Kijktips NPO.nl
- Bijgewerkt
Vulpen Dat is het ook! Er was eerder ook al een documentaire over hem en zijn broer uitgekomen, Jason en Jermaine. Die docu ging over hun jeugd en de weg naar religieus radicalisme. Die vond ik niet zo geweldig... het is vooral de wijlen Jermaine die daar aan het woord is, behoorlijk extremistisch en met een raar soort nep-Marrokaans accent (de jongens zijn half NL, half Amerikaans).
Maar deze documentaire is voor mij persoonlijk wat specialer, want Jason is zelf uitgebreid aan het woord. En ook omdat je mijn collega's en werkplek ziet. Zo'n inkijkje kun je niet altijd geven en je kunt het er ook niet altijd uitgebreid over hebben met anderen.
- Bijgewerkt
Dankje voor de tip @Manque, ik heb een aantal jaar stage en vrijwillig werk gedaan bij een stichting wiens eigenaresse haar zusje daar vast heeft gezeten als lid van de Hofstadgroep. Ik zal geen namen noemen maar waarschijnlijk gaat er wel een belletje rinkelen. Heb er toen veel (negatieve) verhalen over gehoord. Ook wat het met de moeder van haar deed, die zag en sprak ik wekelijks. Heeft toch veel indruk gemaakt realiseer ik mij nu.
- Bijgewerkt
Hooyo-shimbir Het is ook een heel beladen onderwerp, snap wel dat het indruk gemaakt heeft.
Ik vind het ook nog steeds een heel lastig fenomeen.
De Monitor: boer en beleid
https://www.npostart.nl/de-monitor/17-11-2019/KN_1710574
Interessant en actueel: verschillende boeren aan het woord over het (stikstof)beleid, kringlooplandbouw en innovatie.
Je zal het maar hebben. Afgelopen woensdag ging het over Leonie. Een vrouw die ik ook op instagram volg en ernstige lipoedeem heeft.
Wie heeft er ook naar De Villamoord gekeken? Echt heel interessant en bizar, zo benieuwd of de zaak heropend gaat worden.
Net een Australische film gekeken, gebaseerd op een echt verhaal. Lion, echt een aanrader. Gaat over een jongeman die op 5 jarige leeftijd is geadopteerd vanuit India en opzoek gaat naar zijn moeder en broer/zus. Aan de hand van herinneringen en destijds Google earth.
- Bijgewerkt
Ik weet niet wat dat is, maar altijd als ik ziek ben wil ik hele langzame, oudelullen-tv kijken. En dus keek ik de afgelopen dagen een paar seizoenen van Hier zijn de Van Rossums.
Nu heb ik sowieso een zwak voor Maarten van Rossum, maar wanneer hij samen met zijn broer en zus is vind ik het echt genieten. Ik hou van architectuur, geschiedenis, kunst en cultuur én van gemopper en gezeik. En uiteraard van het schuldbewuste gezicht van Sis elke keer dat ze (buiten beeld) door de producer wordt aangesproken op haar sigaret, welke ze de rest van de scene met grote moeite buiten beeld probeert te houden.
https://www.npostart.nl/hier-zijn-de-van-rossems/VPWON_1246431
Manque lijkt mij wel grappig!
Ik kijk nu years and years via npo extra. Ik zit er echt helemaal in, kan niet meer stoppen met kijken
Marshmallow Ik ken dat niet. Het is een geschiedenisprogramma, neem ik aan? Brits?
Manque en serie van Britse bodem idd. Geen docu hoor.
Marshmallow Ik zal het eens opzoeken!
Manque ik vind dat ook een heerlijk programma