[verwijderd] aan het begin tegen kind zeggen dat je 1x waarschuwt, daarna moet hij naar huis.

[verwijderd] ik pik dit soort dingen niet en zeker niet in mijn eigen huis. Ik zou 1x waarschuwen en daarna naar huis sturen.

En kinderen die zichzelf uitnodigen voor verjaardagen en dergelijke heb ik helemaal een broertje dood aan, dus dat gebeurd gewoon niet. Sorry mensen, Corona ๐Ÿ˜†

edit: zie nu dat kind zelf heeft uitgenodigd. Daar bij zou ik dan meteen zeggen: sorry we zitten vol.
En ik zou zeker met de ouders bespreken dat jullie kinderen dus wel graag met elkaar willen spelen maar dat het naar jouw mening niet zo goed gaat. Dus wat je daar samen aan gaat doen.

Het is nu kwart voor 11 en ik heb 3 slaapkamers grondig schoongemaakt en opgeruimd. Zometeen even de kleding die wij niet meer dragen naar een dropplek voor kleding brengen, brood halen, zelf eten en dan de kast op de overloop opruimen en beneden stofzuigen en dweilen en dan heb ik volgens mij bijna alles wel klaar.

[verwijderd] als ouder van dat jongetje mocht hij van mij het cadeautje aan de deur afgeven en linea recta weer rechtsomkeert naar huis gemogen. Ik had dus graag geweten of mijn kind -stelselmatig- pest.

• [verwijderd]

Ysabella sommige dingen zijn al gebeurd toen hun ouders erbij stonden. Ze hebben het totaal genegeerd/niet gecorrigeerd of wat dan ook. Het zijn niet de meest betrokken ouders om
        het maar zachtjes uit te drukken en laten hem een beetje opgroeien als een plant in een bak: zo weinig mogelijk moeite doen, gedoe vermijden etc. Ik denk niet dat er veel te redeneren valt met ze en dat wรญj dan gezien worden als klagende boosdoeners.

• [verwijderd]

Pietje1987 ik ga hem inderdaad de volgende keer naar huis sturen, รกls er al de volgende keer is want van mij is hij niet meer welkom. Maar ja ik laat mโ€™n zoontje beslissen wie hij wel/niet wil uitnodigen.

[verwijderd] dan zou ik tegen mijn eigen kinderen zeggen dat als de ander fysiek word ze keihard terug mogen slaan, duwen etc.

Jouw kinderen gaan niet het pispaaltje worden van andermans falen in de opvoeding. Zijn ze nou helemaal gek geworden. Zitten je kinderen op judo of karate? Dat heeft mij vroeger veel weerbaarder gemaakt en raad ik elk kind aan.

• [verwijderd]

Nescio ik heb inderdaad gezegd dat ze haar moeten negeren. Ze is dan wel zoโ€™n kind die iets 1928x Blijft herhalen/de weg gaat blokkeren

[verwijderd] tja dat vind ik inderdaad ook altijd lastig. Ik zal het niet snel keihard verbieden, maar wel naar andere speelkameraadjes leiden

• [verwijderd]

[verwijderd] Ik zou met het kind afspreken dat als het de volgende keer dat het komt spelen weer gebeurt, je zijn ouders belt om hem te halen. Dat je het leuk vind als hij komt spelen, maar alleen als hij gezellig speelt. Ik zou aan de ouders vertellen dat je die afspraak met hem hebt gemaakt en waarom. Ik zou ze niet aanspreken met als doel dat zij hun kind nog eens moeten aanspreken.

En dan niet bang zijn om hem ook daadwerkelijk naar huis te sturen. Een volgende keer mag hij het weer komen proberen, maar voor die dag is het even voorbij.

Net bij de consulent copd / astma geweest. Zij vond het ook een goed idee om een complete allergie test te laten doen zodat duidelijk is waar ik nou wel en niet allergisch voor ben en in welke mate. Bij thuiskomst direct de ha gebeld, ik kan maandag terugbellen zei de assistente dan is het overlegd met de ha. Ik verwacht wel dat de ha ermee akkoord gaat, dus ergens volgende week bloed laten prikken.

Rietjesbeker ik vind dat altijd heel relaxt, muziekje op volume 10, knallen en als ik klaar ben probeer in nog een uurtje tv hangen tijd over te houden voor iedereen weer thuis is ๐Ÿ˜Š

Hooyo-shimbir ik had nog een half uurtje voor de makelaar kwam, en ben lekker onder de douche gaan staan. Nu pas ik weer bij mijn huis qua geur en frisheid ๐Ÿ˜‚

Ik heb via YouTube Bert en Ernie aanstaan.
                Het filmpje gaat over De wolf en twee geitjes.
                De wolf heeft een verschrikkelijk hoest, en geen smaak. Ik zeg dat hij zich maar moet testen op Corona ๐Ÿค’

• [verwijderd]

Ysabella mijn zoontje zat op judo inderdaad maar dit jaar wil hij op voetbal! Ik weet niet of hij er veel van heeft begrepen๐Ÿ˜… hij vond het wel leuk maar is jammer genoeg op hetzelfde tijdstip as voetbal.

• [verwijderd]

Mijn kinderen hebben een soort fight club regels, waardoor het onmogelijk is om om te voeden.
                Hoe vaak ik ook zeg dat ik niet boos zal worden als ze eerlijk zijn, zusjes-loyaliteit gaat boven alles. Kras op de tv? Succes mam, je komt er toch niet achter wie het was. Ze beschermen elkaar.
                Nu is er ergens een potje nagellak gevallen, want ik ruik het door het hele huis maar kan het niet vinden, en ze vertikken het gewoon om te zeggen wat er is gebeurd en waar want ze weigeren elkaar te verraden, dus ik kan het niet opruimen. First rule of fight club? Wij praten niet over het nagellak-incident.

Heb nu de afspraak moeten maken dat ze samen een brief schrijven, met ieder een woord om de beurt zodat ik ook niet aan het handschrift kan herleiden wie het heeft geschreven, en ze die anoniem op tafel leggen terwijl ik in mijn kamer zit, om te kunnen achterhalen waar het gebroken potje nagellak ligt zodat ik het kan opruimen ๐Ÿคฆโ€โ™€๏ธ

Oudste vindt het leuk om haar broertje naar bed te brengen. Dan mag ze namelijk haar telefoon meenemen naar boven in afwachting tot hij slaapt..