wel de dagen al te verdelen; zorg etc was op hun dagen ook echt van hun. Dus ook regelen dat er eten was, kids naar sport kwamen ed. Het was niet perfect maar hun relatie qua huishouden werkte 100x beter, maar hij moest het wel leren, er ging veel mis in het begin. Zij heeft echt op dr handen gezeten die eerste weken.
Ik heb nu een 100+% deel het regelwerk en huishouden, maar dat geeft ook wel een bepaalde rust. Ik vind het verdelen van taken en verwachtingen etc altijd erg lastig in een relatie. Mijn man kan nu niks meer, dus ook geen verwachting, dus ook geen irritatie