Het interesseert me niet.

Ik ben alleen benieuwd wat Coleen Hoover van dit gezeur vindt. Het is haar verhaal maar daar is het weinig over gegaan.

    • [verwijderd]

    iMoeder Same. Ik sta nu aan Justins kant eigenlijk.
    Ik kan me ergens wel inbeelden wat Blake bedoelt soms, en hoe iets mogelijk op haar overkwam, maar dat maakt het nog geen (strafbaar) feit. Justins verklaringen en context, en soms zelfs feitelijk tegenbewijs halen best wat claims onderuit en zetten haar op bepaalde dingen in echt wel een kwaad daglicht.

    June Ik weet niet wat zij ervan vindt. Ik geloof dat ze zich bewust heel stil houdt nu.

    Sneeuwvlok Als het waar is dan hoop ik ook dat hij eruit geknikkerd wordt. Maar andersom zou dan hetzelfde moeten gaan gelden. Als het waar is dat hij gelijk heeft, dan hoop ik dat zij eruit geknikkerd wordt. Gelijke monniken gelijke kappen.

      [verwijderd] Justins verklaringen en context, en soms zelfs feitelijk tegenbewijs halen best wat claims onderuit en zetten haar op bepaalde dingen in echt wel een kwaad daglicht.

      Precies. Dat vind ik dus ook. En dat vind ik echt super kwalijk want het is al zo moeilijk om als vrouw dit soort klachten aanhangig te maken. En dan is er weer zo’n bekende zaak waarin de dame de feiten verdraait.

      Wat ik ook niet zo goed begrijp is waarom je, als in Blake, dan doorgaat met het hele filmproject als er schijnbaar zulkr dingen gebeurden.

        Ik volg het wel een beetje, mis alleen de laatste updates van de afgelopen week. Mijn mening is dus gebaseerd op alles wat er tot dat moment heeft plaatsgevonden. Ik zal straks bij gaan lezen, nu alvast even dit:

        Afgelopen zomer toen iedereen ineens anti-Blake werd omdat ze de promotie te luchtig hield, te veel gericht op romantiek en bloemen, en niet op het werkelijke onderwerp van de film, heb ik echt op mijn handen gezeten.
        Ik was 'erbij' toen het boek uitkwam, de promotie etc. (Dit speelde zich allemaal af voordat booktok haar kapot maakte trouwens)
        Ik was een mega Colleen Hoover fan, zat in een besloten Facebookgroep met een select aantal members en heb ook persoonlijk contact gehad met haar, en een groot deel daarvan ging ook over de promotie, en wáárom zij er zelf voor koos om het onderwerp expres vaag te houden. Er werd enorm gehamerd op het vermijden van spoilers, er blind in gaan, en waarom de achterflap vaag gehouden werd, en een nadrukkelijk verzoek aan de lezers om dit geheim te houden.
        Ik denk dat zeker het eerste jaar nadat het boek verscheen, iedereen dit ook respecteerde, en níemand vermeldde dat het over huiselijk geweld ging.
        Waarom?
        Het was het doel van CH om de leeservaring zo authentiek mogelijk te houden. Niemand stapt in een relatie met de wetenschap dat er huiselijk geweld gaat plaatsvinden. Het doel was om de lezer in het eerste deel van het boek verliefd te laten worden op Ryle, zodat de emotionele klap hard aan kwam.
        Net zoals dat bij echte slachtoffers het geval is. Het komt altijd onverwacht. Het gebeurd altijd op een punt dat er al een emotionele connectie is, daarom is de vraag "waarom ging ze niet gewoon weg?" Ook zo complex. De manier waarop het boek werd gepromoot, als een luchtig bloemenboekje, was ook bewust om de lezer zelf die complexiteit te laten ervaren, en zo dicht mogelijk bij de realiteit te blijven.
        En daarnaast, en dat geldt voor alle heftige onderwerpen waar CH over schrijft: er zit bewust geen triggerwarning op haar boeken, zodat mensen (zoals ik) het niet gaan vermijden, maar het juist ook een helende ervaring kan zijn om erover te lezen. (Zoals voor mij het geval was)

