Toch6 maar dan moeten wij dus weer een iq test bekostigen. Ik word hier doodmoe van. Je hebt gelijk hoor.
Bloem nee ik heb daar niks over gezegd mijn hoofd is door omstandigheden compleet vol. Ze vinden Z een heel moeilijk te lezen kind en daardoor dus ook een moeilijk kind. Zit je dan. Terwijl ik (wij) Z juist echt als een cadeautje beschouwen, emotioneel stabiel eigenlijk op elk vlak erg stabiel behalve het baldadige en het jokken/uitdagen maar daar hebben mijn man en ik eergisteren onze strategie voor besproken en sinds vandaag is het niet meer aanwezig geweest. Hij is in die zin ook erg leer en stuurbaar.
De laatste weken ben ik heel erg aan het reflecteren, in de echte wereld ben ik altijd maar conflict vermijdend, onzeker, wie ben ik überhaupt? Maar deze keer ga ik met de vuist op tafel slaan en sla ik zelf een nieuwe weg in en dwing ik mezelf tot Exposure therapie. Heb al een filmpje gemaakt dat hij prima de getallen op papier kan aanwijzen en de 6 naast de 4 kan neerleggen en de 1 naast de 5 en de 3 tussen de 1 en de 5.
Trees ja dat is toch vreemd? Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dacht als het goed is kennen ze onze situatie hoe durven ze eigenlijk met die wetenschap zich zo te profileren en te uiten? Ergens moet er toch ook het besef zijn dat je dit op een wat nederige manier kan vertellen. Mijn man zei toen straks al ‘nou, dan doet hij maar groep 1 over ik wens ze succes met zijn gedrag want dat wordt natuurlijk alleen maar heftiger. Komen ze er wel achter dat dit een verkeerde keuze gaat zijn’. 🤓
Ja bij de oudste hebben ze veel steken laten vallen, dat rapport is trouwens ook niet ‘je van het’ als het om rekenen en begrijpend lezen gaat. Ik snap ook daar niet, dat ze ons niet eerder hebben ingelicht. Ik denk namelijk dat de oplossing deels heel makkelijk is. 😬
Ergens zou ik ze nu graag op het montessori onderwijs hebben. Als het goed is is dit jaar het nieuwe gebouw klaar van het montessori.