[verwijderd]
- Bijgewerkt
Aurora dankjewel, dan ga ik uit van een half jaar, zoiets dacht ik al!
Volgende vraag, wat zouden jullie doen hiermee?
Wij hebben sinds een paar maanden een nieuwe koekjeskraam op de markt. Het was ons al opgevallen dat de kwaliteit echt veel slechter was dan de vorige, dus ik koop daar alleen nog maar a-merkproducten zodat ik zeker weet dat het echt van Milka/Prince/Verkade afkomstig is. Nu had ik vorige week chocolade letters gekocht tegen fikse korting. (4 voor 2 euro)
Gisteren overhoorde ik een gesprek van andere klanten onderling dat de houdbaarheidsdatum niet klopt. Ik had ze nog in huis, dus ik ben gaan kijken naar de datum die er op staat. Wat blijkt, die is met zwarte stift doorgekrast zodat hij onleesbaar is en er is een sticker overheen geplakt met 5-6-23. Maar toen ik verder keek op de doos stond er dat ze uit 2021 komen. Als ik uit ga van een half jaar, dan zijn ze dus al lang over de datum en zou het tot mei 2022 houdbaar moeten zijn.
Nu is het natuurlijk een THTdatum, chocolade is best lang houdbaar en ik had fikse korting. Maar bij de vorige kraam betekende korting eigenlijk altijd dat ze of tegen de datum aanliepen of dat er een verpakkingsfout was, dus ik ging daar bij deze ook vanuit. Ondanks dat het een THTdatum is en de chocolade verder nog prima lijkt, vind ik dit eigenlijk niet echt oké, het is gewoon een vorm van fraude toch? Ik heb ze gekocht in de veronderstelling dat ze nog een half jaar houdbaar zijn, dus onder valse voorwendselen..
Zouden jullie hier een melding bij de NVWA over maken of het gewoon laten zitten omdat het maar een THTdatum is en ik zoveel korting had?