        Maar goed, dit speelde zich dus allemaal af in 2016, voordat er booktokkers die deze context niet kenden ermee aan de haal gingen, CH als toxic hebben bestempeld en haar zo hard hebben aangevallen dat ze is gestopt met schrijven. Net als het nu dus dezelfde kant op gaat met Rebecca Yarros. Dankjewel 🙄

        Anyway, afgelopen zomer laaide dat weer allemaal op, richting Blake, terwijl het in haar contract stond dat dit de manier was waarop ze verplicht was om de promotie te doen.
        Dus op dat punt was ik al niet overtuigd van dat Blake de slechterik is.
        Dat vervolgens de hele cast zich tegen Baldoni keerde was voor mij ook al wel een red flag eigenlijk.

        En tja. Blake schijnt een moeilijke vrouw te zijn om mee samen te werken.
        Misschien is ze dat. Misschien is ze een gigantische bitch, geen idee. Daar kan ik niet over oordelen, want ik ken haar niet persoonlijk.
        Wat ik wel weet, is dat we in een wereld leven waarin vrouwen die opkomen voor hun rechten, heel snel bestempeld worden als 'moeilijk om mee te werken', en vervolgens keihard gecanceld worden. Het is een patroon wat al decennia lang terug komt, niet alleen in Hollywood, maar het is algemeen bekend hoe die cultuur daar is.
        Het feit dat ook oud collega's die geen enkele verantwoordelijkheid meer naar Blake hadden (oa sisterhood of the travelling pants) zich hebben uitgesproken in support naar Blake, geeft mij ook het idee dat ze lang niet zo'n bitch is als dat de media ons wil laten geloven.
        Zolang er dus niks bewezen is, ben ik team women supporting women en sta ik achter Blake.

        Ps ik vind Johnny Depp nog steeds een kwal.

          Liekje81 Wat ik ook niet zo goed begrijp is waarom je, als in Blake, dan doorgaat met het hele filmproject als er schijnbaar zulkr dingen gebeurden.

          Is dit niet dezelfde vraag als 'waarom verbreekt iemand niet gewoon de relatie als er sprake is van geweld?' 😬
          Het zal gewoon heel erg complex zijn. Ze zit vast aan een contract. Zeker als een deel van de film al is opgenomen en ze op zoek moeten gaan naar een vervanger, dan praat je over miljoenen.
          En als het zo is dat Blake slachtoffer is, moet zij dan opdraaien voor die kosten? Moet zij haar werk opgeven, reputatieschade oplopen door contractbreuk te plegen, omdat iemand anders fout zit?

            Ik denk dat Blake gelijk heeft.

            Ik heb dit net zitten kijken, maar dit is toch geen bewijs? 🤔
            Ze zijn semi- in character. BL zegt dat het romantischer overkomt wanneer ze praten. Ze zijn bezig met de energie over te brengen van Lily en Ryle, dus de conversatie luchtig/flirtend/romantisch houden zodat die 'connectie' op beeld zichtbaar is. Het is het ondersteunen van het non verbale acteerwerk lijkt me? De camera draait..
            Als JB zou zeggen: je hebt zo'n goede tieten zie je die reactie terug in BL/Lily's ogen/gezichtsuitdrukkingen. Als BL zou zeggen je bent zo'n vuiler klootzak evengoed bij JB. Daarnaast, het internet zit vol liplezers die iedere scheet analyseren. Wat had ze dan moeten doen, hem een klap geven, mid-scene? 🤷‍♀️
            Het hele bewijs speelt zich onscreen af, het gaat om Lily & Ryle die in character zitten, niet BL&JB. Het is toch gewoon method acting?

              • [verwijderd]

              CrazyCatLady

              Ik begrijp niet helemaal waar je het over hebt 😅

              Deze video is een tegenbewijs voor tegen claims die Blake Lively maakte over de gebeurtenissen tijdens deze opnames.

