Zonnebloem ja vooral I is er echt klaar mee. Ik heb het met H's psycholoog laatst besproken, ze gaat meer inzetten op een stukje acceptatie omdat H nog steeds blijft hopen dat hij ooit gaat veranderen. I is daar al ver voorbij..
Nescio nu wel redelijk. I had er sowieso al geen zin in dit weekend, die was overprikkeld, pms, en wou gewoon in bed blijven. Dus die ligt lekker in bed nu te gamen. H is het Sabrina Carpenter concert aan het livestreamen dus dat vrolijkt haar wel weer op 😉
Ze hebben allebei flink gespuit, het ergste is er wel uit nu.
Huggybird Loop hij ze lastig te vallen met bullshit verhalen over jou?
Nee het zijn van die klok-klepel verhalen over toen H klein was, categorie: kijk mij eens een goede vader zijn herinneringen ophalen
Maar hij wás er niet, en als hij er was, was hij dronken?
Dus H appte mij in paniek: hoezo had ik een ernstige leverziekte als baby???
Dat had ze helemaal niet. Haar bilirubine was iets verhoogd dus ze heeft een paar uur fototherapie gehad in de couveuse, maar ze had helemaal geen ernstige leverziekte. Ook zou ze een vitaminetekort hebben gehad en daarvoor behandeld zijn. Ze heeft namelijk, ja echt, een vitamine K injectie gehad na haar geboorte 🤦♀️
H ondertussen helemaal in paniek, want ging ze bijna dood ofzo?? En is haar lever nu wel echt oké?
En ondertussen wordt hij boos om ieder adhd-ding wat H laat zien, dingen die ze altijd al gedaan heeft, maar hem nu confronteren met het feit dat ze toch écht adhd geeft, en niet zoals hij al die tijd dacht "gewoon een te veel aan energie, ze moet op een balsport en dan is het opgelost". Hij zat fout, en dat kan natuurlijk niet. Dus H krijgt continu de volle laag als ze iets herhaalt, afgeleid is, of gewoon.. zichzelf is. En ze moet maar stoppen met medicatie want het werkt toch niet. (Ze is nog aan het opbouwen)
I is pissig, want ze had aangegeven niet te willen shoppen omdat ze geen geld had, en in plaats daarvan een andere activiteit te doen. Ex had beloofd dat ze een cadeautje mocht uitkiezen, geen zorgen maken om geld. Dus I kiest een cadeautje uit, en in de trein naar huis krijgt ze ineens te horen dat omdat ze een cadeautje had gekozen ze voorlopig geen zakgeld meer krijgt. En hij was gewoon onbeschoft en respectloos, liep met z'n ogen te rollen omdat I graag frietjes wilde eten, noemde haar bijdehand terwijl ze niks geks zei, gewoon van die subtiele rotdingen steeds. Het was alles bij elkaar.. ook van die rare dingen. Hij is nu ook boos omdat H een id-kaart heeft ipv een paspoort en dus niet zomaar naar Japan kan. Logisch, want als ze die wél zou hebben zou ze morgen even in haar tussenuur zijn gegaan. Het gebrek aan paspoort is de reden 🙄
iMoeder als ik het hem direct vraag: ja, want zijn ego zou het niet kunnen verkroppen als hij dat niet heeft. Hij is immers supervader! Hij kwam vanmiddag schijnbaar aan dat ze binnenkort met z'n 3en naar Parijs gaan??? Ze zijn ook nog steeds niet naar Keulen geweest wat ze met kerst zouden doen.
Ik heb het nooit gewild als ik heel eerlijk ben. Ik wist al lang dat het de kinderen meer zou beschadigen dan als er geen contact zou zijn. Maarja.. de wet enzo 😶
H is de enige die het nog wil, omdat ze nog steeds hoop heeft dat het ooit veranderd. Zodra bij haar het kwartje valt en zij ook stopt met het nemen van initiatief, zal het vanzelf doodbloeden vermoed ik. Het zit nu op eens in de 3 maanden.