Bloem
Heb je gelijk in. Ik lees dan wel eens van anderen dat een familielid waarmee de band bekoeld is overleden is en waar ze daar nou mee moeten. Ik dacht dan altijd, nou helemaal niks want degene betekende verder niks voor je dan alleen een bloedband. Nu het zelf meemaak denk ik ook, ik hoef hier niks mee want hert betekend eigenlijk niks voor me.
[verwijderd]
Idd jammer dat het zo gegaan is, maar ik vind dat ze het er zelf maar gemaakt hebben. Wij hebben met de beste bedoelingen geprobeerd de band te herstellen. Ik had en heb sowieso al weinig contact met die kant van de familie, maar zo laat ik me niet behandelen al is het familie. We begrepen er ook helemaal niks van, het was de paar keer daarvoor dat we waren geweest zelfs best gezellig. Ik vertelde het gister aan mijn man, wie is jouw opa dan? Nou weet je nog van toen en toen.. oh ja, en wat nu dan? Nou niks, wilde het gewoon even laten weten.
Het contrast met toen de opa van mijn man overleed is zรณ groot.. Ik ben daar heel verdrietig van geweest, hij was zo'n lieve en leuke opa, ik kan oprecht zeggen dat ik van die man hield ondanks dat we hem vooral op verjaardagen zagen.