              Blake claimt in haar rechtszaak over dit incident :

              Maar dat is dus niet wat er is gebeurd. De uitspraken waarvan zij claimt dat hij ze heeft gemaakt zijn uit de context gehaald of heeft hij niet eens gezegd, en er was wel degelijk geluidsopnames (de cast en crew luistert gewoon mee met wat ze zeggen en reageren).
              Daarop heeft hij de opname openbaar gemaakt om zo te bewijzen dat wat zij claimt niet klopt.

              Dat is denk ik het lastige. Ze zijn beide professioneel acteurs. Ze moeten lovers spelen terwijl ze geen lovers zijn. Ze kletsen wat over vanalles, ook over hun partners en grapjes en complimentjes over en weer. Tegelijkertijd moeten ze ook verliefd spelen dus het is een mengelmoes. Maar als professionele acteurs zou ik verwachten dat ze dit beide kunnen scheiden. Hij komt met ideeën, zij komt met ideeën.
              En dan kan één van de twee zich achteraf onprettig voelen. Maar ik begrijp niet hoe ze Justin Beldoni kan beschuldigen van seksuele intimidatie en ongepast gedrag terwijl niets daar op lijkt. Ze kan zich onprettig voelen, maar dat is heel wat anders dan de ander beschuldigen van ongepast gedrag.

              Justin beschuldig haar ook niet van ongepast gedrag door opmerkingen te maken over de grote van zijn neus, bijv. Het was allemaal vriendschappelijk en werk gerelateerd. Althans, als ik de opnames zie en daar haar claims en zijn claims naast leg dan neig ik meer naar Justins kant dan die van Blake.

                [verwijderd] ah, ik vermoed dat daar dan het euvel zit, ik kan dat niet lezen 🤣🤣🤣
                (Zie klaagtopic, ik heb ruzie met mijn bril)
                Ik ga er vanuit dat dit, of iets soortgelijks ook in het begin van het filmpje stond? Dat heb ik dus ook moeiten skippen.
                Ik had het dus meer geïnterpreteerd als een: als BL zo veel moeite had met JB, waarom doet ze dan aardig hier zeg maar. Maar dat klopt dus niet 🙈
                Ik ging er niet vanuit dat die squigly streepjes de hele context zouden veranderen.

                Ik moet nu gaan, maar ik ga vanavond aan de slag met mijn Hello Kitty eyepads, ik kom er nog op terug 😆😆

                  • [verwijderd]

                  CrazyCatLady Anyway, afgelopen zomer laaide dat weer allemaal op, richting Blake, terwijl het in haar contract stond dat dit de manier was waarop ze verplicht was om de promotie te doen.
                  Dus op dat punt was ik al niet overtuigd van dat Blake de slechterik is.
                  Dat vervolgens de hele cast zich tegen Baldoni keerde was voor mij ook al wel een red flag eigenlijk

                  Ik geloof dat dat inderdaad een gemaakte afspraak was tussen alle partijen. Ook Justin liep in zijn roze pak bloemstukken te maken. Het was niet Blake die er een Sex and the City feestje van wilde maken of zo.
                  Het verschil wat ik alleen wel merkte (en wat mij een beetje een onprettig gevoel gaf al lang voordat het allemaal opblies. Toen ik Blake gewoon nog leuk vond, zeg maar) is dat Blake op sommige momenten leek te vergeten dat de film over huiselijk geweld gaat en lichte grappen maakte over 'mij niet bellen' als een interviewer vroeg wat voor advies ze vrouwen in soortgelijke situaties zou aanraden om te doen. Icm dat interview waarin ze een bully is naar de interviewster. Tja..
                  Je kan dan 2 dingen doen denk ik. Erkennen en uitleggen (en excuses maken waar nodig) of een ander de schuld geven. Ze koos voor het laatste gezien haar aanklacht naar Beldoni.

