- Bijgewerkt
Vulpen Door bewust die keuze te maken. Ik lees hier vaak genoeg zaken die mij aangaan. Die kwetsend zijn en waar ik het niet mee eens ben. Echter kan ik niets veranderen aan hoe een ander reageert, ik kan echter wel kiezen hoe ik hier zelf mee omga.
Ik kies dus bewust om deze mening niet op mijzelf te pakken. Omdat ik besef dat een ander zijn mening baseert op zijn/haar ervaringen en dat deze mening dus niet specifiek op mij persoonlijk slaat aangezien ik deze persoon niet eens ken. Hierdoor voel ik mij eigenlijk nooit aangevallen. Ik behoor ook tot bepaalde doelgroepen waar mensen een uitgesproken mening over hebben en tuurlijk is het pijnlijk om dan sommige dingen over dat soort mensen (waar ik dus toe behoor) te lezen. Toch zal ik nooit in aanval gaan op zo'n mening of verkondigen dat dit allemaal niet oké is. Nee ik zal eerder luisteren waarom iemand die mening heeft en vanuit mijn eigen ervaring praten. Waarbij ik de situatie bij mezelf hou. Op deze manier heb ik al veel kennis opgedaan en begrijp ik mensen met een andere mening beter.
Het komt er gewoon op neer dat je bewust blijft dat iemand het niet specifiek over jou heeft en dat je nergens raakt door wel direct alles op jezelf te betrekken.