Hopsatee Ja dat klinkt wel gelijk behalve dan dat ik alles in mijn leven erg serieus en projectmatig benader. Dus ook mijn privé.

Ik denk dat dat op zich prima is. Voor de dingen die moeten gebeuren, voor je zaken en huishouden op orde etc. Alleen je lijkt de focus steeds te leggen op alles wat moet, in plaats van wat je wil en genieten van wat je bereikt hebt, genieten van je vrije tijd etc. Het leven zou niet alleen moeten draaien om werken en in je privé alles maar op gang houden. Ieder mens heeft ook genot, ontspanning, vrije tijd en niks doen nodig. Ik denk dat dat de balans is die kwijt is.

Hopsatee Maar ik wil vooral dat ik me gewoon minder verantwoordelijk voor alles voel.

Precies. Het is goed dat je workload minder is! Daar heb je goeie stappen in gezet. Alleen nu moet nog de mentaliteit en je innerlijke drive veranderen, denk ik. Dat zal waarschijnlijk in therapie heel goed aangepakt kunnen worden. En dan draait het vooral om de waarom vraag. Waarom voel je je zo verantwoordelijk, wat levert het je op om alles naar je toe te trekken, waarom kun je niet loslaten, waar komt de onrust en het schuldgevoel vandaan als je ‘niks doet’. Etc.

Hopsatee ik denk dat wat bij jou ook meespeelt is dat je je moeder heel jong bent verloren.
Je compenseert nu voor jouw kinderen wat je zelf niet had. Onbewust maar ook bewust.

Het is niet niks en het is goed dat je hier hulp bij krijgt.

Manque

Wat fijn! Goed dat je het klachtenformulier hebt ingevuld.

Manque wat goed zeg! Ik vond het werkelijk belachelijk. Zo ontzettend star dit soort regels. Schiet volkomen zijn doel voorbij.

Manque heel goed! 💪 wellicht heb je het leven voor een andere ouder hiermee ook iets makkelijker gemaakt.

Oudste heeft een klasgenootje te spelen, sinds 3u heeft moeder al zeker 5x een berichtje gestuurd via t horloge ... nadat ze mij ook al aantal berichtjes had gestuurd omdat ze t spannend vond, dochter fietste voor t eerst zo'n eind (4km) alleen (zonder volwassene)

Noordeling ik krijg nu spontaan het liedje 'helicopter, helicopter' in mijn hoofd...
    Hopelijk beseft die moeder zich niet dat je een gps tracker in een jas kan naaien ofzo, vreselijk dat een ouder zich niet kan ontspannen als het kind even weg is 🫣

Ik verbaas me sowieso wel over hoeveel kinderen zo’n horloge hebben. Als je je kind niet alleen vertrouwd, moet je ze niet alleen laten. Een horloge is toch schijnveiligheid?

Rosemary mijn oudste heeft zo'n horloge, ik vind het vooral handig zodat ik kan zien waar hij is en om te bellen dat hij naar huis moet komen. Telefoon vind ik hem nog te jong voor. (Hij is 9)