                  Elke bully heeft supporters en elk slachtoffer heeft haters. Daaraan kan je denk ik niet zeggen of iemand schuldig of onschuldig is. Zeker niet bij zoiets als Hollywood waar iedereen het moet hebben van reputatie en onderlinge contacten.
                  Ik begon zelf pas een mening te vormen nadat er feiten boven tafel kwamen. Eerst de aanklacht van Blake naar Justin waarin Justin heel slecht naar boven komt. Maar nu is het andersom en lijkt Blake niet een onschuldig slachtoffer.

                  Wat de waarheid is kunnen we denk ik vinden in de feiten. En feiten zijn video opnames, sms'jes, emails, geluidsopnames. En allemaal in de volledige context. Iedereen kan knippen en plakken (dat is ook waar Justin de New York Times over aanklaagt) maar dus volledig zoals de 3 volledige opnames van de beruchte scene inclusief geluid.

                    • [verwijderd]

                    CrazyCatLady Ik had het dus meer geïnterpreteerd als een: als BL zo veel moeite had met JB, waarom doet ze dan aardig hier zeg maar. Maar dat klopt dus niet 🙈

                    oh!! ik snap! Ja nee, dat is inderdaad niet waar het om gaat.

                    Het gaat er hier juist om dat Blake zegt dat er geen sprake was van acteren in karakter maar dat Beloni uit karakter ging en namens zichzelf haar ging zoenen en strelen. Zou dat het geval zijn dan eh.. ja duh seksuele intimidatie en shit. Maar ze waren beide zowel in als uit karakter. Op de video zie ik beide acteurs zich gedragen als acteurs. Ze praten over hun parters en hoe gelukkig ze zijn (uit karakter) Justin Beldoni zegt nog dat hij Ryan en Blake cute en awesome vindt samen. Ja, ondertussen zoenen ze (in karakter) en dat is super weird voor ons om te zien. Maar dat is acteren. Zeker op dat niveau zouden ze dat prima moeten kunnen scheiden. En ik geloof dat dat hier ook zo was.
                    Waar haar claims over deze scene vandaan komen vind ik dus wel apart.

                    [verwijderd] mij niet bellen' als een interviewer vroeg wat voor advies ze vrouwen in soortgelijke situaties zou aanraden om te doen.

                    Ik denk dat je dat ook op verschillende manieren kan opvatten?
                    Want stel je voor dat zij het slachtoffer is, is het dan ook geen kwestie van "mij niet bellen, want ik zit in eenzelfde situatie en ik heb ook geen idee hoe ik het moet aanpakken?"
                    En nouja, ik heb zelf ook de ervaring om nare situaties weg te wuiven met humor, dus voor mij is dat nog geen teken dat zij fout zit. Het is op meerdere manieren op te vatten.. vind ik dan 😆

                    Ik ga later nog op de rest in, mijn eten brandt aan 😝

                      • [verwijderd]

                      CrazyCatLady Het verschil zit hem denk ik in de positie die je hebt. Ze zat daar als actrice die de rol speelt van een vrouw die wordt mishandeld door haar partner in een film dat gaat over huiselijk geweld. In dit geval vind ik zo'n lollig antwoord niet gepast. Ik denk niet dat ze het gemeen bedoelde, maar ik vond het wel een beetje out of touch.

                        Ik had een heel verhaal getypt maar ik merk dat ik afdwaal van het grote verhaal en ga nitpicken op het deel wat ik met 20x zoom inmiddels heb kunnen lezen 😝
                        Maar ik heb net het filmpje nog eens bekeken, en eerlijk? Ik zie het juist als bewijs dat BL gelijk heeft 🙈

                        Op 0:52 zegt de director: but is it as uh, rambunctious as it was earlier on?
                        Als het dan gaat over de volledige context, waar is dan de rest? Als dit je bewijs is, ga dan zelf ook niet lopen knippen en plakken daarmee 🤷‍♀️

                        Maar, in mijn achterhoofd gehouden dat dat misschien ook over een andere scène kan gaan, beschouw ik die als questionable. Wat voor mij wel duidelijk is:

