Manque wat goed zeg! Ik vond het werkelijk belachelijk. Zo ontzettend star dit soort regels. Schiet volkomen zijn doel voorbij.

Manque heel goed! 💪 wellicht heb je het leven voor een andere ouder hiermee ook iets makkelijker gemaakt.

Oudste heeft een klasgenootje te spelen, sinds 3u heeft moeder al zeker 5x een berichtje gestuurd via t horloge ... nadat ze mij ook al aantal berichtjes had gestuurd omdat ze t spannend vond, dochter fietste voor t eerst zo'n eind (4km) alleen (zonder volwassene)

Noordeling ik krijg nu spontaan het liedje 'helicopter, helicopter' in mijn hoofd...
    Hopelijk beseft die moeder zich niet dat je een gps tracker in een jas kan naaien ofzo, vreselijk dat een ouder zich niet kan ontspannen als het kind even weg is 🫣

Ik verbaas me sowieso wel over hoeveel kinderen zo’n horloge hebben. Als je je kind niet alleen vertrouwd, moet je ze niet alleen laten. Een horloge is toch schijnveiligheid?

Rosemary mijn oudste heeft zo'n horloge, ik vind het vooral handig zodat ik kan zien waar hij is en om te bellen dat hij naar huis moet komen. Telefoon vind ik hem nog te jong voor. (Hij is 9)

Rosemary

Precies dit! Als je het zonder niet kunt vertrouwen dan is met valse schijn.

Sommige kinderen hebben die zelfs mee naar de bso of vso . Sinds het een paar keer voor kwam dat er eentje naar ouders aan het bellen was en foto’s met zo’n horloge maakte is dus nu het beleid dat ze daar niet meer om mogen.

Noordeling ik heb mezelf altijd voorgehouden ‘als mijn dochter er zelf vertrouwen in heeft, wie ben ik dan om dat om zeep te helpen…’
          Dan kan het voor jou als ouder spannend zijn om je kind los te laten maar uiteindelijk moet je dat toch…

Rosemary Wij hebben zo’n horloge voor onze net 6 jarige. Die speelt veel in de wijk en dan is het handig om hem te kunnen bellen als hij thuis moet komen omdat hij nog geen klok kan kijken.
          Hoef ik niet met dreumes de hele wijk door te zoeken. Heb ik al vaker moeten doen en werd ik heel geïrriteerd van 😂

De oudste heeft hem soms mee naar voetbal als hij fietst naar training (1730-19) hij is 9 en nog te jong voor een telefoon maar hij kan ons dan wel bellen als er iets is. Hij heeft al eens een lekke band gehad.

Heeft niets met niet vertrouwen of schijnveiligheid te maken maar puur gemak 😂

Miek89 ja dit dus.

Heeft niets met vertrouwen te maken. Denk dat het ook scheelt waar je woont. Ik wil hier zoon ook een horloge geven volgend jaar.

Dochter heeft ook horloge. Niet dat ik haar niet vertrouw maar eerder als ze de weg kwijt raakt/gevallen is/vast zit 😂 ze mij kan bereiken. En ik haar zodat ik niet de hele buurt af hoef.