Tantetil dat doe ik als ik de slaapkamer klaar heb even. Want vanmiddag worden taxatiefotos van het huis gemaakt, dus ik moet even doorpakken

• [verwijderd]

Ik weet even niet wat ik moet doen.
mijn kinderen worden al een hele tijd gepest door de kinderen uit de buurt. Er zijn er vooral 3 die het heftigst zijn.

het meisje is sowieso altijd heel gemeen, ook tegen de jongste. Roept altijd dat ze niet met haar mogen spelen, haar spullen niet mogen aanraken etc etc. Is zo’n verwend kind, denkt dat de hele wereld om haar draait. Is ook heel sneaky.
Ze heeft een elektrische auto en daar mogen ze nooit in (de rest van de kids hier wel). Gisteren liep ze te schreeuwen tegen ze.

Onze buurjongetje is ook al zo gemeen. Kan alleen leuk doen als hij alleen is. Eergisteren kwam hij bij ons thuis spelen met de kinderen, ging hij weer de oudste ‘baby’ noemen en toen de oudste antwoordde dat ie zelf een baby was, greep hij hem vast en ging schoppen en slaan. 😠
ook de jongste had een (plastic) deur tegen zn neus gehad omdat ie het zo grappig en leuk vond om hem in het speelhuisje op te sluiten. Niet luisteren, gooien met spullen etc etc...Ik was zo boos als wat maar heb alleen gezegd dat als hij gemeen is, hij niet meer hier mag komen spelen. Helaas heeft de oudste hem al uitgenodigd voor zn verjaardag morgen 🤦🏼‍♀️

zouden jullie hun ouders aanspreken? En wat zouden jullie doen? Ik vind het aan de ene kant ook zielig voor die kinderen want ze hebben allemaal geen broertjes/zusjes en sinds Corona spelen ze volgens mij alleen maar thuis/buiten voor hun huis, gaan nooit iets leuks doen met hun ouders dus ik denk dat het een stuk verveling is...maar dan toch, wil ik graag dat ze even normaal doen tegen m’n kinderen! 😤

[verwijderd] ik zou het wel tegen de ouders zeggen en daarbij ook dat de uitnodiging voor de verjaardag wordt ingetrokken als het gedrag niet verbeurd. Dat laatste ook even tegen het kind zelf. Het is heel sneu dat die kinderen zich vervelen, maar dat moeten ze niet afreageren op andere kinderen

• [verwijderd]

Rietjesbeker de verjaardag is al morgen 🤦🏼‍♀️ Mijn man vindt het overdreven om zn ouders aan te spreken (‘er is toch niks ernstigs gebeurd’). Nee inderdaad maar die jongen heeft geen rem en het is niet 1x gebeurd maar wel vaker

[verwijderd] ik zou er even op afstappen en idd zeggen wat Rietjesbeker aangeeft. Misschien wel goed dat de verjaardag al morgen is, dan 'voelt' de buurjongen ook meteen de consequentie van zijn gedrag.

Met dat buurmeisje hetzelfde. Als ze niet gecorrigeerd wordt door haar eigen ouders, zou ik ook zeggen dat ze niet mag schreeuwen tegen je kinderen. Je kinderen zeggen dat ze dat kind links moeten laten liggen. De straat is van iedereen, als je gemeen wil doen doe je dat maar in je eigen huis/tuin.

[verwijderd] aan het begin tegen kind zeggen dat je 1x waarschuwt, daarna moet hij naar huis.

[verwijderd] ik pik dit soort dingen niet en zeker niet in mijn eigen huis. Ik zou 1x waarschuwen en daarna naar huis sturen.

En kinderen die zichzelf uitnodigen voor verjaardagen en dergelijke heb ik helemaal een broertje dood aan, dus dat gebeurd gewoon niet. Sorry mensen, Corona 😆

edit: zie nu dat kind zelf heeft uitgenodigd. Daar bij zou ik dan meteen zeggen: sorry we zitten vol.
          En ik zou zeker met de ouders bespreken dat jullie kinderen dus wel graag met elkaar willen spelen maar dat het naar jouw mening niet zo goed gaat. Dus wat je daar samen aan gaat doen.