                        2:16 BL: I think we should be talking. I think it's more romantic if we're like this (neemt afstand)
                        3:53 BL: I think its nice to talk, I think its more romantic
                        5:01 JB: well just do like a..our lips are right next to each other
                        5:07 BL: but I think it should start talking

                        Tot 3 keer toe zegt BL dat ze de scène wil doen met alleen praten, terwijl JB dat blijft 'vergeten' en continu initiatief neemt tot zoenen.
                        Dat is voor mij niet bepaald bewijs dat JB zo goed is in het respecteren van grenzen 👀
                        Want of ze nou in of out of character zijn is niet eens van belang. BL is mede-regisseur van deze scène, en of ze nou Lily is of BL de actrice of BL de regisseur zou er niet toe moeten doen. Ze zegt 3 keer nee. Dat zou meer dan genoeg moeten zijn om níet aan haar oor te lebberen.

                        Maar, wat ik eigenlijk wilde zeggen voordat ik daardoor werd afgeleid, is dat ik het zo vreemd vind dat zijn verweer zich vast bijt op deze scène.
                        Mis ik iets? Heeft hij ook commentaar geleverd op de rest van de aanklachten? Dat kan hoor, correct me dan alsjeblieft, ik loop wat achter!
                        Maar ik vind het gedoe rondom deze scène nog behoorlijk mild in vergelijking met de rest..

                        Heeft hij ook bewijs geleverd over het binnen lopen van BLs trailer terwijl ze naakt was? Zijn pornografie fetisjen opdringen? Of onverwacht een naaktscene inlassen, terwijl hij zijn beste vriend had ingehuurd als gynaecoloog met zijn neus boven op haar hooha ipv een neutrale figurant, om deze opnames vervolgens te casten naar de iphones van de cast/crew?
                        Waarom zo specifiek focussen op deze scène zodat er een hij zegt/zij zegt situatie gaat ontstaan? Want dan ben ik het met BL's pr team eens, dat dit inderdaad een reactie is van een abuser. Hij brengt BL in het diskrediet door 1 uitspraak te weerleggen, en creëert daarmee de indruk dat de volledige aanklacht ook niet waar is.

                        Had BL overigens niet een shitload aan bewijs rondom die smearcampagne? Ik meen me iets te herinneren dat ze stapels aan mailtjes had?

                        Misschien is ze een mean girl hoor, geen idee.. maar dat interview waar iedereen ineens over viel, kwam uit 2016! De opmerking over de bump was raar, maar dat ze tegen Parker Posey zegt dat er altijd aan vrouwen gevraagd wordt over kleding en nooit aan mannen, tja. Ik vind dat niet onbeschoft. Het is gewoon waar. Ik vind het onbeschoft als interviewers geen inhoudelijke vragen stellen en vrouwen behandelen alsof ze alleen maar van baby's en kleding houden 😝
                        Maar ineens komt na jaren dit interview naar boven, als het ultieme bewijs dat BL zó gemeen is, want kijk deze 8 jaar oude video 🧐
                        Dat klinkt wel degelijk als een smear campagne..
                        Maar zet daar tegenover: Jared Leto. Jared Leto. Jared Leto. (Ja, die telt voor 3 onbeschofte eikels! 🤢) Chad Michael Murry. Sacha Baron Cohen. Ashton Kutcher. Allemaal acteurs die algemeen bekend zijn gigantische eikels te zijn, en wie hoor je daar over?
                        Johnny Depp, die op film, ladderzat is, en een glas naar een vrouw gooit. Los van meningen over Amber, dat dóe je gewoon niet. Maar iedereen stapt daar overheen en hij kan gewoon verder als vroeger.
                        Maar ondertussen:
                        Ellen Degeneres. Onbeschoft. Gecanceld.
                        Katherine Heigl. Onbeschoft. Gecanceld.
                        Charisma Carpenter werd ontslagen omdat ze moeilijk was om mee te werken en heeft haar reputatie nooit meer terug gekregen. Wat bleek: haar zwangerschap paste niet in het script. Haar zwangere búik was 'moeilijk om mee te werken'.
                        Shannon Doherty bleek te worden mishandeld. Kathy Griffin had gewoon gelijk. Rose McGowan werd verkracht door weinstein. Ashley Judd, zelfde verhaal.
                        Ik kan dus niet zo veel met media die met name vrouwen neer zet als 'moeilijk om mee te werken'. Mannen zijn nooit moeilijk om mee te werken, dan is het gewoon een 'dominant karakter', of 'excentriek'.
                        Ik geloof best dat sommige vrouwen ronduit bitches zijn hoor, absoluut. Misschien is Blake Lively er wel oprecht een. Who knows.
                        Maar hoeveel van die vrouwen zijn gewoon assertief? Hoeveel zijn hun carrière kwijt geraakt omdat er een toxic man achter de schermen zat?
                        Al is BL de grootste bitch van heel Hollywood, dat kan hoor, maar dat geeft nog steeds niemand het recht om haar seksueel te intimideren.
                        Voor mij staat haar reputatie als mean girl dus ook echt volledig los van de situatie rondom JB, met uitzondering van de smear campagne, waar ze bewijs voor heeft 🤷‍♀️

