- Bijgewerkt
Marshmallow ik heb geen idee welk jaar ik zit. Ik ben ruim 3 jaar geleden gestopt met de pil en toen waren mijn cyclussen direct al wat onregelmatig, maar het is nu veel erger. Jeuk had ik vroeger al aan mijn borsten en nachtelijke zweetaanvallen heb ik al sinds mijn 20e met af en toe (schildklierding). Deze zijn gelukkig niet vaker geworden, want ik vind zo aanval echt vies en ik heb het dan steenkoud door al het natte zweet. Het vervelendste vind ik nog dat het beddengoed dan zo vies doorweekt is en ik heb een hekel aan bedden verschonen. Ik hoor van oudere vriendinnen dat ze wel 4 a 5x per week hun beddengoed moeten verschonen. Ik koop wel weggooi beddengoed ofzo tzt
Behalve de onregelmatigheid en de lange en zwaardere menstruaties dus geen verdere duidelijke typische overgangsklachten. Ik zit er in ieder geval dus nog niet middenin met opvliegers en frequente nachtelijke zweetaanvallen.
Ik hoor van veel vrouwen dat ze eerst van hele korte cyclussen naar hele lange cyclussen gaan. Dat lijkt mij wel heel fijn. Ik ben soms van de 18 a 19 dagen een volle week ongesteld. Vorige keer zat er bijna 2 maanden tussen en ook maar 5 dagen ongesteld. Ik teken ervoor!