Als het heel dicht bij je staat kan het moeilijk zijn, maar vanaf een klein afstandje (vriendin van me) hebben we prima contact. Ze is zelfs de enige die ik vertrouw met bepaalde info. Niet dat ik m'n diepste geheimen alleen met haar deel maar een bepaalde categorie wel 😉
Niet iedere borderliner is zoals hierboven omschreven 😉
80% ongeveer functioneert redelijk goed in de maatschappij en in de sociale omgeving.
Dat iemand een diagnose krijgt is dus omdat ze (vrouw neem ik aan) met zichzelf in de knoop zit, de diagnose wordt door een behandelaar gesteld en het is geen zelfdiagnose. Vaak kan er met gedragstherapie veel aan gebeuren maar diegene moet er wel open voor staan.
Vroeger (zo'n 25 jaar geleden) was je afgeschreven als je BPS had, viel niet te behandelen.
Maar tegenwoordig kan je oa met gedragstherapie echt een heel eind komen.
Mijn persoonlijke interesse: de mensen die jullie kennen met BPS; is dat gedrag erger geworden na bijv de menopauze? BPS heeft altijd al in de persoon gezeten (iig een volwassene), maar het komt niet altijd tot uiting in het begin van de volwassenheid, soms pas later. Ik vraag me af of hormonen daar invloed op hebben