                          [verwijderd] ik denk dat ik dat interview niet gezien heb 🤔
                          Als ik zoek krijg ik ook alleen die uit 2016 te zien.
                          In compilaties die ik gezien heb ik vind haar vaak eerder onhandig overkomen dan echt onbeschoft.

                            • [verwijderd]

                            • Bijgewerkt

                            CrazyCatLady Ik had een heel verhaal getypt maar ik merk dat ik afdwaal van het grote verhaal en ga nitpicken op het deel wat ik met 20x zoom inmiddels heb kunnen lezen 😝

                            😂

                            Ik vraag me af hoe het precies zit met die intimate coördinator. Die zou op de set aanwezig zijn. Blake claimt dat deze er niet was, Justin heeft bewijs dat deze er wel was. Blake zei later in een interview dat deze er toch ook wel was. Maar deze was er misschien niet altijd? Misschien staat dat ergens in die aanklacht beschreven hoor, ik heb die niet helemaal doorgelezen.
                            Maar in deze scene bijvoorbeeld, was er een coordinator? Wat waren de afspraken mbt deze scene? Was het de bedoeling dat er gezoend werd maar de precieze invulling was flexibel? Of was er helemaal geen afspraak hier omheen? Ik denk dat de context heel veel uitmaakt, of alles uitmaakt eigenlijk.
                            In deze zie ik haar claims niet in het bewijs terugkomen.

                            CrazyCatLady Maar, wat ik eigenlijk wilde zeggen voordat ik daardoor werd afgeleid, is dat ik het zo vreemd vind dat zijn verweer zich vast bijt op deze scène.
                            Mis ik iets? Heeft hij ook commentaar geleverd op de rest van de aanklachten? Dat kan hoor, correct me dan alsjeblieft, ik loop wat achter!
                            Maar ik vind het gedoe rondom deze scène nog behoorlijk mild in vergelijking met de rest..

                            Ze bijten zich hier niet in vast hoor, dit is gewoon 1 van de claims die ze aan het beantwoorden zijn. Je loopt idd wat achter 😛

                            CrazyCatLady Heeft hij ook bewijs geleverd over het binnen lopen van BLs trailer terwijl ze naakt was?

                            Ja, ik geloof dat zijn verweer is dat ze een vriendschappelijke verstandhouding hadden. Zij heeft hem via sms ook uitgenodigd in haar trailer met daarbij dat het geen probleem is dat ze aan het voeden is. ( bewijs van sms is te vinden). Of hij in haar trailer is gekomen terwijl ze naakt was weet ik niet. Ik weet alleen over het bv verhaal. Dat hij in haar trailer kwam als zij aan het voeden was. Wat dus op uitnodiging gebeurde vanuit haar.

                            CrazyCatLady Zijn pornografie fetisjen opdringen?

