Pimpelmeesje En dit maakt weer dat je niet kan "bezuinigen" op tijd&energie qua fysio. Je had toch wel een goede manuele therapeut?
Ik heb geen idee waarom ik geen recht heb op thuisfysio. Manueel is fijn, maar helpt maar 2 a 3 dagen. Hij geeft ook aan dat mijn lijf steeds meer uit balans raakt en dat het dweilen met de kraan open is. Ik was vorige week bij de revalidatie arts en dan is het advies ga maar weer naar de fysio. Ik heb zelf niet het idee dat ik daar wat aan heb. De oefeningen die ik daar doe, doe ik thuis ook al. Ik vind het echt zonde van mijn tijd. Kost veel tijd om er te komen met de taxi plus de afspraak zelf. Betekent dat ik weer een dag kwijt ben, waarin ik verder niks kan doen.
Pimpelmeesje Al begint het in sommige gemeentes wel beter te worden met de magische woorden "overbelaste mantelzorgers".
Ik vind onze gemeente al behoorlijk meewerkend. Ik denk dat het gebrek aan personeel vooral nu een groot probleem is. Ze heeft zonder overleg (en dat vind ik helemaal niet erg) zo juist de indicatie huishoudelijke hulp wel weer verlengd. Daar ben ik wel heel blij mee. Het aantal uren is alleen niet voldoende om het hele huis te doen. De slaapkamers probeer ik zelf te doen (of mijn man weer 😬).
Pimpelmeesje Ik hoop dat de gezinsondersteuning je goed gaat helpen. Wanneer start dit?
Dit is vorige week gestart. Het is overigens ambulante woonbegeleiding en geen gezinsondersteuning. Ik krijg 1x in de 2 weken een anderhalf uur. Dit is vooral gericht op het plannen, overzicht houden, ondersteunen bij bepaalde activiteiten etc. Ik raak heel vaak in paniek omdat ik het overzicht kwijt ben of het niet meer snap in mijn hoofd en we willen dit wat gaan voorkomen. Ik hoop echt dat dit gaat werken.
Pimpelmeesje Wat ik ook nog zat te denken, misschien kan het helemaal niet hoor, maar heb jij je praktijkruimte nog?
Dat heb ik af en toe wel gedaan. Het is het schoonhouden van de ruimte en voor in de winter de energiekosten die het niet ideaal maken (ik betaalde eerder 200 euro per maand enkel om dit te verwarmen - het is slecht geïsoleerd en vrijstaand). Ik sluit mij nu vaak op in de slaapkamer of in de speelkamer met oordoppen. Op zich is dit wel oké hoor.