- Bijgewerkt
Femkes maar ik vind de situatie zoals het was wel degelijk verkrachting, gewoon verkrachting.
Ik vind hier ook geen discussie over mogelijk. Dit is verkrachting en door het anders te noemen bagatelliseer je mijn inziens wat het slachtoffer overkomen is en waar zij levenslang de emotionele sn eventuele fysieke consequenties van moet dragen.
Onderschat inderdaad het zelfverwijt en schuldgevoel van slachtoffers niet. Ik ben nog nooit een slachtoffer van seksueel geweld tegengekomen , die hier in meer of mindere mate geen last van heeft (gehad). Dit is echt vreselijk. Als puber zijnde is dit nog verschreurender en kan dit enorme gevolgen hebben voor haar verdere ontwikkeling, haar zelfbeeld, wereldbeeld en beeld van mannen.
Femkes maar meer zelfinzicht zou uitermate wenselijk zijn en aangemoedigd worden als Nederlandse held, dat is gewoon teveel.
Eens. Hij mag van mij lekker volleyballen en wedstrijden winnen, maar voor mij is het ook geen held en ik vind dat hij ook niet zo geportretteerd moet worden in de media. Ik voel daarvoor teveel sympathie voor het slachtoffer.