Lieve meiden ik heb inmiddels geen kinderwens meer. Bijna 11 jaar geleden na een poos gelukkig een mooie dochter mogen krijgen. Een tweede zit er bij ons helaas niet in doordat ik endometriose heb, onze dochter is dus echt een heel groot wonder.
Ik wil jullie laten weten dat ik jullie allemaal zo ongelooflijk met heel mijn hart een wondertje gun....
Ronde 12 +
Ik ben nog bezig met de cyclusanalyse. Tot nu toe is alles in orde. Normale hoeveelheid eitjes, normale hormoon- en vitaminewaarden. Geen antistoffen tegen chlamydia dus heb dat nooit gehad. Uitstrijkje was ook goed. Er is nu een eicel duidelijk groter dan de anderen aan de linkerkant dus donderdag moet ik weer voor een echo om te kijken of het weer gegroeid is.
Iedereen een hele fijne jaarwisseling! Hoop dat jullie dromen mogen uitkomen in 2019
Sevenof9 @Simba1992
het is al in 2014 dat we te horen kregen dat er echt geen kindje meer bij zou komen.... dat was enerzijds moeilijk en heel erg verdrietig en aan de andere kant had ik zo de behoefte om er duidelijkheid over te krijgen. Het maar blijven hopen en dromen begon me zo op te breken. Toen we het eenmaal wisten konden we het gaan verwerken en afsluiten, dat ging niet van de ene op de andere dag natuurlijk.... maar nu is het goed zoals het is... we hebben zo ongelooflijk veel geluk dat we een dochter hebben mogen krijgen. Dat beseffen we maar al te goed....
Simba1992 dat is zeker heel bijzonder. Ze is van 2008. Toen ik 2014 mijn kijkoperatie had gehad vroeg ik aan de gyn of al die verklevingen er nog niet zaten toen ik zwanger werd van onze dochter. Hij zei dat het heel bijzonder is dat ze er is omdat het grote deel van de verklevingen er toen ook al gezeten moet hebben.
Wellicht waren mijn eileiders iets minder beschadigd in die tijd....
Huggybird lieverd wat een moeilijk besluit zal dit geweest zijn! Hele dikke knuffel! En sterkte...
Sevenof9 ah meid ik blijf hopen voor je!!
Lieve meiden, ik ben even een weekje offline geweest van het forum. We zijn samen naar Dublin geweest en hebben even samen opgeladen.
Ik wil jullie een hele dikke knuffel geven en het allerbeste wensen voor 2019 Ik hoop zo dat het een mooi jaar mag zijn! Op welke manier dan ook!
Lisa280887 jij en de rest ook een fijn 2019 gewenst! Waarin we allemaal moeder mogen worden hoop ik
Leuk dat jullie naar Dublin zijn geweest! Wij hadden hetzelfde plan, even samen tijd voor onszelf en opladen, wij komen net terug uit Brugge Dublin wil ik ook nog wel graag eens heen, ben er nog nooit geweest. Is het een aanrader?
Verder ben ik gisteren ongesteld geworden dus morgen weer met clomid beginnen.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Dag dames,
Misschien moet ik ook hier meegaan schrijven.
Mijn situatie;
Op mijn 22 ste ben ik voor het eerst, ongepland maar wel gewenst, zwanger geworden. Helaas werd dit kindje met 16 weken geboren.
Daarna hebben we niet actief geprobeerd om zwanger te worden, het was nog geen duidelijke wens.
Toen werd mijn man ernstig ziek dus lag de prioriteit ergens anders.
Op 27 steeds gestopt met de pil, toen ik 29 was naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Ik bleek endometriose te hebben. Na een kijkoperatie waarbij er veel is weggehaald hebben we 12 iui pogingen gedaan. Zonder succes.
Toen onze eerste IVF. Direct zwanger! En een prachtige zoon gekregen.
Na deze zwangerschap nog 4 IVF pogingen gedaan. Bij de laatste zwanger geworden, maar helaas een miskraam bij 10 weken.
Nu uitbehandeld.
Volgens de gynaecoloog is de mogelijkheid tot zwanger worden er nog wel (zij het verminderd), maar dus enkel door zelf veel plezier te maken in de slaapkamer.
Ondertussen bijna 39, dus ik zie mijn kansen als minimaal, maar ja de hoop blijft.
Ik had ook al ergens anders hier geschreven dat ik me erbij neer moet gaan leggen dat het niet meer gaat lukken. Maar stiekem blijf ik dus (misschien wel tegen beter weten in) hopen...
Net afgelopen week ongesteld geweest dus wie weet...
- Bijgewerkt
[verwijderd] oh meis wat een verhaal zeg! Wat een rollercoaster zal het voor jullie geweest zijn... dikke knuffel
Natuurlijk hoop ik voor jou dat het nog mag lukken! Al begrijp ik ook wel dat je realistisch wil blijven. Hoop doet leven maar kan ook zoveel pijn doen!
mag ik vragen waarom IVF en geen ICSI?
[verwijderd] knuffel voor jou.. lijkt een heel klein beetje op mijn verhaal. Na 2.5 jaar oefenen.. uiteindelijk via lui nr 6 zwanger geworden van een tweeling. Helaas isn1 van de 2 na 12 dagen overleden. Omdat de wens voor een broertje of zusje bleef weer de mmm in. Na 9x lui en 3 volledige pogingen ivf zijn we uitbehandeld. Het zou in theorie "spontaan" moeten kunnen lukken.. maar zijn nu 3 jaar verder dus geloof daar ook niet helemaal in.
Voor iedereen hou vol! Ik duim voor jullie
[verwijderd]
Lisa280887
Dank voor je bericht.
ICSI heeft geen toegevoegde waarde. De eicel en het sperma zijn beide van goede kwaliteit (hoewel mijn eitjes oud beginnen te worden). Alleen de doorgang naar de baarmoeder is niet helemaal open en vrij door de endometriose waardoor de eitjes uit zichzelf daar niet zo gemakkelijk komen.
We hadden ook steeds top embryo's, maar wel wat weinig omdat ik steeds naar 2 of 3 eitjes had.
[verwijderd]
Ook een knuffel voor jou.
Inderdaad wat overlappingen. Heb jij nog hoop?
[verwijderd] elke maand een beetje minder