Het is nu kwart voor 11 en ik heb 3 slaapkamers grondig schoongemaakt en opgeruimd. Zometeen even de kleding die wij niet meer dragen naar een dropplek voor kleding brengen, brood halen, zelf eten en dan de kast op de overloop opruimen en beneden stofzuigen en dweilen en dan heb ik volgens mij bijna alles wel klaar.

[verwijderd] als ouder van dat jongetje mocht hij van mij het cadeautje aan de deur afgeven en linea recta weer rechtsomkeert naar huis gemogen. Ik had dus graag geweten of mijn kind -stelselmatig- pest.

• [verwijderd]

Ysabella sommige dingen zijn al gebeurd toen hun ouders erbij stonden. Ze hebben het totaal genegeerd/niet gecorrigeerd of wat dan ook. Het zijn niet de meest betrokken ouders om
                het maar zachtjes uit te drukken en laten hem een beetje opgroeien als een plant in een bak: zo weinig mogelijk moeite doen, gedoe vermijden etc. Ik denk niet dat er veel te redeneren valt met ze en dat wíj dan gezien worden als klagende boosdoeners.

• [verwijderd]

Pietje1987 ik ga hem inderdaad de volgende keer naar huis sturen, áls er al de volgende keer is want van mij is hij niet meer welkom. Maar ja ik laat m’n zoontje beslissen wie hij wel/niet wil uitnodigen.

[verwijderd] dan zou ik tegen mijn eigen kinderen zeggen dat als de ander fysiek word ze keihard terug mogen slaan, duwen etc.

Jouw kinderen gaan niet het pispaaltje worden van andermans falen in de opvoeding. Zijn ze nou helemaal gek geworden. Zitten je kinderen op judo of karate? Dat heeft mij vroeger veel weerbaarder gemaakt en raad ik elk kind aan.

• [verwijderd]

Nescio ik heb inderdaad gezegd dat ze haar moeten negeren. Ze is dan wel zo’n kind die iets 1928x Blijft herhalen/de weg gaat blokkeren

[verwijderd] tja dat vind ik inderdaad ook altijd lastig. Ik zal het niet snel keihard verbieden, maar wel naar andere speelkameraadjes leiden

• [verwijderd]

[verwijderd] Ik zou met het kind afspreken dat als het de volgende keer dat het komt spelen weer gebeurt, je zijn ouders belt om hem te halen. Dat je het leuk vind als hij komt spelen, maar alleen als hij gezellig speelt. Ik zou aan de ouders vertellen dat je die afspraak met hem hebt gemaakt en waarom. Ik zou ze niet aanspreken met als doel dat zij hun kind nog eens moeten aanspreken.

En dan niet bang zijn om hem ook daadwerkelijk naar huis te sturen. Een volgende keer mag hij het weer komen proberen, maar voor die dag is het even voorbij.

Net bij de consulent copd / astma geweest. Zij vond het ook een goed idee om een complete allergie test te laten doen zodat duidelijk is waar ik nou wel en niet allergisch voor ben en in welke mate. Bij thuiskomst direct de ha gebeld, ik kan maandag terugbellen zei de assistente dan is het overlegd met de ha. Ik verwacht wel dat de ha ermee akkoord gaat, dus ergens volgende week bloed laten prikken.

Rietjesbeker ik vind dat altijd heel relaxt, muziekje op volume 10, knallen en als ik klaar ben probeer in nog een uurtje tv hangen tijd over te houden voor iedereen weer thuis is 😊

Hooyo-shimbir ik had nog een half uurtje voor de makelaar kwam, en ben lekker onder de douche gaan staan. Nu pas ik weer bij mijn huis qua geur en frisheid 😂

Ik heb via YouTube Bert en Ernie aanstaan.
                        Het filmpje gaat over De wolf en twee geitjes.
                        De wolf heeft een verschrikkelijk hoest, en geen smaak. Ik zeg dat hij zich maar moet testen op Corona 🤒