Mijn vriendinnetje had borderline. Dat was een hele intense vriendschap. Niemand heeft me meer pijn gedaan dan zij. Maar ik was ook gek op haar. Het was zo dubbel. Ze heeft erg veel therapie gehad, en op het moment, dat ik dacht, wow het gaat nu goed met je. Wat knap, pleegde ze zelfmoord. Ze kon het niet aan met de wetenschap te leven dat ze mensen zoveel pijn had gedaan en in toekomst waarschijnlijk weer ging doen. Ze voelde zich ontzettend ongelukkig door haar borderline en zag geen toekomst voor haarzelf.
Ja en tips, voor een vriendschap.. hou je grenzen ontzettend in de gaten. Explosies kunnen weken als dan niet langer duren, geef het tijd en ga daarna weer verder. En met onze vriendschap hield ik haar uit de rest van mijn leven, ze was zo manipulatief, dat heeft me veel gekost ook.
Het is een hele serieuze en ernstige stoornis. Ik hoor mensen er wel eens licht over praten , maar het is heftig. Alles gaat gewoon kapot als je niet oplet om zo iemand heen. Pas als iemand open staat voor therapie kan je vooruit kijken. Tot die tijd, hou je zelf en je naasten goed in de gaten en stel grenzen. Tot hier en niet verder.