Honkeytonk ergens ben ik heel blij dat hij op school zo doet en niet thuis. 😂 (ik had ze al gewaarschuwd)
Dat is wel even spannend hè. Ik hoop dat ze hem zijn gaan zien en ook nu bieden wat hij nodig heeft. En soms is het niet enkel de verandering op school die de sfeer thuis kalmer maakt maar ook tijd, ruimte en groei waar een kind op dat moment doorheen gaat. Dat vind ik zelf altijd zo mooi om te zien. Bij onze oudste zie ik dat om de zoveel tijd gebeuren.
Vind je het voor hem lastig dat hij niet wilt afspreken met vriendjes/vriendinnetjes of vind hij het zelf ook lastig? Het is wel heel herkenbaar, allebei mijn kinderen weigeren ergens anders te spelen.
Erg herkenbaar wat betreft consequentie van bepaald gedrag en dat dit dan niet helemaal als de juiste manier aanvoelt. Bij de oudste werkt dit helaas wel het beste, maar ook ‘‘s avonds in bed bespreken wat er nou gebeurd is en wat hij er zelf van vind en voelt. Tegenwoordig geeft dat overdag ook ruimte tot bijzonder mooie gesprekken en vooral vanuit hem de zelfkennis, durven benoemen en acceptatie.