                            Dat was ook uit context. De context - volgens Justin - was dat het in een gesprek naar voren kwam omdat Blake zich openende over haar ervaring dat ze nog nooit pornografie had gezien. Daarop opende Justin dat hij op zeer jonge leeftijd (10 jaar) in aanraking is gekomen met pornografie wat vervolgens is ontwikkelt naar een verslaving. De verslaving is van jaren geleden. Hij deelde deze ervaring als een vriend, de context was niet 'out of the blue' om te intimideren. Wat waarheid is weet ik niet.

                            CrazyCatLady Of onverwacht een naaktscene inlassen, terwijl hij zijn beste vriend had ingehuurd als gynaecoloog met zijn neus boven op haar hooha ipv een neutrale figurant, om deze opnames vervolgens te casten naar de iphones van de cast/crew?

                            Ja dat is allemaal niet waar. Volgens Justin dan he. De acteur die de gynaecoloog speelde is gewoon een professioneel acteur en tegelijkertijd een vriend. Hij was ingehuurd om te werken, niet om rare dingen te gaan doen. De acteur in kwestie schijnt dan ook beledigd te zijn door de beschuldiging van Blake over zijn integriteit en professionaliteit.
                            Ze was ook niet naakt. Ze had gewoon ondergoed aan en een nep-buik om.
                            (Dat deze acteur opnames heeft gemaakt en doorgestuurd heeft heb ik niets over gelezen trouwens)

                            CrazyCatLady Waarom zo specifiek focussen op deze scène zodat er een hij zegt/zij zegt situatie gaat ontstaan?

                            Er is geen specifieke focus van Justins kant. Blake heeft oa nadrukkelijk deze scene aangehaald in haar aanklacht. Dat Justin zich gaat verdedigen lijkt me logisch, het lijkt me dat dat geen bewijs is van schuld.

                            CrazyCatLady dat dit inderdaad een reactie is van een abuser.

                            Als hij schuldig is dan is het idd de reactie van een abuser. Maar is hij onschuldig dan is het een reactie van iemand die vals beschuldigd wordt.

                            CrazyCatLady Hij brengt BL in het diskrediet door 1 uitspraak te weerleggen, en creëert daarmee de indruk dat de volledige aanklacht ook niet waar is.

                            Nee, hij weerlegt zo'n beetje alles.

                            CrazyCatLady Had BL overigens niet een shitload aan bewijs rondom die smearcampagne? Ik meen me iets te herinneren dat ze stapels aan mailtjes had?

                            Ja dat staat geloof ik los van Justin want die zat daar niet bij. Maar dat weet ik niet precies hoe dat zit.

                            CrazyCatLady Misschien is ze een mean girl hoor, geen idee.. maar dat interview waar iedereen ineens over viel, kwam uit 2016! De opmerking over de bump was raar, maar dat ze tegen Parker Posey zegt dat er altijd aan vrouwen gevraagd wordt over kleding en nooit aan mannen, tja. Ik vind dat niet onbeschoft. Het is gewoon waar. Ik vind het onbeschoft als interviewers geen inhoudelijke vragen stellen en vrouwen behandelen alsof ze alleen maar van baby's en kleding houden 😝

                            Daar ben ik het allemaal niet mee eens, haha.
                            De vraag was terecht want de film speelde zich af in 1930. De kostuums waren een belangrijk onderdeel van die film en waren oprecht prachtig. Er was niets seksistisch aan die vraag. Er waren ook helemaal geen mannen bij het interview, en de interviewer zei daarnaast ook dat ze mannen die vraag ook zou stellen. Blake was echt gewoon een bully in dat interview.

                            De interviewster stelde ook geen vraag over de baby of over kleding. Ze feliciteerde haar met haar zwangerschap voordat het interview begon en haar vraag over de kostuums in de film was on topic.

                            CrazyCatLady Dat klinkt wel degelijk als een smear campagne..

                            Ja misschien. Ik neem aan dat ze aan het onderzoeken zijn hoe en wie dat interview boven water heeft gehaald.

