Vulpen Door bewust die keuze te maken. Ik lees hier vaak genoeg zaken die mij aangaan. Die kwetsend zijn en waar ik het niet mee eens ben. Echter kan ik niets veranderen aan hoe een ander reageert, ik kan echter wel kiezen hoe ik hier zelf mee omga.
Ik kies dus bewust om deze mening niet op mijzelf te pakken. Omdat ik besef dat een ander zijn mening baseert op zijn/haar ervaringen en dat deze mening dus niet specifiek op mij persoonlijk slaat aangezien ik deze persoon niet eens ken. Hierdoor voel ik mij eigenlijk nooit aangevallen. Ik behoor ook tot bepaalde doelgroepen waar mensen een uitgesproken mening over hebben en tuurlijk is het pijnlijk om dan sommige dingen over dat soort mensen (waar ik dus toe behoor) te lezen. Toch zal ik nooit in aanval gaan op zo'n mening of verkondigen dat dit allemaal niet oké is. Nee ik zal eerder luisteren waarom iemand die mening heeft en vanuit mijn eigen ervaring praten. Waarbij ik de situatie bij mezelf hou. Op deze manier heb ik al veel kennis opgedaan en begrijp ik mensen met een andere mening beter.

Het komt er gewoon op neer dat je bewust blijft dat iemand het niet specifiek over jou heeft en dat je nergens raakt door wel direct alles op jezelf te betrekken.

• [verwijderd]

RAppel dit zou ik zelf wel wat beter willen kunnen toepassen. Knap dat het jou wel lukt. Zal vast niet altijd even gemakkelijk zijn.

• RAppel hebben hierop gereageerd.

debaky maar waarom dan afschaffen? Ik heb met zoveel dingen niets maar dat hoeft wat mij betreft niet afgeschaft te worden. Ik heb ook niets met carnaval trouwens, maar omdat we in Brabant wonen en kinderen hebben die met carnaval opgroeien gaan we wel (verkleed en wel) naar de optocht. En dat sfeertje, dat is toch wel heel erg leuk, het verbroedert. Dus laat ze onder de rivieren lekker carnaval vieren 🙂

• debaky hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Dat is het ook zeker niet. Aangezien ik ook maar gewoon een mens ben, val ik ook heus wel eens in nutteloze discussies omdat ik het te persoonlijk pak (al zal dat eerder in real life gebeuren dan op een forum). Toch blijft mijn uitgangspunt om open te staan voor een ander en dat lukt alleen als je alles niet te persoonlijk opneemt.

Het is een terugkerende oefening, maar wel 1 die zijn vruchten afwerpt. Ik heb echt al enorm veel bijgeleerd door mezelf open te stellen voor andere meningen.

[verwijderd] Nee daar ben ik het niet mee eens. Dat zijn onze burgers die er daar een potje van hebben gemaakt. Die zijn dus onze verantwoordelijkheid. En dat kunnen we niet afschuiven op de mensen daar, die al genoeg ellende hebben. Dus alle IS-ers moeten gewoon terug komen en een proces krijgen. En als het even kan rehabilitateren om terug te keren in de samenleving.

RAppel Bedankt voor je antwoord. Ik ben daar nog niet zo bedreven in vrees ik, maar in je andere post gebruik je het woord 'oefening' en dat bevalt me 🙂

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Er moet een zero-tolerantiebeleid komen voor auto rijden met alcohol op.

Ik vind dat Nederland er alles aan moet doen om binnen een jaar of max 2 te kunnen zeggen of een vluchteling hier mag blijven ja of nee. Is t een nee dan kan je niet weet ik veel hoe lang door procederen nee is nee en dan is t terug. Dan heb je ook niet meer dat er mensen hier weet ik veel hoelang wonen want idd de kinderen die hier zijn geboren en inmiddels 10 zijn kan je niet meer terug sturen. Maar dat komt omdat t allemaal zo lang duurt en je weet ik veel hoe lang ook door kan gaan.

• [verwijderd]

Nog eentje: ik vind dat er veel te luchtig om wordt gegaan met alcoholgebruik.

Born2bme

Deels mee eens. Het duurt nu allemaal veel te lang, maar ik vind wel dat een uitgeprocedeerde de mogelijkheid moet hebben om in beroep te gaan. Zo werkt de rechtspraak in Nederland en voor asielprocedures zou die mogelijkheid ook gewoon moeten blijven. Maar inderdaad niet meer zoals ik heb begrepen dat nu soms gebeurt en dat men elke keer opnieuw een procedure begint (geen idee verder hoe dat werkt in het vreemdelingenrecht).

Born2bme had ik 4 jaar geleden ook gezegd totdat de vk kwam en ik op 10 cm zat en dus ook geen andere keuze had 😂 Ik weet ook niet of het zon impopulaire mening is ik denk eerder andersom: bevallen is iets natuurlijks en zou gewoon thuis moeten gebeuren 😜

Nog twee:

• Ik vind het ook stom dat iedereen altijd overal een mening over moet hebben.

• De babytijd is afzien en niet leuk.

• [verwijderd]

Nescio ik vind het echt heel erg lastig wbt de kinderen die er geboren zijn of meegenomen zijn door hun ouders.

Door jouw verhaal breng je mij ook wel aan het twijfelen en is het inderdaad niet zo zwart/wit als ik het neer heb gezet.

Als zij inderdaad opgevangen zouden kunnen worden door familieleden, prima! Dit hoeft alleen niet te betekenen dat de familieleden in Nederland daar per definitie verantwoordelijk voor zijn. Ja, de kinderen die meegenomen zijn door hun ouders en hun familie kennen. Zij spreken de taal en hebben stel op sprong hun leventje achter moeten laten. Maar er zal heel veel hulp moeten komen om alles wat zij hebben meegemaakt te helpen met verwerken.

Maar de kinderen die daar geboren zijn, hebben vaak ouders met meerdere nationaliteiten vanwege een (gedwongen) huwelijk of misschien wel door verkrachting.
                Moet de Nederlandse familie dit oppakken, of kan dat ook gedaan worden door de andere kant die bijv. in Marokko woont. Dan zal er toch sneller gekozen worden voor NL waar de voorzieningen beter zullen zijn.

Neem nu bijv. Yaro Riedijk en zijn bruid. Zij willen beide terug. Zij mag Engeland niet in, dus wilt ze het proberen om naar Nederland te komen. Als hij naar Nederland komt wacht er een proces. Zij zal dat hoogstwaarschijnlijk ook krijgen. Waar zou zo'n kindje ondergebracht worden? In NL, bij zijn familie of Engeland bij haar familie?

• Nescio hebben hierop gereageerd.
                  • [verwijderd]

iMoeder zie mijn bericht op @Nescio het is inderdaad niet zo zwart/wit voor de kinderen.

Maar voor volwassen die bewust een keuze hebben gemaakt? Zouden hier een proces verdienen? Ik vind dan echt dat er een verkeerd signaal wordt afgegeven. Die mensen zullen echt niet kunnen rehabiliteren. Zullen altijd nauwlettend in de gaten gehouden moeten worden ivm terroristisch gevaar. Bedenk de kosten die hiermee gemoeid zijn.
                  Dan heb ik het nog niet eens over de proceskosten, of de kosten voor de tijd die hij/zij in detentie door zou moeten brengen.

Maar de kans op een 'normaal' leven na detentie voor een IS'er is er niet. Wat weer betekend dat hij zij nog meer hulp nodig heeft van de staat of in het illegale circuit terecht zou kunnen komen.