Trees Ik wil mijn stemming / dag niet laten afhangen van pijn en vermoeidheid, maar dat gebeurt toch
Dit ja
Trees Mijn schouder gaat steeds verder naar voren staan en dat heeft weer invloed op pijn in mijn elleboog, pols en vingers
En dit maakt weer dat je niet kan "bezuinigen" op tijd&energie qua fysio. Je had toch wel een goede manuele therapeut?
Het kan zijn dat ik het al eens gevraagd heb, maar waarom krijg je geen fysio aan huis?
Trees Jij hebt denk ik een wlz indicatie?
Nee, man wel maar ik heb hulp vanuit de wmo. Wat best bijzonder is want meestal is de regel dat als iemand in huis wlz heeft moet alle huishoudelijke hulp vanuit die wlz. (Wat supermaf is, want een budget dat gemaakt is voor zijn zorg moet dan gebruik worden om mijn was te doen?!)
Ik krijg hulp niet alleen voor het huishouden zelf, maar ook voor hulp bij kindzorg, eten voorbereiden etc.
Ons grote "voordeel" is dat we beide hulpafhankelijk zijn. Anders moeten mantelzorgers alles maar doen. Al begint het in sommige gemeentes wel beter te worden met de magische woorden "overbelaste mantelzorgers".
Ik hoop dat de gezinsondersteuning je goed gaat helpen. Wanneer start dit?
Wat ik ook nog zat te denken, misschien kan het helemaal niet hoor, maar heb jij je praktijkruimte nog? Is het misschien mogelijk om hier jouw zen ruimte van te maken? Als je een deel van de tijd daar kan zijn helpt dit misschien om 'aan' te kunnen staan als je thuis bent.