Goede tips, dankjewel allemaal!
De paracetamol helpt inderdaad niet. ๐Ÿ˜‘

@CrazyCatLady Een ander blikje helpt helaas niet. Het is echt de smaak die ik lekker vind.
In ben ook al met cola zero aan de slag gegaan, om weer terug te gaan naar 1 blikje energy. Maar eigenlijk werkt dat niet voldoende.

@iMoeder Wat goed dat jij er dus niet afhankelijk van bent! Dan is het ook niet zo'n probleem om af en toe van een blikje te genieten toch?

@LilyMilie Dat afhankelijke is echt stom he. Ik merk dat ik er ook echt weer rekening mee houdt en aan het plannen ben of ik genoeg blikjes heb, of dat ik bij moet halen. Dat wil ik helemaal niet.
Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben. ๐Ÿคญ

Ik drink /dronk de suikervrije AH merk blikjes, dus opzich is het geen suikerbom. Maar ik ga mijn andere drinken ermee vervangen. Dan kan het dus zomaar zijn dat ik de hele dag 1 a 2 blikjes energy en 1 flesje cola zero drink en verder niets. Pas met het avondeten drink ik dan een half glaasje water.

Dat is echt funest voor mijn vochtgehalte.

Bob_Ross succes! Ik dronk het vroeger ook heel vaak totdat ik een keer hartkloppingen ervan kreeg toen was ik er snel klaar mee. Sindsdien, 12 jaar geleden, nooit meer gedronken.

LilyMilie dan ben je er wel gevoelig voor ook denk ik. Ik denk maximaal 2 kopjes en altijd voor 12.00 (anders slaap ik slecht) maar ik vergeet het dus ook vaak te drinken. Maar gelukkig geen hoofdpijn danโ€ฆ

Ik merk het wel als ik teveel kopjes neem ik ben heel snel (praat snel, loop snel ๐Ÿคฃ) en dan word ik helemaal gejaagd haha

LilyMilie ik drink ook 1 a 2 kopjes per dag, heel soms 3. Maar ik vind het niet erg dat ik er 'afhankelijk' van ben. Het zijn bescheiden hoeveelheden en ik heb er geen last van als ik het een keer vergeet. Alleen ben ik in de ochtend niet te genieten zonder koffie.. ๐Ÿ˜…

Hopsatee Ik ben denk ik best verslavingsgevoelig ja.
      Ik heb dat gejaagde wanneer ik koffie met adhd medicatie combineer ๐Ÿ˜… Niet heel slim om te doen, haha

Bob_Ross @iMoeder Wat goed dat jij er dus niet afhankelijk van bent! Dan is het ook niet zo'n probleem om af en toe van een blikje te genieten toch?

Nee dat vind ik ook niet. Mensen doen altijd net alsof je er dood van gaat. Maar zoveel slechte stoffen zitten er nou ook weer niet in. Heb zelfs wel eens gelezen dat de taurine (en energy drank zelf af en toe) goed voor je is (wat me altijd al logisch leek want ze stoppen dat volgens mij ook in hondenvoer? Voor honden hun hart). En ik drink geen alcohol en rook niet. Dus hier blijft het ook bij.

Ik ben een aantal keer lange tijd gestopt ivm zwangerschap en borstvoeding. Dus toen vond ik daarna niet zo moeilijk meer.

Bob_Ross Ik merk dat ik er ook echt weer rekening mee houdt en aan het plannen ben of ik genoeg blikjes heb,

Ja dat klinkt inderdaad als meer dan het alleen lekker vinden.

LilyMilie Ik heb het ook met koffie inderdaad. Maar na de lunch drink ik geen koffie meer, dan slaap ik heel slecht. Ik sla wel regelmatig bewust een paar dagen over met koffie. Omdat ik inderdaad niet die hoofdpijn wil krijgen.

Ik zat dus lekker in een 'ik heb vandaag gewoon vrij genomen en ben zomaar naar een museum en de stad gegaan en dat MAG ik gewoon' - mood, komt m'n moeder ineens met een van m'n planten in haar handen de keuken in waar ik druk aan het koken ben. Met de vraag of dit zo hoorde.

Ik heb echt niet aardig gereageerd maar serieus. Nee, natuurlijk hoort het niet om een dode plant in je vensterbank te hebben staan. Maar is het nou echt nodig om daar commentaar op te hebben? ๐Ÿ˜–

Trees Zo ad rem ben ik niet als ik ondertussen bezig ben met aubergines niet laten aanfikken en walnoten kapotvijzelen ๐Ÿ˜‰

Maar we hadden het over dat schuldgevoel, dit soort opmerkingen wakkert dus m'n schuldgevoel aan. Dan denk ik: zie je wel, hoe dรบrf je zomaar naar een museum te gaan, terwijl je je huis niet eens op orde hebt! En tegelijkertijd denk ik dan: wat boeit het dat ik een dode plant heb. Dat heb ik wel gezegd ๐Ÿ˜‰

Vulpen En tegelijkertijd denk ik dan: wat boeit het dat ik een dode plant heb. Dat heb ik wel gezegd ๐Ÿ˜‰

Goed zo! Inderdaad mega stomme opmerking van je moeder. En ik snap wel dat als je zoโ€™n kritische moeder hebt, je snel zoโ€™n interne stem ontwikkelt. Maar heel goed dat je daar niet naar luistert

Vulpen hoe dรบrf je zomaar naar een museum te gaan, terwijl je je huis niet eens op orde hebt!

Mijn huis is momenteel echt een grote bende, en wat ik uit je post haal: wat een goed idee, ik ga binnenkort ook eens naar een museum!

Vulpen En tegelijkertijd denk ik dan: wat boeit het dat ik een dode plant heb. Dat heb ik wel gezegd ๐Ÿ˜‰

Goed zo!

En de wereld draait gewoon door ondanks een dode plant. Je bent niet de enige met een dode plant. Deze staat mij al weken aan te kijken.

Hartstikke normaal dus ๐Ÿ˜‰

Trees I raise you een verlept kerststukje wat nog steeds in mโ€™n vensterbank staat.

-weg-

iMoeder hahaha! Jep jij hoort bij de dode planten club ๐Ÿคช

Ik plant de bollen van dit soort stukjes in de tuin. Kun je er nog jaren van genieten ๐Ÿ˜

Vulpen alleen hij is al ruim een jaar dit formaat met 1 blaadje en sinds twee maanden is het blaadje ook bruin. Ik denk een kansloos verhaal. RIP

Dit zijn mijn planten. Daar is een reden voor, en ik kan niet eens de katten de schuld geven.
                Mijn record? Een mini kerstboom van december 2022 weggooien in de zomer van 2024 ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ
                Sindsdien doe ik het zo:

En let vooral ook niet op de laag stof op de lego plantjes, de zon schijnt, ik ga wel weer schoonmaken wanneer het regent ๐Ÿ˜…

Mijn man is al 2 dagen ziek. Hij had gehoopt dat hij morgen weer beter zou zijn. H. gaat morgen afzwemmen en daar wil hij graag bij zijn natuurlijk, maar hij heeft nog steeds koorts. Nu zelfs 39 graden.
                  Het is lang geleden dat hij zolang ziek is geweest

Trees plant de bollen van dit soort stukjes in de tuin. Kun je er nog jaren van genieten ๐Ÿ˜

Doe ik ook