                            CrazyCatLady Maar zet daar tegenover: Jared Leto. Jared Leto. Jared Leto. (Ja, die telt voor 3 onbeschofte eikels! 🤢) Chad Michael Murry. Sacha Baron Cohen. Ashton Kutcher. Allemaal acteurs die algemeen bekend zijn gigantische eikels te zijn, en wie hoor je daar over?

                            Iedereen? 😅

                            CrazyCatLady Johnny Depp, die op film, ladderzat is, en een glas naar een vrouw gooit. Los van meningen over Amber, dat dóe je gewoon niet. Maar iedereen stapt daar overheen en hij kan gewoon verder als vroeger.

                            Hij heeft geen glas gegooid naar haar?
                            Zij wel naar hem en is daar oa voor veroordeeld.

                            CrazyCatLady Ellen Degeneres. Onbeschoft. Gecanceld.

                            Zij is ook een bully. Dus terecht hoor 😅

                            CrazyCatLady Katherine Heigl. Onbeschoft. Gecanceld.

                            Zij is toch gewoon nog werkzaam als actrice? (of ik heb dat allemaal gemist, dat kan ook)

                            CrazyCatLady Charisma Carpenter werd ontslagen omdat ze moeilijk was om mee te werken en heeft haar reputatie nooit meer terug gekregen. Wat bleek: haar zwangerschap paste niet in het script. Haar zwangere búik was 'moeilijk om mee te werken'.

                            Ik weet niet wie dat is. Maar even gegoogled wat daarmee gebeurd is en Joss Whedon ( is dat 'm?) is toen dit uitkwam gecanceld.
                            "In January 2016, Whedon announced that he will no longer work with Marvel. Marvel Studios CEO Kevin Feige would be cited in MCU: The Reign of Marvel Studios, released in October 2023, that he would never work again with Whedon."

                            Kijk, dat vrouwen te vaak niet worden geloofd is een feit. De hele Me Too is niet ontstaan omdat er geen probleem was. Maar ik vind andersom; omdat Justin een man is en daarom hoogstwaarschijnlijk schuldig is, net zo goed onrechtvaardig.
                            Ik weet niet of Blake een bitch is, wel vind ik het bewijs dat al is getoond (bewijs dus, niet roddels en verhalen en interviews uit 2016) aantoont dat het geen situatie lijkt te zijn waar er overduidelijk sprake is van een abuser en een slachtoffer.
                            Of er sprake is van seksuele intimidatie moet nog maar blijken. Blake claimt dat, maar dat wil niet zeggen dat dat ook waar is natuurlijk. Net zo goed geld dat voor Justin. Al heeft hij niet de bedoeling gehad om haar oncomfortabel te laten voelen, of zag hij zijn acties niet als ongepast en/of seksueel grensoverschrijdend gedrag, dat wil dan niet zeggen dat het daarmee oké is en dat ze zich niet mag uitspreken. Als ze zich niet gehoord voelde daarover dan is het niet heel gek dat ze uiteindelijk grenzen stelt. En voelt ze zich echt onrecht aangedaan dan is het haar recht om hem aan te klagen.

                            Dus nja.. we gaan het zien.

                            Oké, dit is echt een mega lange reactie, haha

                              • [verwijderd]

                              CrazyCatLady Mee eens hoor. Ik denk niet dat ze oprecht gemeen is, hoewel ze dat in dat 2016 interview wel echt was, maar ik denk dat ze een bepaald soort humor heeft wat bot over kan komen als het niet jouw soort humor is. En ook denk ik dat ze de sfeer in de ruimte niet altijd even goed aanvoelt waardoor ze onhandig of ongepast over kan komen.
                              Uiteindelijk zijn we allemaal mens, zo ook Blake. Ik vind het ook echt niet terecht dat ze half werd gecanceld vanwege dat interview.
                              Ik was tot op verkort best een Blake Lively fan. Nu ben ik wat verward en twijfel ik aan haar oprechtheid mbt deze situatie. En ook het feit dat haar man en zelfs Taylor Swift betrokken zijn is best een ding. (ik heb niet zoveel met Ryan Reynolds en Taylor Swift hoor, maar het zijn wel grote namen)