Zwangerschap vond ik qua hormonen ook ellende. Ik begon 9 a 10 dagen na mijn eisprong al met overgeven en vermoeidheid. Ik had geen zwangerschapstest nodig (al deed ik er wel een stuk of tien minimaal ). Al was het overgeven bij mij gelukkig na 16 weken grotendeels over.
Ik vond juist de wisselende hormonen van mijn cyclus dus ook ellende, waardoor het platleggen van mijn cyclus door de pil een uitkomst was. Ik kon overigens niet tegen elke pil, maar toen ik uiteindelijk de juiste had gevonden, was het een verademing om deze door te slikken en geen last meer te hebben van hormonen.
Ik slik geen pil meer, maar ik heb nu gelukkig veel minder last van de schommelingen dan vroeger. Wat waarschijnlijk tegenstrijdig is qua perimenopauze, maar mij hoor je niet klagen! Ik zou dus ook geen enkel probleem hebben met het slikken van extra hormonen voor overgangsklachten. Het is dat ik het niet mag, maar anders had ik hier zeker voor open gestaan. Ik hoor daar best wel positieve verhalen over en de bijwerkingen zijn vaak maar tijdelijk en wegen wat ik hoor niet op tegen de voordelen.